Gå til innhold

billig dekkomlegg og balansering


thostby

Recommended Posts

Noen som vet om noen ok billig steder å legge om dekk m/balansering i Oslo området?

Vet om et sted som tar 800,-, men synes det er litt mye når jeg skal legge om brukte dekk :( (og jeg er litt fattig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ofte det vanlige det. Tror Dekkskift på rælingen tar 150 kr pr dekk.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Har nok blitt mer og mer vanlig, og prisen varierer med felgstørrelsen..

Kan jo hende en du finner en "kneipe" som kan hjelpe deg litt rimeligere. lykke til:)!

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det med avbalansering?

100,- for personbildekk

150,- for SUV/varebildekk

250,- for MC hjul
Montering av nye dekk - ikke kjøpt hos oss koster 50,- pr.dekk ekstra personbil / 100,- pr.dekk ekstra for MC dekk.

Prisene er pr.dekk og inkluderer balansering og nye ventiler*!

Kjøper du dekk hos også, får du gratis dekkskift på bil også, verdi opptil 400,-

* Gratis ventiler gjelder kun ved kjøp av dekk hos oss

Så si 200,- kr pr dekk.. Det er ikke en uvanlig pris lengre :)
Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere mekonomen sjapper som tar 100kr per hjul hvis det er under 17".

er dette med balansering? i så fall er jo 400 er veldig grei pris! :D (glemte legge til smiley her da)

100,- for personbildekk

150,- for SUV/varebildekk

250,- for MC hjul
Montering av nye dekk - ikke kjøpt hos oss koster 50,- pr.dekk ekstra personbil / 100,- pr.dekk ekstra for MC dekk.

Prisene er pr.dekk og inkluderer balansering og nye ventiler*!

Kjøper du dekk hos også, får du gratis dekkskift på bil også, verdi opptil 400,-

* Gratis ventiler gjelder kun ved kjøp av dekk hos oss

Så si 200,- kr pr dekk.. Det er ikke en uvanlig pris lengre :)

100+50*4 blir 600 for meg på personbil. det er bedre enn 800 :)

Men 400 er jo enda bedre hvis det magne sier stemmer om Mekonomen :)

Endret av thostby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100,- for personbildekk150,- for SUV/varebildekk

250,- for MC hjul

Montering av nye dekk - ikke kjøpt hos oss koster 50,- pr.dekk ekstra personbil / 100,- pr.dekk ekstra for MC dekk.

Prisene er pr.dekk og inkluderer balansering og nye ventiler*!

Kjøper du dekk hos også, får du gratis dekkskift på bil også, verdi opptil 400,-

* Gratis ventiler gjelder kun ved kjøp av dekk hos oss

Så si 200,- kr pr dekk.. Det er ikke en uvanlig pris lengre :)

Bra pris det. Jeg betalte 250,- pr dekk hos Sørum dekksenter, da hadde jeg med dekk ikke kjøpt av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke 800 er noe upris jeg. Og om det er nye eller brukte dekk så spiller det ingen rolle. Duden som legger om skal ha lønn. Maskinene skal dekkes inn med tiden, leien skal betales på lokalet, strømmen skal betales, materiell skal dekkes... etc. Så i bunn og grunn så er 200 spenn pr. dekk helt kurrant.

  • DCN Poeng 1

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke 800 er noe upris jeg. Og om det er nye eller brukte dekk så spiller det ingen rolle. Duden som legger om skal ha lønn. Maskinene skal dekkes inn med tiden, leien skal betales på lokalet, strømmen skal betales, materiell skal dekkes... etc. Så i bunn og grunn så er 200 spenn pr. dekk helt kurrant.

Nå jobber jeg i bransjen, så litt farget kanskje, og jeg forstår at mange går kun etter hva det koster. MEN du skal faktisk betale alt som Stig J skriver, og i tillegg så bør personen som gjør dette faktisk kunne jobben sin. De fleste klarer å slenge om et hjul og smekke det på balanseringsmaskina osv, men det er fåtallet som faktisk forstår hvorfor, hvordan og hva gjør jeg om dette ikke går. Se-tenk-handle er en ganske viktig regel innen denne bransjen, som få praktiserer. Det er 4 gummiflenser med litt metall og div inni som holder bilen din til 5000-5 000 000 på veien, og hvem har ikke vært borti å fått montert feil dekk/dekk feil vei/fått feil felger osv osv. Alle kan ha uhell, uhell er menneskelig, men kvalitet bør koste litt, men det bør være akkurat passe pris :) (for 4 monteringer og balanseringser opp til 17" ville jobben min tatt 615,- til sammenligning, fra 17" ville prisen vært 750,- om jeg ikke husker feil, og jeg skammes ikke over å ta den prisen, eller mer. Har knallgode folk på verkstedet, med div fagbrev og digger faget sitt)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kvalitet koster, ja. Men å klare å se merking for rulleretning på dekket og montere dekkene riktig vei når det er det som er jobben til vekommende bør være en forutsetning for at karen faktisk har jobb. Og da ser jeg ikke noen grunn til at det skal koste så mye som det gjør. Ei heller at "dekkskift" koster 790,- inkl mva om man kjøper dekkene på stedet, men 2200 om man kommer med egne dekk.

