Gå til innhold

E-cigg - tråden om alt som handler om E-sigaretter


Belle

Recommended Posts

Jeg har juice med 11mg nå og merker ikke noen forskjell fra juice med 0mg ut over at de med nikotin river mer i halsen enn den uten, men det kan like gjerne være fordi det er helt andre blends. Jeg kjenner jeg må ha en sigg eller to i løpet av dagen for å stagge uroligheten i kroppen, så det er gjerne der det ligger.

Ellers trodde jeg at juice med 8mg == sigg med 8mg nikotin. Jeg har røykt Lucky Strike, som har 8mg nikotin, og selv om jeg trodde de hadde 10mg og derfor bestilte 11mg juice, så virker det ikke som at nikotininnholdet i juicen tilsvarer nikotininnholdet i vanlig sigg overhodet.

Ellers føler jeg kanskje at vi skulle opprettet en tråd for diskusjon rundt e-sigg og sånt... :)

E-juice med 8mg nikotin = 8mg nikotin pr. ml

Hvis du trenger en sigarett iløpet av dagen for å roe nervene hadde jeg gått opp i styrke, jeg får trolig i meg minst like mye nikotin nå som da jeg bare røkte :)

Endret av Belle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E sigg prat passer jo veldig bra her :) kjærringa fikk sin e sigg idag. Husker dessverre ikkje merket på den. Hon hadde en med energi drikk og litt eple smak. Synst den var beire enn dan smoke drite eg hadde før..må prøve den litt til seinere idag, blir nok bestilling av den ja :)

Det finnes veldig mange produsenter av E-juice, og langt ifra alle smaker er gode.

Jeg kjøpte 3 forskjellige fra Essenz som ligger på et kjøpesenter i Spania, eple smakte så dritt at jeg krevde å få byttet den selv om den var åpnet. Cola smaker godt et trekk før den blir for kvalmende, og Anis smaker altfor søtt.

Jeg kjøper nå mesteparten i butikk i Strømstad og Svinesund, der får man prøvesmake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg kjøpte KangerTech EVOD 2 starter kit fra nosmoke.no sammen med en 10ml flaske juice med tobakkssmak, uten nikotin. Funket greit.

Så bestilte jeg tre flasker fra e-liq.net, Primo Verde (sigarsmak, knyttneve inn i kjeften som røsker ut strupen fra innsiden), Cubanito (mild og fin med litt nøttesmak) og TY-4 (karamellisert sukker og litt nøtter), alle med 8mg nikotin. Primoen tør jeg ikke bruke alene, for den var slem. Den gjør seg godt i blanding med TY-4 og den nikotinfrie saken (som nå er tom) for litt ekstra edge. Hadde vel 4-5 dråper nedi en 1.7ml tank.

Jeg ser at jeg kommer til å trenge flere tanker og muligens en større mod med bedre batteri...

Ellers har jeg opprettet handlekurver på minst 4 nettsjapper som selger juice, og debatterer med meg selv om det er verdt å kjøpe billige tanker fra AliExpress eller om jeg bare skal kjøpe fra mer reputable kilder. Sjansen for å få noe som faktisk funker er vel større hos sistnevnte...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte KangerTech EVOD 2 starter kit fra nosmoke.no sammen med en 10ml flaske juice med tobakkssmak, uten nikotin. Funket greit.

Så bestilte jeg tre flasker fra e-liq.net, Primo Verde (sigarsmak, knyttneve inn i kjeften som røsker ut strupen fra innsiden), Cubanito (mild og fin med litt nøttesmak) og TY-4 (karamellisert sukker og litt nøtter), alle med 8mg nikotin. Primoen tør jeg ikke bruke alene, for den var slem. Den gjør seg godt i blanding med TY-4 og den nikotinfrie saken (som nå er tom) for litt ekstra edge. Hadde vel 4-5 dråper nedi en 1.7ml tank.

Jeg ser at jeg kommer til å trenge flere tanker og muligens en større mod med bedre batteri...

Ellers har jeg opprettet handlekurver på minst 4 nettsjapper som selger juice, og debatterer med meg selv om det er verdt å kjøpe billige tanker fra AliExpress eller om jeg bare skal kjøpe fra mer reputable kilder. Sjansen for å få noe som faktisk funker er vel større hos sistnevnte...

Sjekk ut Fasttech.

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Sjekk ut Fasttech.

