Ståle 307 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 Hei Da har store deler av søndag og i dag gått med til å polere bil. - Min aller første med roterende vel å merke, så bær over med meg. Har brukt blå og orange scholl pad, samt scholl S3 og S30 - nå er det ikke frytelig lenge til jeg er ferdig, men bilen er full av hvitt støv. Beste tips for å fjerne dette ? Jeg har al mulighet til å feks vaske bilen hvis det er noen god ide ? Bilder kommer, men først må jeg avslutte og massere den med med CG5050 mvh ståle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 Er det mye poleringsrester etc. ville jeg bare ha vasket bilen med en sterk såpemix for å fjerne det meste av poleringsoljer etc. Så kan du evt. gå over med IPA eller bare slenge på voksen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
My2cents 1 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 Menzerna Top Inspection ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 F.eks ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnfinnj 0 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 poleringsstøvet må fjernes før du vokser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 Han skriver at han skal det før han vokser Lurte på beste metode for å gjøre det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnfinnj 0 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 Bare tenkte siden han legger på 5050 nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoTner 98 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 BILDER!! Siter Skotner Autospa - detailing since 1998 Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional Følg på Facebook! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lexgtturbo 135 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 X2 "Vi-er-glad-i-bilder"- Mafiaen slår til igjen muhaha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 Husk at støv etter compounds kan lage riper når man fjerner det.. Jeg bruker å tørke over bilen med ONR, eller å vaske den med alkalisk avfetting etter f.eks SIP, S03 eller Powergloss.. Er ikke så farlig om det blir riper da, for jeg går vanligvis over med en finishing polish etterpå. Og de støver vanligvis ikke.. Men hvis jeg bruker Menzerna po85rd, som støver bittelitt.. Vasker jeg bilen med ht og alkalisk avfetting etterpå. Da får man fjerna alle oljene, og støvet på en gang.. Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle 307 Skrevet 9 Mars, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 X2 "Vi-er-glad-i-bilder"- Mafiaen slår til igjen muhaha. Hehe...takk for innspill folkens, Bilder skal komme...holder på med en Saab 9-3 Cab, midnight blue metallic. - min første bilfiks med roterende forøvrig. Har tatt masse bilder underveis - og jeg setter pris på konstruktiv kritikk. Da jeg la mitt første innlegg trodde jeg at jeg hadde omlag 3 timer igjen....haha Etter å ha jobbet nesten hele søndag, pluss 8 timer i dag så har jeg fortsatt igjen panser og plast under fanger (foran&bak) I tillegg har jeg en hologram-utfordring - S3 med blå pute har laget hologrammer hele veien, men disse er enkle å fjerne med s30 og orange pute til slutt. Problemet er imidlertid at jeg sliter med å få dette bort bak på bilen hvor karrosseriet har en relativ trang bue - tips? Deler av bilen er så forj...at jeg må kjøre 1 omgang ull, 3 runder med S3 på blå pad, og deretter s30 med orange, og når man er fullstendig nybegynner så tar dette tid. - det verste er imidlertid at kroppen føles langt mere sliten enn da jeg gikk birkebeinerrennet i fjor vår - så bilpleiere må ha god fysikk Jeg fortsetter i morra ettermiddag, og hvis alt går etter planen så blir det bilder i morra Siden ingen har skreket nei nei nei antar jeg at det er greit å vaske bilen for å få bort støvet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 Det er liksom litt sånn at ting man ikke får vekk med f.eks SIP/MG83 med litt hard pad i førsten, den fjerner man med f.eks 106/MG80 med polishpad senere Når man lærer seg å bruke riktig hastighet/trykk på ett produkt, og ikke minst arbeidstid og hastighet på hvor fort du flytter maskinen, da går ting mye enklere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 Jeg har greid å avslutte S03 lsp klar med blå Scholl pad, på medium hard lakk forresten Men er uansett greit å avslutte med S17, S30 eller S40 hvis man holder seg til Scholl sine produkter, for maks glans. Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Scandicshine.no 258 Skrevet 9 Mars, 2009 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 S3+ og S30/S40 er perfekt. Får ikke samme glansen med bare S3+ f. eks. Prøv litt mer med orange og S30, så ser du at du får de bort. Siter www.scandicshine.no Alt i bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 Jeg har greid å avslutte S03 lsp klar med blå Scholl pad, på medium hard lakk forresten Men er uansett greit å avslutte med S17, S30 eller S40 hvis man holder seg til Scholl sine produkter, for maks glans. Det er bra S03+ på Scholl ull på bora, uten refining = uten kjørespor.. da snakker vi ganske hard lakk! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle 307 Skrevet 9 Mars, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 Det er liksom litt sånn at ting man ikke får vekk med f.eks SIP/MG83 med litt hard pad i førsten, den fjerner man med f.eks 106/MG80 med polishpad senere Når man lærer seg å bruke riktig hastighet/trykk på ett produkt, og ikke minst arbeidstid og hastighet på hvor fort du flytter maskinen, da går ting mye enklere Ja det håper jeg - underveis i dag så fant jeg omsider ut at jeg brukte for mye produkt på paden og at det det var lett å få et jævlig ubehagelig deigkliss i stedet for nedbrutt produkt hvis jeg la for mye press på maskina. Likeså har jeg lært "the hard way" at det er bedre å vaske pad en gang for mye enn en gang for lite Men det er gøy å lære og jeg blir nok kjent med produkter og teknikk etterhvert (håper jeg ihvertfall) Bilen ser sikkert ut som ei bakgårdskatte for en dyktig bilpleier, men selv er jeg fornøyd med resultatet så langt..... S3+ og S30/S40 er perfekt. Får ikke samme glansen med bare S3+ f. eks. Prøv litt mer med orange og S30, så ser du at du får de bort. Yepp - før jeg kastet inn håndkle for i dag endret jeg "kjørerute" på maskina og kjørte korte drag opp/ned igjennom buen i stedet for langsgående inni og oppetter sidene på buen, og det ser ut som om det kanskje blir oppskrifta for i morra sammen med den lille orange og S30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 9 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2009 Er imponert over innsatsviljen og iveren din siden dette er første gangen med roterende.Lett og møte veggen der ja. (been there done that) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 10 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 10 Mars, 2009 Bruk padbrush/neglebørste etter hvert panel, på padden.. Blir sååå mye bedre da Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.