Gå til innhold

Kalk/betongstøv - Lakkskade?


martenshenrik

Recommended Posts

martenshenrik

Hei,

Jeg var på tollvesenet her forleden dag, ved siden av deres hovedkontor er det en byggeplass.

mens jeg sto parkert har det blåst bort en type kalk/betong støv som har festet seg godt i lakken og går ikke bort med spyling. er selvfølgelig umulig med en berøringsvask for hele lakken er nuppete med små korn på, kan og noen steder se ut som det har festet seg permanent.

bilen er en golf fra 2003

noen ambefalinger?

takk for feedback.

Henrik

post-8211-0-88736100-1412237431_thumb.jp

post-8211-0-96900700-1412237566_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg tatt opp med entreprenøren som holder på på byggeplassen. Iallefall om det du har tatt bilde av er det som "sitter fast" i lakken.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

martenshenrik

Dette ville jeg tatt opp med entreprenøren som holder på på byggeplassen. Iallefall om det du har tatt bilde av er det som "sitter fast" i lakken.

Arogant nok, ambefaler de meg og gå til et vilket som helst bilpleie firma og polere det ut - noe som er en umulighet. og vil avslutte saken med en stusselig erstatnign på 2500 kr. vil nesten tro den må omlakeres.

er usikker på det juridiske her, men anntar at de som drifter byggeplassen er ansvarlig for skader påført?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke påstå noe om det juridiske, men i mine øyne burde området burde vært sperret, eller hatt advarsel, hvis man kunne forvente sprut/støv som dette vil jeg tro. Det er jo du som har fått din eiendom skadet at dem.

Få taksert og vurdert skaden hos et lakkeringsfirma og vurder å kontakte advokat. :)

EDIT:

Ellers kan jo mye ordnes med riktig kjemi og litt clay vil jeg tro. Med rubbing og polering i etterkant. Hvis dette ligger på lakken for lenge vil den vel mattes ut og få permanente brennmerker, høyst sannsynlig.

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pejourdan

Arogant nok, ambefaler de meg og gå til et vilket som helst bilpleie firma og polere det ut - noe som er en umulighet. og vil avslutte saken med en stusselig erstatnign på 2500 kr. vil nesten tro den må omlakeres.

er usikker på det juridiske her, men anntar at de som drifter byggeplassen er ansvarlig for skader påført?

Noe tilsvarende skjedde med alle personalbilene på Møller Bil Stavanger ifjor.

Betongstøv ble sprengt/blåst utover hele bilparken og alle bilene ble sendt til Forus Bilpleie (ikke like imponerende arbeid, men støvet ble fjernet).

Dette ble gjort uten kostnader da entreprenøren måtte ta alle kostnadene.

It´s all about the details!

Bilpleielogg
Jourdan´s Automobile Spa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Eddik skal ta betong har jeg skjønt, men her bør entrepenør ta på seg ansvaret, det er de som har forårsaket det, samme gjelder mailingsflekker, der er det de som maler som har ansvar for at ikke det sprer seg.

Ring NAF og hør hva de har og si vedr dette

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...