Gå til innhold

Polering, voksing, hazing i kaldt vær?


vetting

Recommended Posts

Hvordan er det med polering og voksing i kaldt vær på senhøsten og vinterdager med plussgrader? Har ikke isolert garasje, men det blir sjeldent minusgrader i den.

Er det noe jeg bør være oppmerksom på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha med deg en varmeovn på full guffe mens du holder på, hvis det blåser tvers gjennom garasjen så blir det hvertfall litt varmere. Voksen kan ligge litt ekstra på lakken før du buffer, og det kan bli problemer med coatinger om du skal legge det. Ellers er det bare å kjøre på, holdbarheten kan bli svekket av fuktighet og temp, men det er bedre enn ikke noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bedre å vokse innendørs om det er forholdsvis tørt. Mener å huske at du må ha minimum 5 grader for at produktene skal virke ålreit. Ellers så kan det som sagt bli kliss og klass med både voks og polish om det er fuktig og kaldt. Ta panseret først da vel, så ser du hvordan det går ;)

Endret av Krisfje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks er ikke problem, polering når det er for kaldt derimot... Egenskapene i polishen kommer best til sin rett når man oppnår varme i panelet. Har erfaring med voks i litt småkjølig vær, har ikke bydd på problem så lenge voksen er "varm" når man sprer ut. Andre har kanskje erfaring på det motsatte? Hazing går jo ut på det samme, kjenner alltid etter med fingeren når voksen er klar til buffing

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fingertesten er en fin indikator på om voksen er klar for buffing :)

Voks er ikke problem, polering når det er for kaldt derimot... Egenskapene i polishen kommer best til sin rett når man oppnår varme i panelet. Har erfaring med voks i litt småkjølig vær, har ikke bydd på problem så lenge voksen er "varm" når man sprer ut. Andre har kanskje erfaring på det motsatte? Hazing går jo ut på det samme, kjenner alltid etter med fingeren når voksen er klar til buffing

Har lagt voks i halvkaldt vær og regn etter 1t, men så lett det er å vokse så er det ikke noe problem for meg. Men om man vil ha ut maks av LSP så tenker jeg wipedown av lakken, 20-25 grader på lakk og i luften, liten luftfuktighet, og ikke minst herding i varme og tørre omgivelser er viktig. Endret av Krisfje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks er ikke problem, polering når det er for kaldt derimot... Egenskapene i polishen kommer best til sin rett når man oppnår varme i panelet. Har erfaring med voks i litt småkjølig vær, har ikke bydd på problem så lenge voksen er "varm" når man sprer ut. Andre har kanskje erfaring på det motsatte? Hazing går jo ut på det samme, kjenner alltid etter med fingeren når voksen er klar til buffing

Varme i panelet får du jo med bruk av maskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme i panelet får du jo med bruk av maskin :)

Det er relativt, nærmer det seg frysepunktet holder ikke varmen i panelet lenge, og hvis bilen har stått ute i si 5-6 grader ett døgn, så er den gjennomkald. Som sagt har vi forskjellige erfaringer, men jeg er ikke noe fan av å polere når gradestokken kryper under 10 grader. :rolleyes:

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fingertesten er en fin indikator på om voksen er klar for buffing :)

Har lagt voks i halvkaldt vær og regn etter 1t, men så lett det er å vokse så er det ikke noe problem for meg. Men om man vil ha ut maks av LSP så tenker jeg wipedown av lakken, 20-25 grader på lakk og i luften, liten luftfuktighet, og ikke minst herding i varme og tørre omgivelser er viktig.

Jo a, enig der. For snart 2 år siden, måtte jeg ha en nød voksing på vinteren. Brukte Poorboys Natty`s Blue, det gikk greit. Varmet opp voksen i vannbad før jeg dro :)

Det beste er jo som du er inne på, men når all LSP er borte må man ty til litt spesielle metoder... he he he :D

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Når all LSP er borte, og det er vanskelig å vokse på normal måte, kommer jeg til å spraye Scholl Neo over bilen før jeg spyler av og tørker. Da har du nylagt LSP, plastfornyer og ruteforsegler på noen minutter [emoji4]

Har ikke prøvd å gjøre det akkurat slik selv, men har sett det blitt gjort på denne måten på Scandicshine sine videoer. Ellers har jeg knallgode erfaringer med produktet med vanlig påføringsmetode.

Evt. kanske Gyeon Wetcoat er greit å bruke om vinteren når vanlig voksing blir vanskelig?

Fingertesten? Er den noe annerledes fra buffetesten? [emoji16]

Har du testet Nanolex Washcoat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er relativt, nærmer det seg frysepunktet holder ikke varmen i panelet lenge, og hvis bilen har stått ute i si 5-6 grader ett døgn, så er den gjennomkald. Som sagt har vi forskjellige erfaringer, men jeg er ikke noe fan av å polere når gradestokken kryper under 10 grader. :rolleyes:

Om varmen holder seg lenge har jo ingenting å si. Den er varm der maskinen er og korrigerer, og det er det som teller. Du får like god varme der maskinen jobber om panelet er 5 grader eller 20 fra utgangspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om varmen holder seg lenge har jo ingenting å si. Den er varm der maskinen er og korrigerer, og det er det som teller. Du får like god varme der maskinen jobber om panelet er 5 grader eller 20 fra utgangspunktet :)

Min erfaring er at det er nødvendig at panelet er varmt tvers igjennom, ellers oppnår jeg ikke ønsket effekt. Det er bra du opplever det annerledes enn meg. Jeg blir aldri utlært

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Min erfaring er at det er nødvendig at panelet er varmt tvers igjennom, ellers oppnår jeg ikke ønsket effekt. Det er bra du opplever det annerledes enn meg. Jeg blir aldri utlært

Enig med du.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Nei, men gjør nok samme nytten vil jeg tro. Helt sikkert gode produkter alle sammen når vanlig voksing er vanskelig.

Fordelen med Washcoat er at den er veldig kjapp og enkel i bruk da den påføres med skumkanonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...