Gå til innhold

Test av PolishAngel Viking Coat


tr86

Recommended Posts

I regi av Scandicshine ble jeg trukket ut til å kjøre en produkttest av PolishAngel Viking Coat.

Produktet kom direkte fra Tyskland, godt emballert, og pent innpakket.

Jeg tok dette på en bil som fikk seg skikkelig forbehandling, og det ble kjørt Rupes UHS og Keramik, samt kjørt wipedown med PanelWipe fra Gtechniq.

Slik så det altså ut, når jeg hadde fått åpnet pakken fra Tyskland;

IMG_4844_1024x768_zpse39b2d10.jpg

IMG_4845_1024x768_zpsb5a1deda.jpg

IMG_4846_1024x768_zps00b7a3e9.jpg

IMG_4969_1024x768_zpsf40b4d2f.jpg

Personlig synes jeg innpakkingen gir et eksklusivt preg.

Her står duoen klar til bruk, etter bilen er ferdig polert og tatt wipedown.

IMG_5049_1024x768_zps23a26273.jpg

IMG_5050_1024x768_zps32ee41d1.jpg

Begynner først med Primer, Contour. Denne var fin og gul på farge, og luktet fantastisk. meget drøy i bruk, og veldig fin å jobbe med. Jeg la den med lav hastighet med sort Uber pute med maskin:

La greit med produkt på Pad første gang, og så kjørte jevnt og fint over paneler, uten press på maskin.

IMG_5051_1024x768_zpsd80a798a.jpg

IMG_5052_1024x768_zps443a8823.jpg

IMG_5053_1024x768_zps8efbfb6d.jpg

IMG_5054_1024x768_zpscf685f7b.jpg

Brukte i utgangspunktet Gtechniq MF1 microfiberkluter, og synes da det lugget bittelitt ved buffing, men testet med en annen klut fra Eurow og da var det ingen problem.

Deretter var det selve kremen sin tur, det er en passende beskrivelse siden den har en kremaktig konsitens; Viking Coat.

Også denne var veldig fin og drøy i bruk. Ikke like god på lukt, men ellers veldig fin i bruk. Den virker også enkel i bruk pga den skal ligge lenge på panel før buffing, og er ikke like kritisk mtp feil underveis.

Jeg la også denne med sort Uber pute, lav hastighet på maskin.

IMG_5058_1024x768_zps85401985.jpg

IMG_5060_1024x768_zpscf685f7b.jpg

IMG_5061_1024x768_zps04728527.jpg

Etter at produktet hadde hazet i ca 45-50 min på lakken, begynte jeg å buffe der jeg la produktet først. Denne var for øvrig veldig fin å buffe, men viktig å bytte MF ofte så klutene ikke blir mettet av produkt.

Etter buffing, så det slik ut.

Speilblankt resultat - og bilen sto så innendørs i garasje, trygt fra vær og vind i et døgn før den skulle ut i det våte element på Sunnmøre.

IMG_5077_1024x768_zps3e9de038.jpg

IMG_5094_1024x768_zps7c24b23c.jpg

IMG_5095_1024x768_zps488ef584.jpg

IMG_5101_1024x768_zps3666ec4a.jpg

Mine erfaringer hittil er at produktet trygt kan anbefales. Veldig fint å jobbe med, drøy i bruk.

Positivt:

God lukt (Contour)

Drøy i bruk

Enkel påføring

Enkel å buffe

Påstått holdbarhet er opptil 24mnd, og produktet kan kjøpes på Scandicshine

Oppdatering:

Legger ved noen bilder av bilen etter 1 døgn herding; regnet passe greit, så noen bilder av bilen i regnet passer vel fint:

IMG_5106_1024x768_zpsf39ce137.jpg

IMG_5107_1024x768_zpsfc69018e.jpg

IMG_5109_1024x768_zps7c76906a.jpg

Veldig bra vannskrekk, vannet perlet seg veldig fint, og vannet rant av panelene.

Endret av tr86
  • DCN Poeng 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott test!

Skal legge denne selv på en bil idag :D

La du to lag eller kun det ene?

Takk for det.

Det ble lagt 1 lag. 50ml hadde dog uten problem holdt til flere lag.

Bra test :)

Takk for det. Produktet var veldig fint i bruk. Sålangt bare gode ord fra min side!

