Gå til innhold

Nylagt asfalt i oppkjørselen!


Hyperd

Recommended Posts

Hei,

Ved en tilfeldighet endte jeg opp med bykart asfalt i hele oppkjørselen (130kvm).

Og nå lurer jeg litt på hva jeg bør gjøre:

Når kan jeg kjøre på det (uten å griser til bilen)

Er det noe etterarbeid jeg bør gjøre (spyle?)?

Når er det tørket?

Noen som har noen tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillejordet

ny lagdt asfalt du mener håper jeg... la det stå natta over før du parkere no på det.. er såpass kjølig om natta nå så null stress med at den svetter for mye å er vel heller liten fare for at det blir no søl på bilen så lenge du har det oppkjørslen . jeg jobber med asfalt dagelig så om du lurer på no spes så får du bare spørre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde den ved like så mange år som mulig, bør du skylle bort Prickbort godt. Ikke la den ligge og kose seg på asfalten.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint tips om å spyle asfalten først! :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asfalten kjølner fort. Mulig de som la den har spylt asfalten før dem tar siste finish også. Då blir d en mye finere/glattere overflate da oljen i asfalten trekker seg opp mot overflaten.

Det gjør vertfall vi på jobb ved private tun.

Som nevnt over så bør asfalten være klar til parkering dagen derpå nå som det er kjøligere på natten.

Ved varme dager bør man gjerne vente 2-3 dager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut med ny asfalt da. Som andre er inne på, spyl bort Prickbort. Og om du skal påføre det der, spyl rundt på asfalten først så det er vått under bilen (der det drypper Prickbort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...