Gå til innhold

Skumkanon fra bilnerden.......


Mortenn200

Recommended Posts

Har en skomkanon fra bilnerden som ikke skummer så mye lengre... Blir mer "vassent" om jeg kan kalle det noe.. Får liksom ikke nok skum ut av kanonen uansett hvor mye jeg skrur på ventilen. Noen andre som har vært borti det samme? Eneste jeg kunne tenke meg er at det er noe gammel såpe som ligger som en "propp" inni der? Ville høre her før jeg går i gang med å skru den fra hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Plukk den fra hverandre og legg filtert i prickbort eller bytt det med et nytt. Så tror jeg den blir bra igjen :)

https://www.youtube.com/watch?v=25pywsFRgZE

Will do asap :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Husker ikke hvor gammel min PA er men aldri vært renset eller åpnet. Har og en PA-kopi-bilnerden-versjon som brukes ganske mye og ingen problem her heller. Mine skyldes alltid med ren vann etter å ha vært brukt, uansett produkt. Det har jeg lært for lenge siden på vaskeanlegget til en kompis der PA kanon brukes daglig, veldig mange ganger om dagen, 3 stk kanon faktisk ;)

De bruker disse PA til å legge alt mulig produkt på personbiler eller varebiler, som til slutt toppes med "sprayvoks" også fra PA. Disse skumkanonene er nesten udødelige :P

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nilfisk 140.3.. Nei det kan jeg ikke tenke meg da den har fungert optimalt hittil deb plutselig ikke ville lengre [emoji21]

Endret av Mortenn200
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med min(tror det var den dyre versjonen til Bilnerden) plutselig brukte den veldig lite produkt og skummet veldig tynt. Åpnet den helt og tok filterklossen ut og la den i Surfex, skylte den og blåste gjennom med kompressoren. Ingenting hjalp. Ikke noe forskjell uansett hva jeg også justerte.

Endte med at jeg kjøpte den nye billige fra Nerden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. Dette er den dyre. Symtomene er helt lik de du beskriver. Går sende en mail til bilnerden i dag. Skal få lov å sende meg en ny.... Denne er bare ca 2,5-3 mnd [emoji30]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. Dette er den dyre. Symtomene er helt lik de du beskriver. Går sende en mail til bilnerden i dag. Skal få lov å sende meg en ny.... Denne er bare ca 2,5-3 mnd [emoji30]

Shit! :D kjekt og logge inn for og skrive før så og finne ut at du har svart i natt :lol:DCN i søvne er flott det B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er noe av det samme som skjedde med min... Synes det var noe galt og at det ble dårlig med skum.. Imidlertid så brukte jeg den uansett, siden det er bedre enn ingenting.. Helt uten videre begynte den plutselig å virke som vanlig.. Ingen anelse om hva som var galt med den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort et lite forsøk før jeg sender den inn til Bilnerden. Har lagt hele "hodet" i prickbort over natten, så tar det ut når jeg kommer hjem fra jobb. Så får vi se om det funker.... Om ikke sender jeg inn til Bilnerden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri spylt gjennom skumkanonen min med rent vann på godt over 3 år nå, funker helt fint enda. Den er fra ebay. Håper jeg ikke jinxa det nå.

Har du link til den skumkanon frå ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...