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser lovende ut! Hvordan er showeffekten, med tanke på vannskrekk? Gjerne test litt forvaskkjemi på bilen også etter hvert. :)

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man bruke primeren? Står ingen ting om det på nettsiden til nevnte forhandler :) Inneholder den bare oljer så er det jo en del skepsis omkring det og om evt. det holder med å polere bilen først, og ikke bruke noe under forseglingen. Noen tanker omrking det? Fin test btw :) Plutselig blir det veldig unødvendig med mange av de andre coatingene på markedet da de er så ufattelig vanskeligere å legge, typ Modesta og Gtechniq? Hvis Viking Coat holder det den lover så er det jo et fantastisk produkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Må man bruke primeren? Står ingen ting om det på nettsiden til nevnte forhandler :) Inneholder den bare oljer så er det jo en del skepsis omkring det og om evt. det holder med å polere bilen først, og ikke bruke noe under forseglingen. Noen tanker omrking det? Fin test btw :) Plutselig blir det veldig unødvendig med mange av de andre coatingene på markedet da de er så ufattelig vanskeligere å legge, typ Modesta og Gtechniq? Hvis Viking Coat holder det den lover så er det jo et fantastisk produkt!

Hva er vanskelig med Gtechniq? Modesta har jo betraktelig lengre holdbarhet enn viking coat da
  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskeligere å legge C1 og Exov2 enn å legge voks, og Viking Coat er jo det samme som å legge voks. C1 og Exov2 krever mer av lys, underlag og buffimg for å unngå flekker på lakken etterpå. Jeg har lagt flere coatinger fra Gtechniq og det er ikke så veldig vanskelig, men vanskeligere enn å legge voks er du vel enig i, da konsekvensene og tiden man bruker på Gtechniq og Modesta er større enn med Viking Coat? ;) Følger primeren med i prisen btw?

Det var som du ser også et spørsmål, ikke en konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mindre stress å legge Viking Coat. Men forventet levetid er også betydelig kortere enn For eksempel Gtechniq og Modesta.

Blir spennende å hvor når tiden går..

Oppdatert første post med noen bilder i regnet ved overlevering til eier


Må man bruke primeren? Står ingen ting om det på nettsiden til nevnte forhandler :) Inneholder den bare oljer så er det jo en del skepsis omkring det og om evt. det holder med å polere bilen først, og ikke bruke noe under forseglingen. Noen tanker omrking det? Fin test btw :) Plutselig blir det veldig unødvendig med mange av de andre coatingene på markedet da de er så ufattelig vanskeligere å legge, typ Modesta og Gtechniq? Hvis Viking Coat holder det den lover så er det jo et fantastisk produkt!

Usikker på om Primer må brukes. Den fulgte med til oss som skulle prøve varen, så usikker på om den følger med automatisk eller ei.
Det kan sikkert Scandicshine svare på.


Flott test:) samme erfaring som jeg fikk

:-)

Hittil er det ingenting å utsette.

Tidsforbruk ift til Gtechinq til påføring er hvertfall favør Viking Coat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser lovende ut! Hvordan er showeffekten, med tanke på vannskrekk? Gjerne test litt forvaskkjemi på bilen også etter hvert. :)

Kjemi vil tiden vise, da denne er rykende fersk.

Bilder av bilen i regn er oppdatert i første post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det er vanskeligere å legge C1 og Exov2 enn å legge voks, og Viking Coat er jo det samme som å legge voks. C1 og Exov2 krever mer av lys, underlag og buffimg for å unngå flekker på lakken etterpå. Jeg har lagt flere coatinger fra Gtechniq og det er ikke så veldig vanskelig, men vanskeligere enn å legge voks er du vel enig i, da konsekvensene og tiden man bruker på Gtechniq og Modesta er større enn med Viking Coat? ;) Følger primeren med i prisen btw?

Det var som du ser også et spørsmål, ikke en konklusjon.

Jeg bare kverrulerer jeg :) jeg hater å legge masse fjas. Derfor etter å ha lagt cs, som er på, av, ferdig så har jeg en favoritt :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare kverrulerer jeg :) jeg hater å legge masse fjas. Derfor etter å ha lagt cs, som er på, av, ferdig så har jeg en favoritt :)

Iforhold til CS som er veldig viktig å være nøye - og kjapp. Så er viking coat bare å sveipe over med maskin som om man legger flytende voks. Så buffe som en vanlig voks.

For folk flest er det enklere / raskere. Og forhåpentligvis er det også bedre holdbarhet enn vanlige voks / forseglinger.

Kanskje et godt kompromiss isåmåte?

CS er ikke vanskelig å legge, men det foregår på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det er nok et godt kompromiss ja. Rart ikke flere forenkler prosessene sine. 1-3 lag coating 1-2 lag topcoat og spray på toppen tar jækla mye tid

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare kverrulerer jeg :) jeg hater å legge masse fjas. Derfor etter å ha lagt cs, som er på, av, ferdig så har jeg en favoritt :)

Er lov å kverrulere, er rimelig god på det selv :) Konklusjonen er at jeg skal kjøpe Viking Coat en dag Alien har superdupertilbud, kanskje julaften feks.... Har Famous også, den er ikke åpnet. P01A fra Modesta ser veldig bra ut, og om primeren til Polishangel gjør samme nytten, så kan den være grei å ha, så litt rart at primeren ikke er nevnt med et ord i nettbutikkene...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...