Gå til innhold

Erfaringer med firmaet "Finer Details" ?


Maarten

Recommended Posts

Hei!

Det er lenge siden jeg har vært aktiv her inne nå. Men i dag ble jeg medlem av Porsche Club Norge på FB. Er jo en Porsche fan og synes det er artig å kikke på disse flotte bilene, og drømme seg bort.

Så kommer jeg over ett innlegg på siden hvor en har lagt inn ett 50/50 bilde. Så gøy tenkte jeg, en som liker å ta vare på sin Porsche. Det viser seg fort at dette er ett inlegg fra Herman Bergsjø. Som driver eget firma (Finer Details) og har detailet mange biler. Han er også Certified for Swissvax modesta Carpro.

Er det noen her som har erfaring med dette firmaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ikke erfaring personlig, men vet han er veldig flink i det han driver med, og skal være en av Norges beste innen faget :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har masse erfaringer med firmaet, og Herman er en av de dyktigste som jeg vet om..

At han ikke får uttrykt seg godt nok på Porscheforumet faller seg så naturlig at han har en sterk grad av dysleksi, så setninger kan ofte blir veldig korte og han får ikke frem det han egentlig vil da det er ett slit for han å skrive.

Det ble tidligere nevnt at enhver noob her inne kan svare bedre enn han, det er ikke tilfelle.

Herman er også primus motor bak å få Rupes Bigfoot 15 til Norge, en maskin som egentlig ikke var planlagt at skulle være tilgjengelig i Norge.

Og ikke minst så er han fullt oppdatert på det meste av produkter både nasjonalt og internasjonalt og han prater de aller fleste i senk med kunnskapen han innehar..

Tommel opp for Finer Details fra meg, forøvrig litt bilder fra vi var i Frankrike og polerte Alvis og Aston Martin:

https://www.facebook.com/brynildsenautospa/posts/693999117350163

https://www.facebook.com/brynildsenautospa/posts/695070833909658

https://www.facebook.com/brynildsenautospa/posts/695444533872288

https://www.facebook.com/brynildsenautospa/posts/698734960209912

  • DCN Poeng 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Hermann/Finer Details er, som det nevnes av trådstarter, sertifisert detailer på flere av våre merkevarer og det er jo en grunn til det.

Vi kjenner han som meget dyktig i faget og kanskje den vi har kontakt med som er mest ivrig etter å holde seg oppdatert på det internasjonale markedet. Vi har sendt mange kunder til han gjennom tiden vi har samarbeidet og kun fått strålende tilbakemeldinger.

På generelt grunnlag kan det være uheldig å "vikle" seg inn i slike diskusjoner som dette på nett, det er aldri det samme som å snakke med noen i virkeligheten og sjansen for å kunne misoppfattes eller uttrykke seg feil er til stede, og når man er ivrig, nøye og ærgjerrig er det enda skumlere (og i tillegg ha dysletiske utfordringer).

Jeg leste tråden det referertes til i utgangspunktet og det syns jeg var en helt ok tråd av Hermann der han satt fokus på forskjellen mellom kvalitetsjobber og "middelmådig minus" jobber, men som sporer litt uheldig av. Det er vel strengt tatt ikke annet enn hva vi her inne mener? At det faktisk koster med kvalitet. At kanskje ikke alle kan ta 9000 kr pluss for jobbene sine er vel ganske klart, men jeg er helt enig med han i at de som tar 2000,- for en tostegs med beskyttelse ikke bare mest sannsynlig enten gjør en dårlig jobb eller jobber altfor billig, de er også med på å undergrave seriøsiteten i bransjen som (ikke minst takket være dere her inne) har blitt langt høyere.

Jeg betalte akkurat over 6000,- for noe småarbeid på min BMW som tok noen få timer med relativt rimelige deler - det syns jeg var dyrt. Om en dyktig detailer tar 9000,- for en jobb med langt flere timer så syns jeg ikke det til sammenligning er dyrt, men om man velger å bruke denne summen (som isolert sett er mye penger) på bilpleie må bli opp til hver enkelt.

Vi kan uansett anbefale Hermann/Finer Details og står inne for hans kunnskapsnivå.

Mvh Dag/Swissvax

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kan du ikke overtale han til å bli aktiv her inne da ? Høres ut som en kar vi burde hatt her

Han er registrert her inne, men som du ser så har han kraftig dysleksi.

