Gå til innhold

Nye Scholl-Pads for Rupes - erfaringer?


erikstein

Recommended Posts

erikstein

Scandicshine har noen nye spiderpads utviklet for Rupes i sitt sortiment.

Her er den jeg er mest interessert i:

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_83&product_id=850

Noen som har erfaring med disse? De er jo smådyre.

Disse skal da erstatte Blå Rupes-pads siden jeg opplever at holdbarheten på disse er relativt dårlig kontra f.eks de gule/hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Og hvordan er holdbarheten?

Siden de koster 200,- pr stk og en 2pk med Rupes koster omtrent det samme.

Er det slik at den holder lengre/like lenge som 2 Rupes-pads i blå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Uansett om disse du linker til er holdbare så er prisen IMO helt horribelt. Er det virkelig noen som gir 200kr for 1stk pad?

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scandicshine har noen nye spiderpads utviklet for Rupes i sitt sortiment.

Her er den jeg er mest interessert i:

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_83&product_id=850

Noen som har erfaring med disse? De er jo smådyre.

Disse skal da erstatte Blå Rupes-pads siden jeg opplever at holdbarheten på disse er relativt dårlig kontra f.eks de gule/hvite.

Hei.

Jeg prøvde disse putene på standen til scandicshine på Oslo Motorshow, da riktinok på en flex roterende. Fikk et veldig godt inntrykk av pad'en da. Ikke brukt dem nok til å kunne si masse om dem, men virket å avslutte veldig fint mtp. cutten du får. Men prisen er litt stiv må jeg innrømme ;-)

Mvh

Raymondo

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men er de bedre enn Rupes sine egne, uber puter osv etter din mening? .

Har du brukt Scholl sine spiderpads fra før? Isåfall er de ganske like de gamle hvite, kanskje litt mykere skum. De cutter bra og avslutter fint, har brukt disse på kranglete lakk med godt resultat.

Bedre enn andre? Tja.. annerledes er vel det rette svaret. Jeg bruker også mye vanlige pads fra Scholl.

Spiderpads mettes raskere med polish enn andre pads, så jeg bytter alltid pad etter noen paneler, vanskelig å børste de rene ettersom polishen trekker ned i padden.

Og hvordan er holdbarheten?

Siden de koster 200,- pr stk og en 2pk med Rupes koster omtrent det samme.

Er det slik at den holder lengre/like lenge som 2 Rupes-pads i blå?

Holdbarheten er fin, må være litt mer forsiktig over kanter da det kan slite løs biter.

Man slipper varmeproblematikken på disse siden de har luftehull i midten, slik som Rupes sine orginale.

Med mitt bruk holder de ihvertfall en sesong, kanskje to. Og jeg bruker de mye, vasker de på 40 grader i vaskemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om disse du linker til er holdbare så er prisen IMO helt horribelt. Er det virkelig noen som gir 200kr for 1stk pad?

Forresten så har jeg faktisk betalt 450,- for en stykk Meguiars pad......

Der snakker vi blodpris!

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har jeg faktisk betalt 450,- for en stykk Meguiars pad......

Der snakker vi blodpris!

En gang eg holdt på og korrigere en bil så hadde eg mangel på pads til fin steget. Suste innom bilxtra, fant en Maguiars pad og slengte den på disken. 340 kr for en fuckings pad!! Joda, kvaliteten var grei sånn sett..men ikke så bra at den er verdt 3 ganger meir enn vanlige pads! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt Scholl sine spiderpads fra før? Isåfall er de ganske like de gamle hvite, kanskje litt mykere skum. De cutter bra og avslutter fint, har brukt disse på kranglete lakk med godt resultat.

Bedre enn andre? Tja.. annerledes er vel det rette svaret. Jeg bruker også mye vanlige pads fra Scholl.

Spiderpads mettes raskere med polish enn andre pads, så jeg bytter alltid pad etter noen paneler, vanskelig å børste de rene ettersom polishen trekker ned i padden.

Holdbarheten er fin, må være litt mer forsiktig over kanter da det kan slite løs biter.

Man slipper varmeproblematikken på disse siden de har luftehull i midten, slik som Rupes sine orginale.

Med mitt bruk holder de ihvertfall en sesong, kanskje to. Og jeg bruker de mye, vasker de på 40 grader i vaskemaski

Er Spiderpads best i kombinasjon med Scholl eller fungerer dei godt sammen med f.eks Rupes?

Har planer om å sende en bestilling til uka men usikker om eg skal bestille Scholl samtidig pga fortsatt stort varelager av Rupes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare skrevet litt om de på Facebuk.

Jeg brukte en gul på BMW 1serie hvit og den fungerte meget bra som 1stegs kombo med s17+ på Rupes 21.

korrigerte langt over forventning så for første gang ble det 1stegs og ikke 2stegs, pleier jo å bli omvendt :)

Med litt teknikk avsluttet det helt strøkent

Brukte som sagt denne ene paden på hele bilen uten å bytte og den ble ikke nevneverdig slitt, Rupes grønn eller blå pad hadde ligget pent fordelt utover hele bilen til sammenligning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...