Gå til innhold

vil dette lage hologrammer? kjapt spørsmål


Skulebollen

Recommended Posts

Spør sikkert veldig dumt og veldig vanskelig men prøver fordi :)

Har dårlig med tid og mangler en IPA. Og har nå for første gang polert med roterende maskin. For og unngå å måtte gå over mer enn en gang brukte jeg uber oransj pute og menzerna pf2500.

Nå når jeg skulle vaske bilen før voks syns jeg at jeg såg endel hologrammer når jeg lyste i mørket med led lykt. ( såg ikke noe inne )

Så spørsmålet mitt er: Er det stor sannsynlighet for at dette er hologrammer eller er det bare pf2500 sine oljer..

Er en 01 bmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kombo som passer er litt enklere dersom du også forteller hvilken farge det er på din 01 BMW?

Det er også fort gjort å kjøre et lite område på 40x40cm for å teste kombo som du kjører hele bilen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

jeg ville ha fått tak i kondensfjerner,isopropanol,batterivann eller vanelig vann å blandet for å fjerne fremfor ett steg til.Om hologrammene endrer retning ved buffing så er det oljer.Om ikke må du ta ett finere steg eller endre kjøreteknikk :)

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen er antrasitt grå.. Trodde bmw hadde hard lakk, men bilen er riktignok lakket oppigjen. Fant faktisk litt batterivann og kondensfjerner nå så fikk sprayet på og tørket av, ser fortsatt at der er noe om.man bruker led lykt.. Vil dette syne godt i solen :P? Ser det kun når lyset er av i lokalet

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Endrer hologrammene retning på mønsteret når du tørker over? Om ja, så er det oljer, om nei, kos deg med finpolering :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde med blå uber og sf 4000 og da forsvant det led lykten viste.. Så var nok hologrammer ja.. Må få ferdig bilen idag så finpolerte mesteparten av buene og kantene hvor det sikkert lettest blir hologrammer og satser på det ikke ser for jevlig ut i solen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter vel ikke akkurat så mye med blå uber og SF4000 akkurat ;)

Ikke noe dumt råd å gi uansett siden det er hans første polering med roterende. Kan fort gjøre skader på kanter og knekker pga varmen fra maskinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg har brent gjennom lakken en gang, heldigvis var det på egen bil, men kjipt alikevel..

Som nevnt er det greit å ta det litt kuli rundt kanter o.l, ulykken min kom av at jeg ikke maskerte lakkert-plastkant som roterende kom borti med padden, (om du skjønner) og dro med seg lakk/plast. Dette tok under et sekund (uavhengig grovhet) , og jeg var en god erfaring rikere;)

Om du har mulighet for å bruke liten pad, lager den mindre varme og er lettere å få "full kontroll" på. (jeg polerte nesten en hel bil med liten pad, i starten:))

Jeg personlig merker veldig forskjell på om jeg kjører Zenit versus ikke. Det blir mye kjørespor om du ikke avslutter "pent"..

Du har jo fått masse gode tips over, så jeg skal ikke rable mer, lykke til;)

Endret av bilmagikeren

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...