Han svarer nesten aldri på sms, men han ringer isteden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermann/Finer Details er, som det nevnes av trådstarter, sertifisert detailer på flere av våre merkevarer og det er jo en grunn til det.

Vi kjenner han som meget dyktig i faget og kanskje den vi har kontakt med som er mest ivrig etter å holde seg oppdatert på det internasjonale markedet. Vi har sendt mange kunder til han gjennom tiden vi har samarbeidet og kun fått strålende tilbakemeldinger.

På generelt grunnlag kan det være uheldig å "vikle" seg inn i slike diskusjoner som dette på nett, det er aldri det samme som å snakke med noen i virkeligheten og sjansen for å kunne misoppfattes eller uttrykke seg feil er til stede, og når man er ivrig, nøye og ærgjerrig er det enda skumlere (og i tillegg ha dysletiske utfordringer).

Jeg leste tråden det referertes til i utgangspunktet og det syns jeg var en helt ok tråd av Hermann der han satt fokus på forskjellen mellom kvalitetsjobber og "middelmådig minus" jobber, men som sporer litt uheldig av. Det er vel strengt tatt ikke annet enn hva vi her inne mener? At det faktisk koster med kvalitet. At kanskje ikke alle kan ta 9000 kr pluss for jobbene sine er vel ganske klart, men jeg er helt enig med han i at de som tar 2000,- for en tostegs med beskyttelse ikke bare mest sannsynlig enten gjør en dårlig jobb eller jobber altfor billig, de er også med på å undergrave seriøsiteten i bransjen som (ikke minst takket være dere her inne) har blitt langt høyere.

Jeg betalte akkurat over 6000,- for noe småarbeid på min BMW som tok noen få timer med relativt rimelige deler - det syns jeg var dyrt. Om en dyktig detailer tar 9000,- for en jobb med langt flere timer så syns jeg ikke det til sammenligning er dyrt, men om man velger å bruke denne summen (som isolert sett er mye penger) på bilpleie må bli opp til hver enkelt.

Vi kan uansett anbefale Hermann/Finer Details og står inne for hans kunnskapsnivå.

Mvh Dag/Swissvax

Nå var det aldri i min interesse å skrive noe negativt. Og etter at jeg har blitt informert om at han i tilegg har dysleksi, så skjønner jeg litt mer om de utfordringene han har. For det har jeg selv også, til en hvis grad. Da gjelder det å lese igjennom det man har skrevet flere ganger, for å se at alt blir riktig skrevet. (Forhåpentligvis).

Mulig at det kan mistolkes det som ble skrevet på PCN/FB. Men min interesse i det hele var at man enten kan velge å sette bort bilen til en proff detailer, eller man kan søke informasjon her på forumet, dersom man ønsker å utføre det selv. Sistnevnte har jeg dratt god nytte av her inne. Utover det hadde jeg egentlig ikke noe å tilføye, det som ble tilføyet var av Herman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Nå var det aldri i min interesse å skrive noe negativt. Og etter at jeg har blitt informert om at han i tilegg har dysleksi, så skjønner jeg litt mer om de utfordringene han har. For det har jeg selv også, til en hvis grad. Da gjelder det å lese igjennom det man har skrevet flere ganger, for å se at alt blir riktig skrevet. (Forhåpentligvis).

Mulig at det kan mistolkes det som ble skrevet på PCN/FB. Men min interesse i det hele var at man enten kan velge å sette bort bilen til en proff detailer, eller man kan søke informasjon her på forumet, dersom man ønsker å utføre det selv. Sistnevnte har jeg dratt god nytte av her inne. Utover det hadde jeg egentlig ikke noe å tilføye, det som ble tilføyet var av Herman.

Jeg skjønte det Maarten og det var heller ikke min mening å kritisere det du skrev, mer å komme med våre erfaringer med Herman/Finer Detail :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermann/Finer Details er, som det nevnes av trådstarter, sertifisert detailer på flere av våre merkevarer og det er jo en grunn til det.

Vi kjenner han som meget dyktig i faget og kanskje den vi har kontakt med som er mest ivrig etter å holde seg oppdatert på det internasjonale markedet. Vi har sendt mange kunder til han gjennom tiden vi har samarbeidet og kun fått strålende tilbakemeldinger.

På generelt grunnlag kan det være uheldig å "vikle" seg inn i slike diskusjoner som dette på nett, det er aldri det samme som å snakke med noen i virkeligheten og sjansen for å kunne misoppfattes eller uttrykke seg feil er til stede, og når man er ivrig, nøye og ærgjerrig er det enda skumlere (og i tillegg ha dysletiske utfordringer).

