Gå til innhold

Noen med Prickbort og Surfex på 6/9l kanne?


vetting

Recommended Posts

Er det mange som har prickbort og Surfex på store trykkanner, som 6 og 9 liter? Er det noen fordeler med å ha store eller små trykkaner med avfetting?

Har nettopp kjøpt en Kwazar Orion Pro+ Super 9 liter, som jeg tenkte å ha avfetting på. Lurer på å kjøpe en til for å ha en til prickbort og en til Surfex 1:20. Og kanskje en til surfex 1:5 og for å være litt ekstra gal :) kanskje litt overkill :D

Endret av vetting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt gjerrig, derfor har jeg prickbort og surfex på vanlig pumpeflaske. Er ikke så mye jobb å dekke bilen med avfetting (iallfall ikke Lupoen min) hvis du bruker en skikkelig flaske med f.eks dette sprayhode fra bilnerden. Bruker nesten ingenting produkt, ca. en halv liter per produkt for å dekke bilen. Med pumpekanne går det vel fort det dobbelte, og vel så det. Skal vel også sies at de pumpekannene jeg har brukt er fra henholdsvis biltema og clas ohlsson, ikke noe Kwazar superdupermegasquirter pro+ her i gården :)

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt gjerrig, derfor har jeg prickbort og surfex på vanlig pumpeflaske. Er ikke så mye jobb å dekke bilen med avfetting (iallfall ikke Lupoen min) hvis du bruker en skikkelig flaske med f.eks dette sprayhode fra bilnerden. Bruker nesten ingenting produkt, ca. en halv liter per produkt for å dekke bilen. Med pumpekanne går det vel fort det dobbelte, og vel så det. Skal vel også sies at de pumpekannene jeg har brukt er fra henholdsvis biltema og clas ohlsson, ikke noe Kwazar superdupermegasquirter pro+ her i gården :)

En halv liter PB for å dekke en lupo? det syntes jeg var mye, bruker max det på min mondeo stv 2014. Kun om jeg vet at det er ekstremt mye at jeg tar 2 runder, da bruker jeg litt over halvliteren, men aldri fullt en liter, ikke uten at det er et område som evt dynkes, eller alle felger taes av og kjøres 2 runder på også, både innvendig og utvendig.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har Surfex HD 1:40-ish på en Orion jubelmonstermegaedition 6-liter siden Surfex ikke koster noe i den blandingen og drukner bilen lystig på kort tid. Prickbort har jeg på vanlig krampeflaske med en god spruter, og bruker 1-2dl på Galantvognen min... Har ikke brukt en halv liter Prickbort på bilen siden den siste Biltemalavtrykkskannen min dauet.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halv liter PB for å dekke en lupo? det syntes jeg var mye, bruker max det på min mondeo stv 2014. Kun om jeg vet at det er ekstremt mye at jeg tar 2 runder, da bruker jeg litt over halvliteren, men aldri fullt en liter, ikke uten at det er et område som evt dynkes, eller alle felger taes av og kjøres 2 runder på også, både innvendig og utvendig.

Jepp, tok kanskje litt godt i. Sprøyter riktig nok endel inni hjulbuer og sånne ting, men går nok ikke 0.5 liter på en runde nei.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Surfex HD 1:40-ish på en Orion jubelmonstermegaedition 6-liter siden Surfex ikke koster noe i den blandingen og drukner bilen lystig på kort tid. Prickbort har jeg på vanlig krampeflaske med en god spruter, og bruker 1-2dl på Galantvognen min... Har ikke brukt en halv liter Prickbort på bilen siden den siste Biltemalavtrykkskannen min dauet.

Du brukte en halvliter prickbort nå sist faktisk, med kwazar-kopi sprayhode fra Elite... Men siden det var min flaske teller det vel ikke ;) Var riktignok spesielle omstendigheter, 2-3dl er mer normalt med det sprayhodet :)

Har aldri følt behov for større sprayflaske, kanskje heller mindre siden jeg alltid må hive alt i bilen og kjøre til vaskehall for å vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det er greit å ha en 6-liter stående med ferdig blandet surfex, så man slipper å blande opp hver gang det skal vaskes, men det løser jeg med å blande 25 liter i en stor kanne jeg har snauset med meg fra jobben.

Og for å si litt mer om prickbortforbruket mitt hadde jeg ikke noe problem med å bruke 0.5 liter på den gamle Land Roveren min. Det var en stor bil i forhold til Lupoen, og det merker jeg både på tids-og produktforbruk ved vask. Jeg pleier også å ta en liten runde ekstra for å holde den våt for å slippe rennemerker på vinduene.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg blander på forhånd/etter vask så jeg alltid har flaskene klare.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prickbort spiser opp plastikken i samtlige sprayflasker. dermed har jeg bestemt meg for å gjøre det billigst mulig og bruke en bililg atomiza sprayhode på en vilkårlig flaske når det kommer til prickbort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en kwazar orion 6-liter med 1:30ish surfex som jeg bruker om vinteren. Synes det fungerer fint, men den er for høy for bagasjerommet mitt så må ha den i baksetet.

Til prickbort bruker jeg en kwazar mercury 1-liter sprayflaske.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Har 2 8liters kanner med ferdigblandet Surfex, 1:5 og 1:30. Utrolig kjekt å slippe å blande opp hver gang man skal vaske :) Prickbort har jeg på vanlig sprayflaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar. Blir nok å handle inn en 6liter til for Surfex 1:5. Blir å ha PB på en Kwazar Mercury Super Pro+ 1 liter, til jeg går for en 9liter til fra Kwazar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Du brukte en halvliter prickbort nå sist faktisk, med kwazar-kopi sprayhode fra Elite... Men siden det var min flaske teller det vel ikke ;) Var riktignok spesielle omstendigheter, 2-3dl er mer normalt med det sprayhodet :)

Har aldri følt behov for større sprayflaske, kanskje heller mindre siden jeg alltid må hive alt i bilen og kjøre til vaskehall for å vaske.

Det er sant!

Men så kan jeg ikke huske sist bilen ble vasket heller, så det var høyst ekstraordinære omstendigheter. Juli, kanskje?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...