Gå til innhold

Startproblemer audi a6 98


MortenAlex

Recommended Posts

Jeg har jekket opp ganske mange biler, mange ganger, bakfra, og alle har startet igjen etterpå, til og med en audi.

Jeg nekter å tro at dette kan være en mulig årsak, da må det isåfall være en konstruksjonsfeil av dimensjoner.

Jeg har også et par ganger (med eldre biler) opplevd at de blir "rå", men da starter de igjen etter kun kort tid og alt er i orden.

Jeg er overbevist om at det må være noe annet enn alternativene over som er galt, for hvis audien streiker i dagesvis fordi den har vært jekket opp, eller startet og stoppet et par ganger, så må det være noe seriøst galt med disse bilene :)

Edit: selv om den ene dysa er dårlig, så skulle jo bilen likevel ha gått på resten av sylindrene, og ikke minst startet.

Nå var dette diesel men når dysene røyk på passaten min så var der på en rett strekning i 50 kmt ... Da kutta alt og det var ikke snakk om å få start på den igjen. Det var som sagt diesel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir som regel full stopp når en dieseldyse ryker ja. Har vært med en kompis å sett han mekke litt på kundebiler på kveldstid hos BMW og da byttet han dyse på en X5 2009 modell. Den var levert av Viking, full stopp og nødmodus. (tror btw. det ikke er mange merkeverksteder som dette, de kjører hjem på kveldstid med bilene til kunder sent på kvelden uten noen ekstra kostnad hvis de jobber sent)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var dette diesel men når dysene røyk på passaten min så var der på en rett strekning i 50 kmt ... Da kutta alt og det var ikke snakk om å få start på den igjen. Det var som sagt diesel da.

En dieselbil kan også starte og gå på en sylinder mindre, men det kommer an på problemet. Når flere dyser ryker samtidig (som i ditt tilfelle) er det nok bom stopp ja.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dieselbil kan også starte og gå på en sylinder mindre, men det kommer an på problemet. Når flere dyser ryker samtidig (som i ditt tilfelle) er det nok bom stopp ja.

Fikk aldri vite om det var en eller flere som røyk den gang. Heldigvis var det kampanje (som ingen fortalte om) så jeg betalte ikke 50 øre men fikk vire at rep kosta 52000.-

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk aldri vite om det var en eller flere som røyk den gang. Heldigvis var det kampanje (som ingen fortalte om) så jeg betalte ikke 50 øre men fikk vire at rep kosta 52000.-

Når du skriver at dysene dine røyk gikk jeg ut ifra at det var flere, 52000.- hørtes ut som VAG pris for bytte av en og en halv dyse :D

Nå har nok mange av de moderne bilene elektronikk som kutter alt, og ikke minst muligheten til å starte ved feil på f.eks dysene, i hovedsak for å unngå problemer/skader utover problemet som allerede har oppstått. Får dyser som gir trykk på inntil 2200bar på moderne commonrail diesler, da snakker vi trykk :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var pumpedyse (2006 2.0 tdi bkp motor).

leverte den først på snapdrive (fordi den daua rett utenfor der).

De tok ikke sjanse på å bytte pga dyseprisen og at de ikke var 100% sikre på at det var dysene.

Så den ble taua til møller. "Neimen dysene der har vi kampanje på så det koster ingenting"

Prisen var for bytte av alle 4 siden det var kampanje og de tok alle.

Burde vel egentlig forventa brev i posten "blabla kampanje..dårlige dyser.. Avtal time for bytte"

Flaks at snap drive ikke turde ta den, for det hadde blitt dyrt.

Endret av Arild
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en tvilsom teori. :)

Det er jo ikke en gammel forgassermotor det er snakk om. Men uten å lese av feilkoder blir det som å lete etter nåla i høystakken.

Jeg begynner å tro bensinpumpa har tatt kvelden, siden du sier det lukter søtt av eksosen.

hvordan kan bensinpumpa tatt kvelden når den starter å går nå? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh.. sorry... trudde jeg skrev det :P men var på nattvakt så kan hende jeg ikke rakk å trykke på svar knappen... Den starter å går helt klokke reint.. så nå er det bare å bli ferdig med bremse skifte imorgen så er det godt som gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...