Jeg leste tråden det referertes til i utgangspunktet og det syns jeg var en helt ok tråd av Hermann der han satt fokus på forskjellen mellom kvalitetsjobber og "middelmådig minus" jobber, men som sporer litt uheldig av. Det er vel strengt tatt ikke annet enn hva vi her inne mener? At det faktisk koster med kvalitet. At kanskje ikke alle kan ta 9000 kr pluss for jobbene sine er vel ganske klart, men jeg er helt enig med han i at de som tar 2000,- for en tostegs med beskyttelse ikke bare mest sannsynlig enten gjør en dårlig jobb eller jobber altfor billig, de er også med på å undergrave seriøsiteten i bransjen som (ikke minst takket være dere her inne) har blitt langt høyere.

Jeg betalte akkurat over 6000,- for noe småarbeid på min BMW som tok noen få timer med relativt rimelige deler - det syns jeg var dyrt. Om en dyktig detailer tar 9000,- for en jobb med langt flere timer så syns jeg ikke det til sammenligning er dyrt, men om man velger å bruke denne summen (som isolert sett er mye penger) på bilpleie må bli opp til hver enkelt.

Vi kan uansett anbefale Hermann/Finer Details og står inne for hans kunnskapsnivå.

Mvh Dag/Swissvax

kom over et Honda forum der ein som skrev noko slikt som at ta kontakt med gutta på DCN de tar ikkje mye for ein jobb.Om det er positivt eller negativt vett ikkje eg men prisene varierer jo. Endret av ALFRED
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok folk generelt tar altfor lite for jobbene pga de gjøres på hobby-basis, og da begrenser seg til 4000,- pr jobb... Og da legger hele sjela si og litt til i jobben. Dette gjør det såklart vanskelig for oss som har firma (og de som har dette dette på heltid) å forsvare de summene som vi setter for å kunne betjene varekost, leie av lokale og det som følger med, mva, skatt, forsikringer og såklart lønn. Vi alle ser for oss fort 500,- timen om vi skal gjøre en betalt jobb som skal skattes og betales mva av.. Og da en 40 timer detail? Eller 90 for den saks skyld... Skjeldent en kan få 45000 tusen for en komplett detailing jobb, men en ønsker jo å få noe betalt for alle timene og energien en legger i det. Tror nok de fleste bør verdsette sin tid litt mer, og om de skal gjøre disse enorme jobbene, ta litt mer betalt.. En kan føre det på selvangivelsen og betale skatt slik at en ikke jobber svart. Way OT men men..

Endret av Vårhus

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok folk generelt tar altfor lite for jobbene pga de gjøres på hobby-basis, og da begrenser seg til 4000,- pr jobb... Og da legger hele sjela si og litt til i jobben. Dette gjør det såklart vanskelig for oss som har firma (og de som har dette dette på heltid) å forsvare de summene som vi setter for å kunne betjene varekost, leie av lokale og det som følger med, mva, skatt, forsikringer og såklart lønn. Vi alle ser for oss fort 500,- timen om vi skal gjøre en betalt jobb som skal skattes og betales mva av.. Og da en 40 timer detail? Eller 90 for den saks skyld... Skjeldent en kan få 45000 tusen for en komplett detailing jobb, men en ønsker jo å få noe betalt for alle timene og energien en legger i det. Tror nok de fleste bør verdsette sin tid litt mer, og om de skal gjøre disse enorme jobbene, ta litt mer betalt.. En kan føre det på selvangivelsen og betale skatt slik at en ikke jobber svart. Way OT men men..

Enig i den, er vel folk her inne som har tatt 1000 kr for 1 stegs jobb og.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Conlogo / Kundeservice

kom over et Honda forum der ein som skrev noko slikt som at ta kontakt med gutta på DCN de tar ikkje mye for ein jobb.Om det er positivt eller negativt vett ikkje eg men prisene varierer jo.

