Gå til innhold

Ønsker innspill angående større innkjøp.


Heiti

Recommended Posts

Heisann, da har jeg endelig mannet meg opp til å spørre her.

Ønsker å gå til innkjøp av en del produkter etter å ha prøvd meg ut med div biltema, bilextra og mekonomen produkter.

Jeg har da en roterende maskin fra bilextra av ukjent merke, denne fungerer ganske fint. Men jeg vil også ha en ocsillerende maskin. Har kikket en del rundt på forumet, men ser de fleste trådene eg gamle. Tenker litt på RUPES Big Foot. Noen som har noe å si om den? Jeg kommer for det meste til å holde på med BMW, da jeg og kjæresten har det. Mulig det blir noe Volvo, Golf og andre biler fra familien.

Har også en kost til skinn, hvor hardt skal man ta i med denne? Er typen som alltid ødelegger ting, så tørr ikke å ta helt i.

Angående produkt har jeg forstått det slik at Scholl sine produkter er gjevnt over veldig bra?

Edit: legger for syns skyld en med bilde av bilen, en 335D :D2014-07-16%2012.16.26.jpg

Endret av Heiti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :)

Rupes maskiner kan absolutt anbefales. Det samme er forøvrig både flex og kestrel også, men førstnevnte er noe tyngre å kjøre og sistnevnte noe svak. Rupes duetto er en grei allrounder, selv om jeg som regel bruker en Rupes 21 med 15 bakplate.

Scholl har gode produkter, men det har også menzerna, swissvax, rupes, uber etc. Greit å ha litt å velge mellom når det gjelder polish og puter.

Når du renser skinn så bruker du samme fremgangsmåte som ellers, begynn forsiktig og legg på mer press hvis det trengs. Med en god skinnrens/apc trenger du ikke så mye press :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått med meg at noen ocsillerende maskiner har tvunget rotasjon, mens noen har tilfeldig. Burde jeg da gå for tvunget med tanke på at lakken på BMW er ganske hard?

Vil jeg da komme i mål med en ny maskin, scholl s3+/s17+ og s40, noe såpe typ CG mr. pink og voks(lurer på SW blau weiss)?

Er s40 det fineste? Har allerede MG clay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rupes har fri rotasjon og flex har tvungen, flex kutter muligens ørlite bedre på hard lakk, men er som sagt tyngre å kjøre (merkes kanskje ikke før du har hatt en 10t økt) Begge vil duge :)

Kjøp s30, ikke s40. Kjøp shield/concorso, ikke blauweiss. Husk at god forvask er alfa omega :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rupes har fri rotasjon og flex har tvungen, flex kutter muligens ørlite bedre på hard lakk, men er som sagt tyngre å kjøre (merkes kanskje ikke før du har hatt en 10t økt) Begge vil duge :)

Kjøp s30, ikke s40. Kjøp shield/concorso, ikke blauweiss. Husk at god forvask er alfa omega :)

Hvorfor?

Tusen takk!

EDIT: Vil dette da være ett godt valg, for meg? http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=flex&product_id=432

Endret av Heiti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nydelig bil!

2. Mr. Pink er knallgod såpe! Jeg er kjempefornøyd med den!

3. Vil anbefale spesialsvampen til Bilnerden, denne er kjempegod å bruke (med mindre du har allerede noe som du er fornøyd med da kan du drite i nr. 3 :D

4. Tips: Prickbort er en knallgod avfetting, P21S er knallgod felgrens, det er også Scholl rim 7! :)

5. Er fortsatt noe misunnelig på bilen din! ;) Må gå fryktelig godt den der?

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor?

Fordi det er mer egnede/bedre produkter.

S30 er god som avsluttende steg, samtidig som den fjerner en del riper og kan brukes som enstegs. S40 gir etter min erfaring ikke noe bedre glans og har dårlig cut.

Shield og Concorso har gitt meg bedre holdbarhet og merke- og fargespesifikk voks er en gimmick..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gimmick eller ei, Blau weis er en knallgod voks, og den er ikke feil på en BMW uansett. Blau weiss er fult på høyde med de andre voksene til swissvax i det prissegmentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nydelig bil!

2. Mr. Pink er knallgod såpe! Jeg er kjempefornøyd med den!

3. Vil anbefale spesialsvampen til Bilnerden, denne er kjempegod å bruke (med mindre du har allerede noe som du er fornøyd med da kan du drite i nr. 3 :D

4. Tips: Prickbort er en knallgod avfetting, P21S er knallgod felgrens, det er også Scholl rim 7! :)

5. Er fortsatt noe misunnelig på bilen din! ;) Må gå fryktelig godt den der?

Kommer nok til å prøve ut nr 3. ;)

Bilen går helt greit den, en liten fugl fortalte meg at ess skal tune den opp mot 400hk og 700Nm til sommeren. Men diesel er litt kjedelig i lengden, blir derfor en C63 AMG om en tre års tid. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skitten kan clayen bli før den bør kastet? Jeg finner ingenting konkret her, ønsker gjerne bilder. Min har nå skitt på seg uansett hvor mye jeg knør den.

