Gå til innhold

Hurtigtest med dårlige bilder: Biltema DeIcer


Knutis

Recommended Posts

Igår falt jeg for fristelsen og kjøpte en Biltema De-Icer:

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Viskerutstyr/Vindusviskere/Viskerblad/De-icer-36593/

Kostet bare 50 kroner, så jeg tok sjansen. :)

Idag tidlig hadde det selvsagt vært noe på gang igjen, og ruten var frosset med et tynt lag is. Normalt går det 10-15 minutter med tomgang før dette smelter helt bort.

img0943.jpg

Dusjet over ruten med totalt 4 spray, triggeren forstøvet bra.

img0944.jpg

Ett sveip med viskerne, og ruten var isfri:

img0945.jpg

Skal teste den på stålis, kanskje med noe bedre belysning senere utpå vintern og følger opp her. :)

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Skal teste den på stålis, kanskje med noe bedre belysning senere utpå vintern og følger opp her. :)

Den funker dårlig på stålis, jeg brukte en flaske av dette sølet her forrige vinter.

Vanlig nattefrost - null problem. Forsvinner på ca 10 sekunder (en runde rundt bilen). Problem: Etterlater seg en seig hinne av DeIcer, vann og eventuell kontaminasjon som lå på ruten før det frøs på. Håpløst å få av igjen uten å vaske skikkelig. Bland salt inn i dette her, og du har en rustbombe som bare venter på detonasjon.

Stålis: Funker, men veeeeeeeeeldig saaaaaaaakte. Det er like raskt å la bilen bli varm og tine det på den måten. Sammen med isskrape funker dette greit, men det lukter høgg og den nevnte hinnen legger seg på hendene og er generelt ufyselig å ha med å gjøre.

Skinnhansker bør holdes langt unna dette stoffet, da skinnet tørker ut og blir stivt på vei til jobb. Stoffhansker trekker det til seg og endrer karakter, så jeg antar at det angriper fibrene i stoffet og tørker disse ut også.

Vet du hvordan denne fungerer om man har ruteforsegling på? Og vil den svekke LSP generelt andre steder på bilen? Panser, tak, plast osv.

Den sliter ganske greit på ruteforseglingen og spiser voks til frokost sammen med nattefrosten. Voks på panserkant mot frontrute, A-stolper, speil og kanten av taket mot frontruten forsvant i løpet av et par uker på min bil (Collinite 845).

Siden jeg har lite ulakkert plast på bilen min og det jeg har ikke er beskyttet av noe kan jeg ikke si noe om det, men gummipakningene i dørene ble en del tørrere av denne her.

Av de isfjernerne jeg har prøvd, DeIcer, Turtle sin, Sonax sin og Einszett sin, vil jeg rangere dem slik:

1. Sonax (Clas Ohlson)

2. Einszett (Bilnerden)

3. Turtle (Bensinstasjoner, Clas)

429864236. Biltema DeIcer (Biltema)

Endret av Knutis
Fjernet quote av bilder
  • DCN Poeng 2

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern morgenfrosten med en 1,5 liters brusflaske med LUNKA vann. Ikke varmt for da kan ruta sprekke. Start bilen. Sett på viskerne, sleng på vann og vips ikke noe frost. En 1,5 liter vann rekker rundt på alle vinduene hvis ikke frosten ligger i tykke lag. Har gjort dette i 10 år uten noen problemer. :D. Gratis er det og.

Endret av Polsokk
  • DCN Poeng 1

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Problemet med det er at hvis det er kaldt nok i luften vil den kalde ruten gjøre at vannet fryser igjen, og da har du plutselig tykkere is enn bare rim på ruten...

Jeg har løst problemet med 25m vanntett skjøteledning og kupévarmer da jeg ble lei av hinne på rutene og kald bil om morgenen... Så om vinteren har jeg isfrie ruter, 18 grader i bilen om morgenen og bare velstand. Eneste jeg må huske er å trekke ut kontakten...

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Vi brukte dette litt på jobb i fjor på 2 stk Mercedes Vito som går døgnet rundt. De står i parkeringsgarasje når de ikke er i bruk, så ising er ikke et problem, men viskerne på Vito samler mye snø i tett snøvær, og blir derfor fort overfylt av snø og is. Det fungerte det veldig bra på. Aner ikke hvordan den er mot forseglinger og voks, bilene går 120000 i året, minimum, så de blir ikke forseglet med noe. [emoji106]

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet tråden for offtopic, da dette ikke er en "Hva gjør dere for å holde frontruten isfri"-tråd under "småprat". :)

Synes Biltema sin lukter veldig likt på bremsevæske. Har ikke prøvd den selv, men resultatet så jo greit ut.

Jeg syns det lukter mer som sprit, måtte bruke den på vei hjem fra jobb også.

Da tabbet jeg meg ut ved å bruke spylervæske 500meter ned i veien, og den frøs umiddelbart.

Kjørte da inn til siden og dusjet litt DeIcer igjen på ruten, ett visk og kjørte hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...