Sånn jeg kjenner DCN så vil jeg si at om jeg skal være enig i det utsagnet så må det bli at: Gutta på DCN tar ikke mye for en jobb i forhold til resultatet man får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal en dyktig Detailer ta 1000 kr for en jobb når det koster 1000 kr + moms i timen å ha bilen på verksted, ikke noe logikk i det. Jeg greier ikke å "ta" en bil i timen... Alt kan sef diskuteres, men man må ha minimumspriser ellers skal også neste kunde ha "god" pris og til slutt ender man å jobbe for knappenåler og glansbilder. Alle må begynne et sted både kvalitetsmessig og på pris, men å starte altfor lavt lønner seg ikke... kunden skjønner ikke at du etter et par år plutselig koster skjorta i forhold til før.

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Tror mange tar seg lite betalt av forskjellige grunner.

De er i læremodus og bruker jobber for å lære, og ønsker ikke å ta seg "overbetalt". Selv om disse da ofte er godt over snittet mht kvalitet på jobben i forhold til mange "firmaer" som driver med dette på heltid. På et forum som DCN, så vil det alltid være en gruppe hele tiden som er i læremodus, det kommer alltid nye til i den gruppa og andre forlater den da de er "utlærte".

De syntes det er veldig artig å polere, og tar biler for moroskyld, hvem har ikke vært på det nivået? Da en nesten spurte naboen om å få polere bilen hans da du ønsker å teste den nye maskinen, produktene etc.

Familie og venner jobber, der en er snill mht prisen, jeg polerer ofte bilene her i familien, da får en en liten slant, men ikke mer en at en dekker utgifter. Det dekker jo også en del biler på landsbasis, om 300 her polerer biler, og de tar far og mor sin, da er det jo 600 stk som ikke trenger å gå til en bilpleier med bilen, samt at mange av disse mødrene og fedrene nok aldri hadde sendt bilen på polering om ikke påsan ville polere den.

Mengden av de som tar bilen selv er jo også enorm, av de 9000 som har meldt seg inn her, har nok mange gjort det for å lære om bilhold og polering slik at de kan ta det selv.

Personlig har jeg aldri tatt meg noe spess betalt for jobbene jeg har gjort, nå er jeg milevis unna den øvre delene av detailere, så det er også en av grunnene til at en ikke knaller til med prisen.

Jeg har ofte tatt noen jobber for å vise forskjellen på en kjapp jobb og en nøye jobb, samt reddet de fra å gå på full shine for 800 kr konseptene, samt at jeg har aldri polert pga pengene, men fordi jeg syntes det har vært moro :)

Oppsummert, kan en nok si at kvalitet selger, så er en proff og har dette som levebrød og en er flink, da er det et marked for 10.000 kroners jobber (enkelte her takker nei til jobber også, da de har for mye å gjøre)

En forbruker som betaler mye for en jobb, skjønner forskjellen på den til 1000 og den til 10.000, og han forventer også at det er nivå på jobben.

Nå ble denne tråden noe Off Topic her, men det går sikkert greit. :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Litt mer Ot..:)

Et stort "problem" eller om jeg skal si utfordring, er at "mannen i gata" ikke har særlig peiling og vet ikke forskjellen på voks og polish.

Så folk vet ikke hva de betaler for eller hva de får. Jeg har begynt å legge enda mer i å forklare kunden hva jeg kan gjøre og jeg er veldig opptatt av hva kunden vil ha gjort.

Da dette er levebrødet mitt er jeg nødt til å holde meg innenfor en viss "plan" og kan/burde ikke rense setene om bilen skal ha utvendig behandling, men jeg sliter med det og det er det nok flere her inne som gjør.

Jeg har ikke mange kunder som vil ha "så bra det kan bli" uavhengig av pris (innen rimlighetens grenser) men noen er det, og der blir det mer snakk om å bruke q-tips og bilen bør være ripefri!

Nå sporer det helt av i forhold til temaet, så skal ikke rable i vei, men jeg tror jo mer bileiere/selgere etc.. får av opplysning og info er bra, og det vil gjøre at folk blir mer bevisst på hva de ønsker og hvem de ønsker skal gjøre jobben. Og gjerne hvorfor:)

Takk for meg i denne omgang;)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Selv om han kanskje ikke leser dette enda, så vil i hvert fall jeg si unnskyld for noob kommentaren, selv om den og mange andre kommentarer ble slettet! Oppfattet innleggene på porsche klubben som om at mange her på dcn ikke kunne så mye. Jeg gikk rett i forsvarsposisjon, men skulle ikke gjort det så fort mtp. lese og skrivevansker.. Og heller ikke pga. en diskusjon på en lukket gruppe på facebook.De uttalelsene har vi i grunn ikke noe med å gjøre..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...