Gå til innhold

Noen tips til tørking


Alpha

Recommended Posts

Jeg har en 2014 Audi Q5 som jeg gjerne vil gjøre klar til vinteren. Fikk tilsendt Autoglym Super Resin Polish og Extra Gloss Protection fra forhandler som jeg hadde tenkt å behandle bilen med. Var innom Torshov Bil og kjøpte noen mikrofiber kluter og an applicator til polishen som jeg hadde tenkt å bruke. Kjøpte også Autoglym Bodywork Shampoo, vaskehanske og Turtlewax Extreme Prewash-T. Sannsynligvis ikke de beste produktene, men jeg tenker at jeg i hvertfall vil få en renere bil enn naboen.

Fikk vasket bilen fin og ren. Avfetting, spyling og så berøringsvask. Problemet mitt er at jeg ikke har fått tak i noen bra tørkehåndkle. Jeg prøvde å tørke bilen med noen av mikrofiber klutene jeg hadde kjøpt, men det var nytteløst. De absorberte nesten ikke vann. Så jeg fikk ikke lagt SRP eller EGP på bilen.

Noen som har tips till nettsiden hvor jeg kan kjøpe et tørkehåndkle? Eller hvordan vil dere annbefale at jeg tørker bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Bilnerden har knallgode håndklær :) til en hyggelig penge. North detailing

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ikke gæli det du har handlet der. Autoglyms SRP + EGP er bra saker, TW sin Prewash er en av de beste mht asfalt og tjære, så den rydder godt unna. Autoglym sin shampo ble endret for noen år siden, og da gikk den fra meget dårlig til meget bra, så den er nok litt undervurdert av mange.

Om mikrofiberen din ikke suger vann er ikke bra. Om du skal handle mer fa Autoglym, så kan jeg anbefale deg Aquawax`n de har, den er god, samt at mikrofiberen som fulgte den pakka var veldig gode til å tørke med (selv om de er små)

Skal du handle deg nytt håndkle, så er Wafle weave noe jeg personlig alltid har likt å tørke med. feks denne typen her fra Swissvax

Husk å vaske all mikrofiber UTEN tøymyker, den ødelegger oppsugingsevnen på de. 60 el 90c i vask anbefales med milo eller eget middel for mikrofiber anbefales, men sjekk vaske etikett også :)

btw, velkommen til DCN :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Ja, jeg synes TW Prewash funket bra, men jeg brukte jo mer enn halve flasken på å dekke bilen! Har sett at Prickbort skal være ganske drøy i bruk og mange her som bruker den, så når jeg bestiller nytt håndkle så skal jeg bestille meg en flaske Prickbort også.

Det er en annen ting jeg er litt usikker på, og det er hva jeg skal bruke til å legge SRP og EGP på bilen med. Jeg kjøpte en perfect polish applicator (denne) som jeg hadde tenkt til å bruke med SRP. Skal jeg bruke den også med EGP? Og begge fjernes med mikrofiberklut etter pøføring, korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Ja, jeg synes TW Prewash funket bra, men jeg brukte jo mer enn halve flasken på å dekke bilen! Har sett at Prickbort skal være ganske drøy i bruk og mange her som bruker den, så når jeg bestiller nytt håndkle så skal jeg bestille meg en flaske Prickbort også.

Det er en annen ting jeg er litt usikker på, og det er hva jeg skal bruke til å legge SRP og EGP på bilen med. Jeg kjøpte en perfect polish applicator (denne) som jeg hadde tenkt til å bruke med SRP. Skal jeg bruke den også med EGP? Og begge fjernes med mikrofiberklut etter pøføring, korrekt?

brukte også en del autoglym før. om du skal bestille prickbort kan du sikkert liksågodt bestille en dunke.. er ikke så voldsomt dyrt heller :) surfex hd kan du jo og vurdere ^_^

Edit: bruker disse til tørk jeg :-) http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=87

Endret av Mortenn200
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort er til å ta asfalt, so den brukes nok lite om sommeren. Litt oftere om vinteren. Til vanlig dritt er det mange som bruker surfex. Det er ein avfetting som blandes ut med vann. So den er ganske rimelig.

Brukes ikkje maskin, so er det håndpad som er vanligt. Eg kjenner ikkje til den du linker til. Eg bruker meguairs sine. F.eks. Bilextra har desse i 4 pakning. (Er nok mange forskjellige å få kjøpt)

Er greit å ha fleire av disse og mf kluter. Man bruker ikkje dei same pad eller mf til forskjellige produkter. So du bør ha 2 pad og 2 mf til dei 2 produktene dine. Og so er det greit å ha litt i reserve og.

Og ja, man bruker mf til å ta av produktene med. Hugs å legge produktene på tyyynt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...