Gå til innhold

Hvordan vasker dere washmitten?


Bluum

Recommended Posts

Jeg har en Meguiars washmitt som ikke ser ut nå. Brukte den sist til å vaske sommerfelgene før jeg satte dem vekk, og nå er den full av skitt som ikke går vekk med håndmakt.

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få den rein igjen, slik at den trygt kan brukes på lakken igjen?

Eller er det like greit å bare kjøpe ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • truhaa

    6

  • Bernhard

    5

  • Bluum

    4

  • kris1986

    3

Mest aktive i dette emnet

  • Admins
truhaa

Vaskes i maskin den samme med feks milo på 40 el 60c, kommer nok ann på hva du har fått på mitten da er det olje feks er det ikke like lett å fjerne det, men ved maskinvask fjerner du sand ol.... men kjøp deg en nye en også, kjekkt å ha noen av de....;)...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket min på alt fra 30 grader med Milo til 90 grader med Omo Ultra. Den blir aldri helt ren igjen når den først har blitt skikkelig skitten. Har ikke prøvd klor men tror ikke det er spesielt gunstig for microfiber. Den vasker fremdeles omtrent like bra så tror ikke det gjør så mye..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er ikke så farlig om den ser litt grå ut.

Skal teste maskinvask før jeg degraderer den til dekkvasker, men får kjøre på med ny også.

Er Megs en av de bedre, eller finnes det andre typer som foretrekkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Washpudel fra swissvax er bra samme er Mothers ullmitts (generelt ullmitt) men Meguiars sin chenille mitt er ikke nåe dårlig sak den heller, den loer noe men det er ikke farlig da..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

As Bernhard says.... mikrofiberen mer MYE mer flat en chenillen... Waschpudelen til Swissvax er chenille "svamp"

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja desverre, syntes den var bedre en mikrofiberen deres, men who cares så fremt det fortsatt finnes sauer og ullmitts... ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta og hell littegrann CG wash and gloss(gule sitrusen) i en vaskeball og vask på 40grader. Har gjort det med flere MF og hansker som ser ut som de har vært gjennom 3kriger. ALLTID vært helt strøkent etterpå kan ikke se de har vært brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
den med lengre hår kutta de vel ut i 2007? Det hørt jeg av de på Panvulk

Det var en feilsending faktisk, var aldri meningen at de skulle hatt den inn i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

bra det kommer mye bra ut av en feilsending da :) Veldig bra kvalitet på de, like fine i strikken enda etter mange vask, sånt liker vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg synes ihvertfall det... Ull er kos... Den fra SS er vel omtrent som å tre hånda inn i en sau og kjøre igang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja ull er kos... men waschpudelen som er nevnt kriger om å være favorit ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en feilsending faktisk, var aldri meningen at de skulle hatt den inn i det hele tatt...

Helt korrekt :)

Det partiet vi fikk inn da loet i tillegg noe helt avsindig så da ble det bestemt å skippe de. Men Megs endrer jo til stadighet på varene sine så det kan hende det finnes bedre "utgaver"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...