KristianLomeland 315 Skrevet 19 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 19 Oktober, 2014 (endret) S&S #1 - Audi A4 Avant S-Line Da var tiden inne for meg å debutere på DCN med første s&s. Er rimelig fersk innen bilpleie, og kan telle bilene jeg har hatt fingrene i på en hånd. Men til saken. Bilen er en 2002 Audi A4 B6 Avant med snaue 320 000 på telleren. Den er godt ivaretatt av eieren, som er mekaniker hos Vag merkeverksted. Utvendig var det lite å finne, mens interiøret bar preg av søling, kvinnfolk(lange hår) og ellers normal bruksskitt. Avtalen var å friske opp interiør, samt som å få god beskyttelse før snøen banker på døra. Eier var klar over at mye lakkorrigering ikke var nødvendig, og jeg var sånn sett glad til ettersom man aldri får særlige pauser fra universitetet. Vogna ved ankomst Gikk igang med utvendig vask, hvor P21 fikk starte med å jobbe på felger Deretter Prickbort fra vinduer og ned Etter litt virketid, gikk jeg over med Surfex 1:5 og lot dette stå å godgjøre seg. Under panseret gikk jeg på med Megs super degreaser Så toppet jeg det hele med CG CW&G i skumkanonen Triksige steder fikk kjenne på detailer kost Cocktailen dro meg seg en del ulumskheter Etter avspyling gikk jeg på med bøttevask, med to gritguards, Megs NXT og Megs MF mitt. Ingen bilder av dette ettersom jeg var tålig våt på hendene, noe kamera ikke er superfan av. Jeg er meget klar over at korrosol/iron-X burde være i sortimentet, men har rett og slett ikke fått det på plass enda. Kjørte gjennom rent vann i kanonen for å gjøre vårt neste møte mer komfortabelt Kjørte bilen inn for å slippe unna drittværet, og tørket med Megs WM håndkle Så bega jeg meg igang med utfordringen, nemlig innsiden av bilen. Startet med støvsugeren overalt med skånsomt munnstykke. Det var stoffmatter i bilen, og de fikk æren av å få jomfruturen til den nye rensemaskinen på seg. Her har vi en urørt matte: Gikk på med CG GC 1:15, og tekstilbørste for å jobbe det inn litt i stoffet. Etter en runde med RG2000, ble det seende slik ut: Alle mattene fikk lik behandling, og ble deretter satt til tørk Nå følger litt ymse bilder av interiørvask. Demonterte litt for å komme til enkelte steder. CG GC ble brukt overalt, på dash, midtkonsoll, dørtrekk og dørterskler. Innsiden av ruten fikk AG Glass Polish. Ikke mye AG som er i bruk lengre, men denne fungerer bra til innsiden av rutene. Lukter flott også. Her hazer den. Det var skinnratt ettermontert i bilen, så da fant jeg frem SV Leather kit, og lot Leather milk stå å trekke over natten. Dessverre ingen bilder av selve prosessen.. Så var det setene. Jeg hadde mange snedige tanker om hvordan de hadde blitt slik. Kjørte på med CG GC nok en gang, i mengder. Børstet det godt inn og lot det stå å virke litt før jeg fant frem rensemaskinen igjen. To pass med full fres fra vanndysen som sprøyta 60 graders vann, og avsluttet med to pass til uten vann for å minske tørkeprosessen. Da ble det slik. En forbedring som ikke er flau. (Bildet vil ikke rotere...) Dette var vannet etter kun sitteputa i det ene forsetet. Ikke bare var det vann heller, men et tykt slam liggende i bunnen av beholderen. Grusomt deilig.. Både tepper, og samtlige seter fikk lik behandling. Nyinnkjøpt 400V øvn fikk gjøre jobben med å tørke. Pedaler fikk også kjenne litt gnikking med surfex og AG felgkost, men måtte gi meg med dette resultatet. La merke til litt skrikende dørhengsler, så fant frem en olje jeg brukte i driverene på baknav i min tidligere BMX-karriere, som har vist seg med en slitesterk og vedvarende smøreeffekt. Vetta sytten hva den heter. Så fant jeg frem lykter av allslags varianter for å prøve å spotte noen defekter i lakken som egentlig var voldsomt pen. Så godt som ingen swirls, veldig lite å henge fingrene i. Fant dog noe swirls på de klassiske stedene, som her med sort pianolakk: Dette løste seg greit med Rupes mini sammen med grønn Rupes pad og S17+ Fant noen RDS da. Og denne her. Usikker på hva dette er, eller hva det kommer av. Fant frem Flexipads våtslip kit, og gikk på med 2000g. Rupes Mini skulle til pers, og ble kjørt med grønn Rupes pad ihop med Scholl S3G Mye av disse ripene var veldig dype, jeg kjent dem med neglene. Ettersom lakkdybde måler ikke er i hus enda, turte jeg ikke gå helt agurk med slipeklossen. Det endte slik med den første ripen. Her er resultetet av våtslip og polering med samme kombo som over, på flekken av ukjent opphav: Var flere riper som fikk lik behandling. Noen gikk helt bort, andre ble betraktelig bedre. Så var det tid for polering av hele bildet, som også blir finsteget etter S3G på de stedene hvor det er aktuelt. Her prøvde jeg litt forskjellig, kjørte en side med Rupes gul på gul pad, og var fornøyd med dette. Jeg tok andre siden med Rupes gul og Scholl S17+. Jeg kunne ikke se forskjell i resultatene med de forskjellige komboene, annet enn at jeg synes S17 var greiere å kjøre på denne. Maskina er en Rupes LHR21 med 15 bakplate. Madammen kom på besøk. Resulterte i bilder