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet koster, ja. Men å klare å se merking for rulleretning på dekket og montere dekkene riktig vei når det er det som er jobben til vekommende bør være en forutsetning for at karen faktisk har jobb. Og da ser jeg ikke noen grunn til at det skal koste så mye som det gjør. Ei heller at "dekkskift" koster 790,- inkl mva om man kjøper dekkene på stedet, men 2200 om man kommer med egne dekk.

Jo, en bør klare såpass, ikke det jeg sier, sier at en skjelden gang er det lov å gjøre feil. Og jeg har da sett gudene vet hvor mange dekk satt på feil på felgen/hjul satt på feil side osv. grunnen til at mange presser opp pris på arbeid når kunden kommer med dekk selv er jo rett og slett for at det ikke skal lønne seg for kunden å handle andre steder for så komme dit for arbeidet. Enig at et lite tillegg er ok, men ikke blodpris. Og marginene i bransjen er rimelig trange.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg føler jeg har skrevet dette før i en annen tråd, men når jeg klarer prute ned prisen på dekk med 70%, da er det faen ikke mye trange marginer i bransjen. Da er det ikke butikk de driver, men svindel og ran.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har skrevet dette før i en annen tråd, men når jeg klarer prute ned prisen på dekk med 70%, da er det faen ikke mye trange marginer i bransjen. Da er det ikke butikk de driver, men svindel og ran.

70% wtf? Da vet iallefall jeg hvem som skal få lov til å prute for meg når nye dekk må kjøpes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har skrevet dette før i en annen tråd, men når jeg klarer prute ned prisen på dekk med 70%, da er det faen ikke mye trange marginer i bransjen. Da er det ikke butikk de driver, men svindel og ran.

Om noen prøver å selge dekk til full pris, så svindler de ja ;) dekk selges fra 25 til 80%, avhengig av hvordan dekkprodusenten setter fakturagrunnlaget og så rabatten videre. Michelin f.eks har satt fakturagrunnlaget lavere enn mange andre, og har derfor mindre rabatt ut til selger. Toyo f.eks har en mye mye høyere fakturagrunnlag med da større rabatt, osv osv. Det er uansett prisen en betaler til syvende og sist som er viktig. Vi er way OT her, men skjønner godt at dette blir fort en diskusjon med både frustrasjon og missforhold.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

70% wtf? Da vet iallefall jeg hvem som skal få lov til å prute for meg når nye dekk må kjøpes. :)

Jeg sjekker priser overalt og presser og presser til de begynner å grine. Da vet jeg at de ikke flår meg lenger. :)

Om noen prøver å selge dekk til full pris, så svindler de ja ;) dekk selges fra 25 til 80%, avhengig av hvordan dekkprodusenten setter fakturagrunnlaget og så rabatten videre. Michelin f.eks har satt fakturagrunnlaget lavere enn mange andre, og har derfor mindre rabatt ut til selger. Toyo f.eks har en mye mye høyere fakturagrunnlag med da større rabatt, osv osv. Det er uansett prisen en betaler til syvende og sist som er viktig. Vi er way OT her, men skjønner godt at dette blir fort en diskusjon med både frustrasjon og missforhold.

Jeg ble surprise-buttsexed da jeg var innom en dekksjappe tidligere for å få lappet et dekk, som endte med fire nye dekk. Jeg var ikke forberedt på å kjøpe nye dekk, så jeg hadde ikke sjekket priser på forhånd. Jeg fant ut i etterkant at de tjente greit med fjelldollars på meg... så jeg går ikke innom der flere ganger.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Mekonomen pris som er tidligere omtalt var den prisen jeg fikk for montering og avbalansering av 4 dekk på felg.
Den ble gitt i vår hos mekonomen drammen. Mener de tok ekstra hvis de skulle fjerne dekk fra felgene, og hvis hjulene var over 17".

Dekk1 i drammen tok 600-800kr før, nå tar de 2500kr hvis man har med egene eller selvkjøpte dekk! Med tanke på at en advokat eller privat lege tar rundt 3000kr timen, og man rekker et dekkomlegg på ca 20 min.....

Endret av magne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker priser overalt og presser og presser til de begynner å grine. Da vet jeg at de ikke flår meg lenger. :)

Jeg ble surprise-buttsexed da jeg var innom en dekksjappe tidligere for å få lappet et dekk, som endte med fire nye dekk. Jeg var ikke forberedt på å kjøpe nye dekk, så jeg hadde ikke sjekket priser på forhånd. Jeg fant ut i etterkant at de tjente greit med fjelldollars på meg... så jeg går ikke innom der flere ganger.

Send meg en pm neste gang så kan jeg si om prisen gjør at du blir buttsexed igjen eller ei :P

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...