Svolp 17 Skrevet 4 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2014 (endret) Løst! Endret 9 November, 2014 av Svolp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiaan 4 Skrevet 4 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2014 Siden de hadde på en liter for mye, kan det ha resultert i forhøyet trykk i veivhuset. Hvis det blir så høyt at ikke veivhusventilasjonen klarer å ta det unna, vi trykket presse olje ut av pakninger og tetninger. På bildet ser det ut som at det er veivtetninga bak svinghjulet som lekker. Tørk det rent, og følg med fremover. Er du heldig gir det seg nå som du har riktig oljemengde. Hvis ikke, så bør du ta det opp med verkstedet som gjorde jobben. 1 Siter Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karmann63 29 Skrevet 4 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2014 Hvor langt har bilen din gått? Det er absolutt ikke unormalt at det svetter litt olje ut av clutchhuset på en 8år gammel bil men det er jo klart at hvis det var tørt der før siste oljeskift, så er det grunn til å være litt skeptisk. For mye olje kan, som Kristiaan sier, blåse ut forbi simmerringen bak svinghjulet Siter 1967 Ford Mustang 1999 Chevrolet Blazer 2003 Chevrolet Tahoe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp 17 Skrevet 4 November, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 November, 2014 (endret) Hei og takk for svar! Bilen har gått 71.000km og er pent kjørt men med turbo og 1000kg drar jeg nå på en gang i blant når motor er varm.. Jeg er jo ikke 100% sikker på om dette har oppstått som en følge av overfylling av olje men mekanikeren utførte jo service iht sjekkpunkter og alt, samt at han var jo under bilen for og tappe av olje og bytte filter.. Eneste som da ble nevnt på papiret jeg fikk etter servicen var at det var slitte klosser fremme.. Jeg vil jo anta at vedkommende ville notert denne lekkasjen hvis det var synlig under servicen. Kan jo også nevne at 2 uker før denne servicen var bilen på EU godkjenning uten merknader. Dog, sier du tørk av og se om det slutter og lekke.. Er ikke skaden allerede skjedd eller vil det være OK videre hvis det ikke lekker mere, skal jo selge bilen på nyåret og vil ikke holde ny kjøper for narr.. mvh Kenneth Endret 4 November, 2014 av Svolp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp 17 Skrevet 6 November, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 November, 2014 Vell.. To dager har gått og jeg har brukt bilen som vanlig. Hvor en jeg har kjørt når jeg stopper har jeg plassert et A3 under bilen for og se.. Ingen dråper har vist seg i det hele tatt.. Ser det er ørlite fuktig i pakningen der men altså ingen drypp. Som bildet viser er det noe tilgriset men da må jeg regne med at dette har holdt på lengere en 2 uker.. Det er forøvrig olje som lekker også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiaan 4 Skrevet 6 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 6 November, 2014 Vell.. To dager har gått og jeg har brukt bilen som vanlig. Hvor en jeg har kjørt når jeg stopper har jeg plassert et A3 under bilen for og se.. Ingen dråper har vist seg i det hele tatt.. Ser det er ørlite fuktig i pakningen der men altså ingen drypp. Som bildet viser er det noe tilgriset men da må jeg regne med at dette har holdt på lengere en 2 uker.. Det er forøvrig olje som lekker også. Er ikke så lett å si om det lekker eller ikke når motoren ikke går, da det ikke står olje opp til veivtetningen. Kjøp deg en sprayboks med bremserens og vask rent med det og en fille. Da er det lettere å se om det kommer noe olje eller ikke. Siter Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.