ikke tatt av meg, men heller av selve meg. Her i dyp transe For å ta en pause fra maskin, lyder og slangemenneske-sittestillinger, tok jeg for meg skiltene. Fjernet først 4 lag med gamle oblater. Limrester måtte vike for citrusrens. Det ga et "flott" skille i oblatform. Whattehell, kjørte grønn rupes pad med S3G på minien over dem, og forseglet dem med SV Autobahn. Etter polering var gjennomført, ble bilen kjørt ut for fjerning av polsihrester og støv. Surfex og CG CW&G tok seg av den biten. Bilen kjørt inn for tørk med CG miracle dryer. Se den flotte Datsun truck'en fra omrkring 18-pil&bue. Gikk så over samtlige ruter med 3M vindusrens Skvettlapper og andre plastdetaljer ble sorte igjen grunnet Polytrol påført med megs pute Det var ved omkring denne tiden jeg la merke til at det fortsatt var flekker i førersetet. Fasen heller, frem med rensemaskinen igjen og ta setet med på runde 2. Her til tørk med tilfredsstillende resultat. Så var det tid for LSP. Eier lot meg teste denne her på bilen. Collinite 476s. Det hviskes om en formidabel holdbarhet på denne, så den måtte til pers. Den ble også lagt i dørkarmer, dørterskler og i dreneringskanaler som lot seg vokse. Ja, voksen var en sann djevel å buffe. Særlig de stedene som fikk litt tykke lag ved uhell. Bilens farge gjorde det også vanskelig å se voksrester. Inspiserte med lykt først, før jeg trillet den ut i dagslys og tok resten. Det bringer oss over til ferdigbildene. Jeg må bare beklage at bildene ikke er skarpere. Optikken på speilrefleksen vil kun fokusere den ene veien, noe som fører til manuell fokus. På den lille kamera-skjermen var alt fryd og gammen, men her var det ikke gammen en gang. Takk for titten. Håper resultatet kan være i henhold til en viss standard. Jeg er dog åpen for alle tips når jeg er en slik pionér på denne plattformen. Tidsbruk: 17 timer Endret 19 Oktober, 2014 av KristianLomeland 32 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 19 Oktober, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 19 Oktober, 2014 Flott førstetur! Velfortjent cred, godt jobba og alt det der Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MKLars1 141 Skrevet 19 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 19 Oktober, 2014 Ble bra det der! Korrosol/Iron X burde du virkelig få i hylla Knall jobb, cred gitt Siter 2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro 1998 Opel Omega STV Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
griffenfeldt 184 Skrevet 19 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 19 Oktober, 2014 Flott resultat! Siter 2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red 2011 Citroen C1 1.0 rød. Driver Larsens Autospa.http://larsensautospa.no bilpleier for fotofinishhttp://fotofinish.no Nad Nanolex approved detailer Swissvax autorisert detailer Mvh Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TobiasW 323 Skrevet 19 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 19 Oktober, 2014 Absolutt en bra første S&S! Synes du har fått gjort ekstremt mye på 14t! Må ha sammenheng med lite utfordringer i lakken Jeg bruker gjerne 10-15t bare i polering. Siter 2008 Audi A6 Allroad - solgt 2016 BMW X5 40e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianLomeland 315 Skrevet 19 Oktober, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 Oktober, 2014 (endret) Flott førstetur! Velfortjent cred, godt jobba og alt det der Takk for det! Ble bra det der! Korrosol/Iron X burde du virkelig få i hylla Knall jobb, cred gitt Takk! Ja, jeg vet. Må ha litt påfyll av diverse snart, så da kommer det nok en dunk! Flott resultat! Takk så mye! Absolutt en bra første S&S! Synes du har fått gjort ekstremt mye på 14t! Må ha sammenheng med lite utfordringer i lakken Jeg bruker gjerne 10-15t bare i polering. Takk! Ja, så absolutt. Poleringen var i og for seg kun for å utbedre småskader, samt for å gi god heft for lsp. Det går selvsagt mye lengre tid om lakken trenger en skikkelig omgang. De bilene jeg har hatt med å gjøre tidligere har vært langt mer tidkrevende. EDIT: Nå sier fruen at 14 timer bare er bullshit, ettersom jeg var minst to timer for sen til avtalt kalkun-middag. Så jeg får vel heller si 16-17. Hehe. Endret 19 Oktober, 2014 av KristianLomeland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 19 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 19 Oktober, 2014 Veldig effektiv jobb, med topp resultat. Gratulerer med første S&S, håper det kommer mange flere Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 19 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 19 Oktober, 2014 Dette ble veldig bra. Cred for vel gjennomført jobb og S&S Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 19 Oktober, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 19 Oktober, 2014 Velkommen som solid S&S-bidragsyter. Står ikke tilbake for noe, det du leverer her! Meget bra! Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianLomeland 315 Skrevet 19 Oktober, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 Oktober, 2014 Hyggelig med slike tilbakemeldinger! -særig når flere av deres S&S'er er selve inspirasjonen til å holde på med dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayhaako 524 Skrevet 20 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2014 Kjempe bra jobbet og en anstendig første S&S Siter Mvh Raymondo "Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff "Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim Biler: VW Touran 2012 170Hk DSG Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil) Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten) Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne) Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE - Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 20 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2014 Synes dette så bra ut Så det henger igjen skjolder i setene, men kan ikke se du gjør noe feil om du dynker dem i rensevæske og børster.Men de ble uansett veldig mye finere! Collinite476 er en ganske holdbar voks, men en god del vanskeligere å buffe enn 845 synes jeg. Cred for kjempebra første s&s tråd Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianLomeland 315 Skrevet 20 Oktober, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2014 Synes dette så bra ut Så det henger igjen skjolder i setene, men kan ikke se du gjør noe feil om du dynker dem i rensevæske og børster.Men de ble uansett veldig mye finere! Collinite476 er en ganske holdbar voks, men en god del vanskeligere å buffe enn 845 synes jeg. Cred for kjempebra første s&s tråd Ja, de ble ikke helt 100. Men med det utgangspunktet, så var jeg fornøyd. Kunne selvsagt prøvd å ty til sterkere stoffer i stedet for green clean, men ja. Stenmer, men jeg er glad i hard voks. -men må nok prøve 845 også, når den får så mye skryt:) Takktakk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pejourdan 437 Skrevet 20 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2014 Flott resultat! Lettlest S&S ja Siter It´s all about the details! BilpleieloggJourdan´s Automobile Spa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freebird 16 Skrevet 20 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2014 Ypperlig første S&S dette her. Flott bilder, fin tekst og topp resultat. Cred levert. Siter 1988 Mazda 626 GD 1997 Mercedes C-Klasse - W202 2001 Mercedes E-Klasse - W210 1986 Toyota Mr2 Mk1a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Mikalsen 3 072 Skrevet 20 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2014 Syntes dette var en utrolig bra første S&S, godt jobbet! Den voksen du har kjørt igang med der er ganske så holdbar, jeg trodde dette var min beste voks, helt til jeg prøvde swissvax shield. De to sammenlignet når det gjelder buffing etter hazing kan ikke sammenlignes, et råd for framtidig handel, for jeg håper du kommer med flere S&S Cred! Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 20 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2014 Bra jobbet her På så skitne seter pleier jeg å bruke litt sterkere saker, GC 1:10 fungerer som en generell rens men når det er så mye flekker og mer vanskelig møkk synes jeg Stain Extractor fra CG er fin http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=391 Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianLomeland 315 Skrevet 20 Oktober, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2014 Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Veldig moro:) Syntes dette var en utrolig bra første S&S, godt jobbet! Den voksen du har kjørt igang med der er ganske så holdbar, jeg trodde dette var min beste voks, helt til jeg prøvde swissvax shield. De to sammenlignet når det gjelder buffing etter hazing kan ikke sammenlignes, et råd for framtidig handel, for jeg håper du kommer med flere S&S Cred! Takk for fine ord! Ang. voks så er jeg farlig redd for at det blir en SV-preget bestilling neste gang. Vil prøve shield som vintervoks og concorso som sommervoks. Iron-X og SV voks er allerede pent ført ned på listen over varer ved neste handel:) Bra jobbet her På så skitne seter pleier jeg å bruke litt sterkere saker, GC 1:10 fungerer som en generell rens men når det er så mye flekker og mer vanskelig møkk synes jeg Stain Extractor fra CG er fin http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=391 Takktakk! Skjønner. Jeg kjørte Green Clean 1:15 også.. Kanskje litt svakt til setene. Men blander du ut Stain Extractor, eller bør den brukes ren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 20 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2014 1:15 funker fint til vask av dashbord men blir litt svakt til andre ting Jeg har blandet den 1:3, står at den kan blandes 1:2 Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 1 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 November, 2014 Meget bra første S&S dette! resultate vart toppers det, ståpå videre Cred! Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.