Gå til innhold

Bjerknez' sin Triumph Street Triple R


Bjerknez

Recommended Posts

Den er allerede noe modifisert med Arrow effektpotte, bellypan, justerbare hendler, varmeholker etc. Men planen er å flytte opp skiltet bak, legge opp 12V til styret samt få tak i en baggasjeløsning :)

Tøff er den hvertfall! Gir du oss oppdateringer fremover?

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, tøff den. Synes jeg vertfall :)

Jeg er en ganske fersk motorsyklist, men fy faen å det går! Var en unggutt i splitter ny Golf GTI som prøvde seg på E6 for moen uker siden. Kjørte rundt han to ganger før han ga seg. Uhyre morsomt! :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Flott sykkel. Har du solgt A-klassen? :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Flere som fort ser en UP, når en har kjøpt sykkel ;)

Så grom ut denne her, likte godt farge komboen :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. Stort sett alt av gateproduserte biler blir jo parkert når man har sykkel og følelsen av å ha slike krefter er bare enorm :)

Joda, det finnes sykler med mer krefter enn min også, men det er en begrensning på hvor fort man klarer og komme fra 0-100 på to hjul så akkurat denne øvelsen er det ikke stor forskjell på nesten uansett sykkel. Forskjellen ligger i hvor fort man kommer fra 150km/t til 300km/t. Det er her man kjenner forskjellen hvis man kjøper litt mer kubikk.

Dessuten så betyr ofte mer kubikk større og tyngre sykkel også.

Uansett... utrolig artig :lol:

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

For en rå sykkel, Triumph sykkler har til nå vært gamle cruise sykkler. Men denne falt virkelig i smak :D

Sikkert heftigere sykkler ute å går men strengt tatt. Hvor ofte akselererer man fra 150 til 300 i den "normale" bruken ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelen min har vel en toppfart på rundt 240km/t tenker jeg (noe som for all del er mer enn fort nok på en motorsykkel) men den tar igjen på bunndrag og aksellerasjon. Den er som sagt like rask fra 0-100 som alle andre sykler (R- eller ikke).

Triumph Street Triple R har også vunnet ALLE tester jeg har sett. Street Triple virker også påkostet og gjennomført i forhold til andre sykler i samme segment med smarte og påkostede lønsinger. I mine øyne mc verdens svar på BMW.

De fleste som ikke har noe kjennskap til motorsykler har jo stort sett hørt om Yamaha/Suzuki/Honda/Harley og stort sett er det de tre førstnevnte, gjerne i R-utgave som er mest aktuell for førstegangskjøpere. Derfor er det ikke overraskende at det ofte er slike sykler som står høyt i kurs blandt ungdom og fartsglade. Ekstra morsomt er det derfor hvis jeg får noen lyskryssdueller med slike sykler, for med mitt høye moment på lave turtall vil jeg vinne stort sett hver gang, sett at sjaførene har de samme egenskapene så klart.

Lyden i sykkelen er også helt formidabel (selv orginalt). En stock R-sykkel høres kjedelig ut i forhold. Vertfall i mine øyne/ører.

Den lave vekten på 183kg. tillsier også at dem faktisk har brukt litt penger på dette. En vanlig Suzuki GSX650F til 120.000,- (ny) veier hele 70kg. mer enn Street Tripelen. Det blir nesten som å kjøre men en ekstra person på sykkelen. GSX650F mangler også bunndrag under 6.000rpm. Street Triplen drar javnt fra 2-3.000 og opp til 13.000rpm (mer eller mindre)

Så i bunn og grunn en sykkel som har stort sett alt. Yamaha MT09 er vel kanskje den argeste konkurrenten, men den fremstår i mine øyne som "billig" i forhold. Middelmådige dempere etc.

Jaja, nok skryt fra min side... jeg følte bare at jeg måtte trå til litt :lol:

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...