Gå til innhold

Olje lekkasje, hjelp...!!?


Svolp

Recommended Posts

Siden de hadde på en liter for mye, kan det ha resultert i forhøyet trykk i veivhuset. Hvis det blir så høyt at ikke veivhusventilasjonen klarer å ta det unna, vi trykket presse olje ut av pakninger og tetninger. På bildet ser det ut som at det er veivtetninga bak svinghjulet som lekker. Tørk det rent, og følg med fremover. Er du heldig gir det seg nå som du har riktig oljemengde. Hvis ikke, så bør du ta det opp med verkstedet som gjorde jobben.

  • DCN Poeng 1

Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har bilen din gått? Det er absolutt ikke unormalt at det svetter litt olje ut av clutchhuset på en 8år gammel bil men det er jo klart at hvis det var tørt der før siste oljeskift, så er det grunn til å være litt skeptisk.
For mye olje kan, som Kristiaan sier, blåse ut forbi simmerringen bak svinghjulet

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

Bilen har gått 71.000km og er pent kjørt men med turbo og 1000kg drar jeg nå på en gang i blant når motor er varm..

Jeg er jo ikke 100% sikker på om dette har oppstått som en følge av overfylling av olje men mekanikeren utførte jo service iht sjekkpunkter og alt, samt at han var jo under bilen for og tappe av olje og bytte filter..

Eneste som da ble nevnt på papiret jeg fikk etter servicen var at det var slitte klosser fremme.. Jeg vil jo anta at vedkommende ville notert denne lekkasjen hvis det var synlig under servicen. Kan jo også nevne at 2 uker før denne servicen var bilen på EU godkjenning uten merknader.

Dog, sier du tørk av og se om det slutter og lekke.. Er ikke skaden allerede skjedd eller vil det være OK videre hvis det ikke lekker mere, skal jo selge bilen på nyåret og vil ikke holde ny kjøper for narr..

mvh Kenneth

Endret av Svolp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell.. To dager har gått og jeg har brukt bilen som vanlig. Hvor en jeg har kjørt når jeg stopper har jeg plassert et A3 under bilen for og se.. Ingen dråper har vist seg i det hele tatt.. Ser det er ørlite fuktig i pakningen der men altså ingen drypp. Som bildet viser er det noe tilgriset men da må jeg regne med at dette har holdt på lengere en 2 uker.. Det er forøvrig olje som lekker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell.. To dager har gått og jeg har brukt bilen som vanlig. Hvor en jeg har kjørt når jeg stopper har jeg plassert et A3 under bilen for og se.. Ingen dråper har vist seg i det hele tatt.. Ser det er ørlite fuktig i pakningen der men altså ingen drypp. Som bildet viser er det noe tilgriset men da må jeg regne med at dette har holdt på lengere en 2 uker.. Det er forøvrig olje som lekker også.

Er ikke så lett å si om det lekker eller ikke når motoren ikke går, da det ikke står olje opp til veivtetningen.

Kjøp deg en sprayboks med bremserens og vask rent med det og en fille. Da er det lettere å se om det kommer noe olje eller ikke.

Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...