Gå til innhold

D1S xenonpærer - Hjelp


AndréE90

Recommended Posts

Som overskriften sier er jeg utkikk etter D1S xenonpærer til BMW. Er på utkikk etter kvalitetspærer som er som oem, kan selvfølgelig lyse bedre men med samme fargetemp.

Bmw skal ha 1500,- for en pære så håper dere har like gode alternativer til en rimeligere penge. For jeg har ingen kjennskap til xenonpærer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at kanskje dette gjelder alle, men ville faktisk styrt unna "no name" pærer for originalxenon da disse tok livet at tennerne/ballastene på den forrige bilen min, eller de døde samtidig kan man si da de ikke funket med nye pærer før ballaster var byttet. Vet ikke om "no name" pærene forårsaket dette, men bedre føre var sier nå jeg :)

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Som overskriften sier er jeg utkikk etter D1S xenonpærer til BMW. Er på utkikk etter kvalitetspærer som er som oem, kan selvfølgelig lyse bedre men med samme fargetemp.

Bmw skal ha 1500,- for en pære så håper dere har like gode alternativer til en rimeligere penge. For jeg har ingen kjennskap til xenonpærer :)

Kjøpte Osram xenarc på ebay i våres. Meget fornøyd med de :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har ikke prøvd dem selv, men Biltema sine pærer skal være av skikkelig kvalitet. D1S koster ca 400 kroner pæren.

Alternativt:

http://www.theretrofitsource.com/components/bulbs.html- frakt og mva+gebyr kommer i tillegg. Pærer til bil er svindyrt i Norge, så det kan lønne seg å kjøpe fra utlandet selv med frakt og mva i tillegg... Prisene hos TRS er oppgit pr par, forøvrig.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd Osram Night Breaker? Synes at Superben har temmelig svake lys, og kunne tenkt meg litt sterkere. Hadde H4 Night Breaker på den gamle Toyotaen, og jeg vil driste meg til å si at Toyotaen hadde bedre lys enn jeg har nå...

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv osram xenarc silverstar (xenarc nightbreaker var ikke på markedet når eg kjøpte) har ikke vert borti bedre nærlys på noen annen bil eg har kjørt før (D2s pære)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd, de hadde tilbud på de pærene på torshov for litt siden. Nå koster ikke D1S mer enn 2813,-

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget en liten test på D1S fra Biltema og Philips her:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/22589-mini-test-xenon-biltema-vs-philips-xtreme-vision/

Jeg er fornøyd med Philips-pærene iallefall.

Betalte ca 1000.- inkl frakt fra http://egilverne.no for Philips xtreme Vision, og 450.- hos Biltema for deres.

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har kjøpt Osram Nightbreaker Unlimited-pærer til retroen min, og ut fra det lille jeg har testet dem opp mot "vanlige" xenonpærer, vil jeg si at de er en god del sterkere, ja. De koster dog en god del mer også, så man må vurdere kost opp mot nytte før man legger penger på bordet - særlig i Norge.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt magisk å kjøre med skikkelige lys, så for min del så sparer jeg ikke når det kommer til lyspærer! Eller dekk! :)

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Philips Vision xenonpære i D2S hos Jula: http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/kjoretoybelysning/xenonparer/xenonpare-423875/

Faktisk slett ikke ille pris på den heller til 649,-/pære.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Ble så jeg kjøpte Power Vision +60% (D1S) fra Xenonkungen i vinter. Har kjørt med de et halvår nå, og er godt fornøyd.

At det er en tretimers jobb å skifte pærer på en Passat 3C er en annen sak....

Torshov har forøvrig greie priser I sin sommerkampanje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hvis noen trenger pærer så har Jula medlemstilbud på (i alle fall d2s) nå til 399 kroner stk for Philips Xenon Vision! Skal en tur bort etter middag og handle selv :)

Endret av nyogtha
Feil pris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Philips X-treme Vision

Tusen takk folkens for masse bra svar. Svippa innom egilverne istad. Betalte 2030,- for 2 Philips xtreme vision. :)

Da skulle du vært der for 2 uker siden, da kostet de rundt 550/stk 
Lurer nesten på om de var feilpriset, men fikk riktig pære iallefall, så jeg skal ikke ringe å klage! :)

  • DCN Poeng 1

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...