Lurer også på hva forskjellen på fin, medium og hard clay blir? Hva er folks mening om clayblokk?

Endret av Heiti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den har så mye skitt på seg at uansett hvor mye du knar, så blir den ikke ren. Da må den kastes, slik at du ikke drar ulumskheter langs lakken din! Du finner billig og god clay på Ebay - som jeg mener og husker det er mange som har god erfaring med.

Det siste spørsmålet tror jeg en med mer erfaring kan besvare :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Rupes lhr 15 es selv. jeg er kjempefornøyd med den, eneste er at jeg kunne tenkt meg en Rupes bigfoot mini i tillegg da LHR15 kan bli litt stor for de minste plassene. av produkter kan jeg også anbefale Scholl s03 og s30 + en god voks :)

av såpe har jeg prøvd litt forskjellig, men CG Maxi Suds 2 og SV Car Bath er vel favorittene mine ^_^ husk at hvis du skal begynne så går det garantert noen lapper i utstyr og produkter, kan derfor anbefale deg VIP-medlemsskap her inne da du vil spare inn kontigenten på det første kjøpet ditt samt at du sparer en del på produktene etterhvert med rabattene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Rupes lhr 15 es selv. jeg er kjempefornøyd med den, eneste er at jeg kunne tenkt meg en Rupes bigfoot mini i tillegg da LHR15 kan bli litt stor for de minste plassene. av produkter kan jeg også anbefale Scholl s03 og s30 + en god voks :)

av såpe har jeg prøvd litt forskjellig, men CG Maxi Suds 2 og SV Car Bath er vel favorittene mine ^_^ husk at hvis du skal begynne så går det garantert noen lapper i utstyr og produkter, kan derfor anbefale deg VIP-medlemsskap her inne da du vil spare inn kontigenten på det første kjøpet ditt samt at du sparer en del på produktene etterhvert med rabattene ;)

Da blir det nok VIP på meg ganske snart. :D

Eksempler på små plasser du ikke kommer til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg flex roterende og rupes duetto. . Jeg driver mye på med bmw både egne og andres og dersom du har planer om å vedlikeholde din egen bil og skal kjøpe 1 maskin så hadde jeg tatt duetto. Den er kanskje litt liten og der kan føles tregt å korrigere feks panser,men det tar du igjenn på smidighet når du skal ta støtfangere og trange steder.

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok VIP på meg ganske snart. :D

Eksempler på små plasser du ikke kommer til?

er litt som e30 tic sier over her. så om du skal ha bare en maskin til vedlikehold av egen bil så hadde jeg også gådd for Duetto.

av plasser der jeg vil bruke Rupes Mini er rett og slekk plasser der det er vanskelig og få korrigert med Rupes 15, f.eks bakfanger,der skilter sitte på bakluka, frontfanger, diverse luftinntak osvosv. er ikke noe i veien for og ta disse for hånd da. men mer tidkrevende.

Endret av Mortenn200
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da falt valget på en Krauss S8! http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=529

Pakken inneholder:

· 1 stk. Krauss 900W PRO/ poleringsmaskin m/ cruise control

· 1 stk. Scholl lilla medium poleringspute

· 1 stk. Scholl orange medium poleringspute

· 1 stk. Scholl S17 1KG

· 1 stk. Scholl S40 1KG

· 2 stk. CG fluffers microfiberkluter

Da har jeg noen spørsmål angående pads og poleringsprodukt.

Ser det varierer veldig i hvor mange pads som brukes pr bil. Hvor mange bør jeg kjøpe inn for 3-4 biler?

Hva er greia med "spider" pads?

Burde jeg kjøpt inn en flaske med Scholl S3? det kommer til å bli noe grov korrigering.

Vurderer om det kan være likegreit å legge ved denne(link under), men har ikke så veldig lyst å bruke unødvendig mye penger da det er en måned til jeg begynner i ny jobb. http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=469

Også helt til slutt, går det greit og bruke CG APC som clay lube?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Du kan få S3+ gold og S30+ istedet for S17 og S40. Noe jeg kanskje ville gjort.

Er ikke anbefalt å bruke sterk såpe som claylube, da clayen kan ta skade.

Bruk evnt vanlig bilsåpe, blandet med vann.

Ang det poleringsettet, så ville jeg heller kjøpt noen ekstra pads og en god voks/forsegling.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin pakke du gikk for Heiti, ville fulgt rådet til Ketil og gått for S3gold og S30 istedet.

Og heller kjøpt inn 2 ekstra pads av hver sort, slik at du har 3 å bytte imellom.

De holder jo lengre om du bytter etter hvert panel, cutter bedre og mettes ikke så fort av polish.

Spider-pads er veldig anvendelige pads, med grov polish cutter de bra og med fin polish og rett teknikk avslutter de også veldig pent.

Litt av ideen er at nedbrutt polish og grums fra lakken skal trekke ned i padden og ikke bli med rundt på toppen av lakken. Disse mettes raskere av polish og det er vanskelig å børste de rene igjen. Må derfor bytte pads oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...