Gå til innhold

Legge voks med bare håndflatene? Metoder?


Doneirik

Recommended Posts

Har lagt på shield for hånd denne gang. Synes det var en meget behagelig måte å legge voks på. Man føler alle de rene/urene flatene i lakken. I tillegg varmes voksen opp og smelter til en meget tynn hinne og legge på. Noen som har andre erfaringer og påføringsmetoder som gjør vokspålegging morsomt og bra?

post-9106-0-95077400-1413211773_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også prøvd dette, men føler at det blir mye sløsing med voks, ift å bruke en påføringspad. Eneste jeg bruker hendene på, er litt kronglete felger, og motordetaljer.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D.Mikalsen

Jeg har også prøvd dette en gang for å teste, det ble første og siste gang for min del. Det blir litt som Tommy nevner at det går litt voks i svinn, men er greit å bruke på små detaljer der det er vanskelig å komme til :) Følte og at noen steder så fikk du mer voks og andre steder litt mindre, jeg prøvde meg på litt rette og sirkulære bevegelser. Men etter denne opplevelsen så blir det kun lagt voks med påføringsputer for min del ;) Men det er faktisk folk som liker å legge voks for hånd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok heller lagt penger i gode påføringspads her ja. Har prøvd med hendene selv, og den går greit selv om det er grisete, men som nevnt så bruker du stort sett voks for hånd på trange plasser, motorrom, felger, eksos vindusviskere etc. Hvis du vil ha ekstra glatt vokslegging så hjelper det å varme opp både voks, lakk og pads før bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro når hendene beader når du vasker deg etterpå da! Jeg la voks på felger med hendene en gang, ellers har jeg bare brukt påføringspad. Enklere synes jeg, og at det går mindre produkt er jo bare et pluss :)

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så pad er mere økonomisk når det skal legges voks altså. Jøss jeg som ikke kan se at jeg har brukt noe som helst av krukka med voks:) det første som slo meg var at dette er drøye produkter man har en stund:) men blir pads neste gang da skjønner jeg;) men hvilken temperatur bør bilen/voksen ha ved pålegging? Kan temperaturen utgjøre hvor dypt voksen legger seg i lakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...