Gå til innhold

SS: Vento VR6


Kenneth Nilsen

Recommended Posts

Kenneth Nilsen

God kveld, god kveld.

Da bød anledningen seg for å kunne teste våtsliping på min egen kjære Vento idag. Det var jo interessant det - spesielt når jeg brått oppdaget at jeg hadde slipt bort ca. 15-20 um. :huh:

Så dro jeg noen testspotter hvor jeg testet hvor mange pass jeg trengte før appelsinhuden var borte. Da jeg testet tok jeg 15 pass men det ble litt for lite. Men var heller ikke mye mer som skulle til for at det ble borte. Og etter dette hadde jeg fjernet 2-5 um. Men fy for et resultat jeg fikk! Jeg glemte av D40'n men hadde et digitalkamera for hånden. Fikk faktisk fanget dette ganske greit med både film og bilder. 50-50 selvfølgelig. Testet i samme slengen om jeg fikk bort riper fra gamle hjulbuene, noe jeg fikk :) La på Collinite #915 for å teste sheeting og beading.

Enjoy.

Etter litt iherdig sliping ble altså bilen seendes sånn ut. Jeg har kun tatt for meg deler av venstre bakskjerm bak denne gangen.

olymp165.jpg

olymp167.jpg

Så ble det polert med SIP og ull, før jeg dro over en rask runde med SIP og hvit Sonus. Fjernet teipen osv. Så da blir det litt blandingsbilder med både 50-50 og ferdig resultat.

olymp186.jpg

olymp185.jpg

olymp193.jpg

olymp178.jpg

olymp173.jpg

th_Movie_0001.jpg

Så en beading film, og en sheeting film etter Collinite er lagt på.

th_Movie_0002.jpg

th_Movie.jpg

Planen er å ta hele bilen før snøen har forsvunnet. Sette bilen på bukker og ta av lister, lykter, deksler, vinge etc. :)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

woOOOOoooohA...

knall, vidz er prima, orangepeel videoen er knall, får et knall inntrykk der.. kjempe jobb...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Veldig veldig bra Kenneth.. Regner med at du kommer en tur til sommeren når vi skal våtslipe bilen til Reka??

Fikk du forresten byttet det du skulle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

HERLIG Kenneth! :) Der ser man virkelig hvor mye slipinga utgjør! :) Har aldri laga 50/50 av ferdig produkt før..

Bra jobba som vanlig! :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Så kjempe bra ut dette her da. Gleder meg til jeg lærer meg våtsliping jeg også. DA skal Passaten taes :D

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen
Veldig veldig bra Kenneth.. Regner med at du kommer en tur til sommeren når vi skal våtslipe bilen til Reka??

Fikk du forresten byttet det du skulle?

Bremsene og hjullager ble skiftet ja, men abs ringen røk på begge sider bak så de må bestilles og monteres før bremsene. Så bilen står til tirsdag eller noe.

Nice one ;) Hvordan er 915 å påføre/ta av?

Easy peasy. Den er som 50-50 å bruke. Men jeg tok den på i veldig ugunstig forhold. Så den er nok borte om et par uker. Var 0 grader sånn ca og nokså fuktig.

Tusen takk for kommentarer folkens. :)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...