Haakon O 779 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 Er det noen her som er flinke på kompressorer og feilsøking over nett? Har en Luna kompressor (iallfall 20 år gammel) som har virket prikkfritt i alle år, men som plutselig nå har utviklet en snodig feil. Det er en vanlig stempelkompressor med 20-30L tank (ikke helt sikker, men i området der). Nå mister den trykket etter noen få sekund, bruker man f.eks en blåsepistol så har den fullt trykk i noen få sekunder så dabber det helt av. Men med en gang man stenger pistolen så bygger trykket seg opp igjen, uten at kompressoren starter. Altså det er mye luft under trykk i tanken, men det går tomt i slangen nesten med en gang. Noen som har vært borti noe lignende? Kanskje dårlig beskrevet her, men kan lage en filmsnutt når jeg er ute i hallen der den står. Man kan gjøre dette mange ganger før kompressoren starter og fyller tanken igjen.. Om man har en fot på slangen så kjenner man at trykket forsvinner nesten umiddelbart etter man begynner å blåse luft, og at den fylles med trykk igjen så snart man lukker pistolen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarB 206 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 Hørtes jo ut som enveisventil ut fra kompressor er treig\dårlig flow? Siter S&S Touran S&S LR Discovery S&S Audi Q5 S&S Tesla Åsen Zoo & poleringsbu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 har vert borti at flowkontroll/slangen startet å dmuldre slik at der var tett mistet trykk slik som du forklarer men dette var ikke samme type dom din men vert å sjekke Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNa 46 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 Tør nesten garantere at problemet ditt er utfelling i bunnen av tanken og at dette nesten tetter utløp fra tank til slangen du bruker. Du må demontere utløpet og renske opp der samt koblingerne som er i bunnen av tanken osv:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon O 779 Skrevet 1 Oktober, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 Kan også tilføye at dette har skjedd "over natta", den ble plutselig sånn. Jeg bruker den stort sett til løftebukken for å åpne de pneumatiske sikkerhetslåsene, men den ble lånt til sprøytelakkering i andre enden av hallen nå sist uke. Da mente han som lånte den at sprøyta spyttet sånn, og ikke fikk fint sprøytebilde. Det han nok vært pga dette da, at det ikke ble trykk. Han satte den tilbake igjen der den skal stå og koblet den til løftebukken igjen. Har brukt den noen dager, men det er så lite luft som skal til for å åpne låsene at jeg ikke har merket noe. Kun når jeg skulle blåse rent igår og det trengtes trykk over tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNa 46 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 Litt opprensking og du er på banen igjen:-) Husk at guffa/vannet som kommer ut er gørrskittent så det er lurt å stå en plass det ikke gjør noe:-) Dette er kondens og rust fra tanken som bygger seg opp over tid men det kan plutselig bli et problem. Lurt å renske den fra tid til annen, jeg forsøker å gjøre dette årlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon O 779 Skrevet 1 Oktober, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 Da skal jeg absolutt se på det, da det ganske sikkert aldri har blitt gjort på denne Og den er iallfall 20 år gammel, kanskje 25 år også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 du får poste når du har funnet feilen Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bige 4 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 Noen har ikke stilt på trykk regulatoren .......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon O 779 Skrevet 1 Oktober, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 (endret) hmm... Når man kjører ut trykket og kobler fra blåsepistolen så er det det null trykk når man kobler fra, men når man kobler slangen fra kompressoren (15m slange) så skyter den ut med skikkelig trykk (før trykket har bygd seg opp i slangen.) Kan det være en blokkasje i slangen som ikke slipper lufta gjennom fort nok? At det trykket som er der, er det som "får plass" i slangen, og når det er tømt så dabber det av helt til den er fylt (sakte) opp igjen? Endret 1 Oktober, 2014 av Haakon O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 sett blåse pistolen rett i kompressoren uten slange å se hva som skjer da Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon O 779 Skrevet 1 Oktober, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 Må bare koble litt om først, var forskjellige koblinger på de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNa 46 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 Prøv en annen slange? Nyskerigheten stiger her:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon O 779 Skrevet 1 Oktober, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 Her er bilde av herligheten. Å forkorte slangen gjorde bare problemet værre, ikke bedre. Nå går den umiddelbart tomt for trykk. Det som var i slangen virket bare som en buffer tydeligvis. Den holder ca 8 bar når den er full, men stuper umiddelbart ned til under 1 bar når man trykker inn pistolen. Lufta fra kompressor til tank går inn oppe på baksiden, og det er en tappeskrue under ser det ut som. Men det er hele koblingen ut fra tank, gjennom trykkregulator (som ikke fungerer som den skal) og stengekran som skal demonteres og renskes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNa 46 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 (endret) litt opprensking er nok rett medesin ja:-) Og ja, hele greia er lurt:-) Endret 1 Oktober, 2014 av RNa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bige 4 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 hold håntaket på pistolen inne - vri så på det røde lokket på trykk regulatoren nedover - som du stenger krana på kjøkkenet . Hva står viseren på når du bruker pistolen .............. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon O 779 Skrevet 1 Oktober, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 Hmm.. Fikk ut skruen i bunn, og det første som kom ut var sikkert 2dl vann. Vel, aller først så virket det som pluggen sto i et blankt hull, da det var tett bak. Men presset litt med en mindre bolt og da løsnet det - altså tettpakket dritt inni hullet. Gikk tom for tørkepapir etter å ha tappet noe vann så ofret en gammel mf klut som hadde gjort nytten sin. Regner ikke med at dette er karamellsaus Lurer på hvordan den proppen som nå er løs inni tanken skal fås ut. Noe jeg kan helle på her som løser opp dritt inni? Har ikke så mye mer enn PB, Surfex og sitrusrens å hjelpe meg med her og nå, men kan vel skaffe det som trengs om det er noe som hjelper her. hold håntaket på pistolen inne - vri så på det røde lokket på trykk regulatoren nedover - som du stenger krana på kjøkkenet . Hva står viseren på når du bruker pistolen .............. Måleren gikk rett i bunn med en gang pistolen ble trykket inn uansett hvor den sto.. Eller den har lenge vært defekt, og funker ikke - trykket står uansett på 8 bar når tanken er full. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AppelsinSkall 47 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 Kan du ta av tanken? Isåfall ville jeg tatt dem av og helt inn bremserens eller whitesprit (første jeg kommer på som effektivt løser opp dritt) skrudd inn propper og rista ordentlig godt på tanken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNa 46 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 (endret) Demonter trykk regulatoren og sett koblingen rett i tanken/pressostaten og se hvordan det fungerer. Endret 1 Oktober, 2014 av RNa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bige 4 Skrevet 1 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2014 Det er trykk regulatoren som er feilen . Detter trykket , viseren, til null . Er regulatoren enten full av dritt , eller noen har stilt på rattet . Jobbet med skru oģ stempel kompressorer . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.