Gå til innhold

Golf GTE


tr88

Recommended Posts

I morgen åpner Møller for bestilling av nye Golf GTE.

Litt info om bilen: http://www.hegnar.no/motor/artikkel520076.ece

Jeg var innom forhandler på fredag og han fortalte meg at bilen blir levert med golf GTI interiør, men med blå sømmer i stedet for røde. I tillegg får den LED kjørelys foran/bak, el innklappbare og avblendbare speil, 17" felger, blå bremsekalippere og flere valg på ekstrautstyr enn f.eks e-golf, deriblant innsvingbart tilhengerfeste og panorama soltak. Prisen blir ca 350.000 ferdig levert for basismodellen. Liker spesielt knappen merket "GTE" som endrer motorlyden og pisker i gang alle de 204 hestene.

Jeg har i utgangspunktet bestilt meg e-golf, men det er en fare for at jeg kommer til å bytte.

Er det flere her som vurderer GTE*n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-golf og GTE er jo to vidt forskjellige biler, bruksmessig.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si denne teknologien fasinerer. Jeg drømmer om at den drivlinjen skal komme i stasjonsvognutgave (har selv Golf stv i dag),

da blir den plutselig høyaktuell. Noen som tror det vil skjé?

Da blir den nok ikke hetende GTE dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si denne teknologien fasinerer. Jeg drømmer om at den drivlinjen skal komme i stasjonsvognutgave (har selv Golf stv i dag),

da blir den plutselig høyaktuell. Noen som tror det vil skjé?

Da blir den nok ikke hetende GTE dog.

Den nye pasasten kommer vel også som GTE : http://www.dinside.no/930658/ladbar-passat-nye-vw-passat-gte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og pris, og effekt.

E-golf og GTE er jo to vidt forskjellige biler, bruksmessig.

Selvfølgelig. I mitt tilfelle vil jeg trenge en ekstra bil, ettersom jeg har 10 mil til/fra jobb. Jeg kan ikke benytte meg noe særlig av bilen (e-golfen) på ettermiddagen da den bruker ca 13 timer på lading fra tomt til fullt. På vinteren må jeg også lade på jobb for å komme meg hjem. Jeg er altså helt i grenseland, men var forberedt på å få det til å fungere. Men nå som Gte blir lansert så må jeg si jeg er svært fristet til å endre bestillingen, den er heller ikke veldig mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lader aldri fra 0% (uhyre sjeldent i alle fall). Det vil derfor aldri ta 13 timer å lade (fra 16A-kurs) til 100% kapasitet. Dette er en misoppfatning fra alle som aldri har kjørt elbil, på samme måte fyller du ikke drivstoff ved å dytte bilen til bensinstasjonen heller. Du fyller og lader ved behov. :)

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lader aldri fra 0% (uhyre sjeldent i alle fall). Det vil derfor aldri ta 13 timer å lade (fra 16A-kurs) til 100% kapasitet. Dette er en misoppfatning fra alle som aldri har kjørt elbil, på samme måte fyller du ikke drivstoff ved å dytte bilen til bensinstasjonen heller. Du fyller og lader ved behov. :)

Ja, det er nok riktig. Jeg har aldri kjørt elbil annet enn at jeg testet e-golfen et døgn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Tar opp denne tråden igjen jeg, signerte kontrakt på en Golf GTE i går :D noen andre som har bestilt?

grattis! Bestilte selv rett før jul, gleder meg som en unge bare synd det er så lang leveringstid! Hva fikk du forespeilet på levering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis! Bestilte selv rett før jul, gleder meg som en unge bare synd det er så lang leveringstid! Hva fikk du forespeilet på levering?

Har vel ikke blitt lovet noe, var snakk om kanskje mai/juni i fra ene forhandleren, men jeg leste også på elbilforumet om at en som hadde hørt at de som bestilte i dag kunne regne med levering før til jul :/ Fått noe tid du?

-2016 Golf GTE - 2003 W211 E220CDI (Solgt) - 1994 S124 E220T (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke blitt lovet noe, var snakk om kanskje mai/juni i fra ene forhandleren, men jeg leste også på elbilforumet om at en som hadde hørt at de som bestilte i dag kunne regne med levering før til jul :/ Fått noe tid du?

Fikk opplyst 2 halvår, håper i løpet av sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lenge siden jeg startet denne tråden ser jeg, men jeg endte opp med å bestille meg Golf GTE selv og har nå fått bekreftet produksjon uke 11, dvs at den er her ca uke 15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

richirich

Kan underskrive på at dere som har bestilt GTE bare glede dere, grisemorsom å kjøre!

Kjører selv 150hk TSI om dagen, kan ikke sammenliknes! Lyden du får når du trykker på GTE-knappen er dessverre bare over høyttaleranlegget, men morsom lyd :D

Introbilene skal være ferdig produsert og på vei til landet, noen kan allerede ha ankommet :) Bare å melde seg til prøvekjøring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Dag Erik

Jeg skrev selv lenger opp her at jeg var meget nysgjerrig på denne bilen.

På torsdag prøvekjørte jeg en i to timer, og det var virkelig morsomt.

Jeg har aldri kjørt elbil før, så å oppleve den stillheten var rart. Og måten bensinmotoren

kommer inn på, det er nesten ikke merkbart. Og det skyvet i GTE modus var litt vanedannende for en som ikke

er vant til slikt. Det ble litt stusselig å sette seg inn i min egen 2.0TDI med manuell kasse etterpå gitt.

Misunnelig på dere som har bestilt!

Så da venter jeg på at den blir lansert i stv, regner med det når de har lansert Golf R i stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...