Herrefred for et utvalg... ble ikke noe klokere eller lettere å velge nå... men fine priser :) Får drive litt research rundt om og sammenligne priser og se hva man ender opp med. Takk for link!

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra priser der ja, takk for tips!

Anbefaler forresten en VV/VW mod, dvs variabel volt og watt.

Still den inn på variabel volt og sett watt til ønsket styrke. Start lavt og øk til du finner en passende styrke.

Med Nautilus Aspire og 1.8ohm coiler ligger jeg mellom 8-10w alt ettersom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Dette hørtes veldig avansert ut, særlig for deg Christer som har nok med retrofits. Hva med å fortsette å kjøpe vanlig cigg på butikken? Ferdig blenda, kun å betale! :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes veldig avansert ut, særlig for deg Christer som har nok med retrofits. Hva med å fortsette å kjøpe vanlig cigg på butikken? Ferdig blenda, kun å betale! :D

Han kunne jo kjøpt ettermarkedslykter med linser og xenonkit, men hvor er gleden i det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Han kunne jo kjøpt ettermarkedslykter med linser og xenonkit, men hvor er gleden i det? :)

Touche!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er ikke nerdete nok å kjøpe ferdigsigg eller ferdiglykter ;)

Back on topic:

Renhold/vedlikehold av tanker, varighet på coiler og batteri.

Når jeg bytter mellom juicer skyller jeg bare tanken i aufaensatanvarmt vann, rister ut så mye vann som mulig, blåser ut rester med trykkluft, tørker med tørkepapir og fyller på nytt. Coilen (som blir gjenbrukt) tørker jeg av så godt som mulig før den blir montert igjen.

Er dette riktig fremgangsmåte? En venninne begynte å mase om bakterievekst og blabla hvis det står for lenge i tanken og var skeptisk på en skala. Skal sies at hun er fra Osterøy (bondeland++) og har røykt siden hun var 12 og ikke har planer om å slutte med det, men likevel. Food for thought, som det heter.

En annen ting er hvor lang holdbarhet juicene har, i uåpnet flaske, åpnet flaske og i tanken. Jeg oppbevarer åpnede flasker i kjøleskap siden det virker mest logisk, men har sett flere som har dem stående i romtemperatur.

Hvor lenge varer en coil? 15-20 dager blir nevnt her og der, men jeg regner med det har med hvor mye den blir brukt å gjøre også? Når merker man at den er oppbrukt og må byttes? Hvilke tegn ser jeg etter?

Hvor lenge kan man forvente at et batteri varer? Jeg har jo forseglede mods med ladbare batterier fra starterkitet mitt, så jeg regner jo med at de parkerer tøflene på et tidspunkt. Siden de ikke kan byttes ut må jeg jo egentlig over på en annen mod med utskiftbare batterier...

Hvor mange tanker trenger man? 1 pr juice? Har det noe for seg å kjøpe 10 tanker "for testing" av juicer? Jeg ser jo for meg at jeg kommer til å finne en favorittjuice eller to, så å ha 2-3 skikkelige tanker a la Nautilus eller Protank 3 kan være en fordel... men da burde man jo ha tilsvarende mange mods sånn at man slipper å skru av og på tanker hver gang man vil bytte.

Siden jeg åpenbart ikke har peiling på dette her er det veldig fristende å bare gå for det Belle anbefaler... :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nerdete nok å kjøpe ferdigsigg eller ferdiglykter ;)

Back on topic:

Renhold/vedlikehold av tanker, varighet på coiler og batteri.

Når jeg bytter mellom juicer skyller jeg bare tanken i aufaensatanvarmt vann, rister ut så mye vann som mulig, blåser ut rester med trykkluft, tørker med tørkepapir og fyller på nytt. Coilen (som blir gjenbrukt) tørker jeg av så godt som mulig før den blir montert igjen.

Er dette riktig fremgangsmåte? En venninne begynte å mase om bakterievekst og blabla hvis det står for lenge i tanken og var skeptisk på en skala. Skal sies at hun er fra Osterøy (bondeland++) og har røykt siden hun var 12 og ikke har planer om å slutte med det, men likevel. Food for thought, som det heter.

En annen ting er hvor lang holdbarhet juicene har, i uåpnet flaske, åpnet flaske og i tanken. Jeg oppbevarer åpnede flasker i kjøleskap siden det virker mest logisk, men har sett flere som har dem stående i romtemperatur.

Hvor lenge varer en coil? 15-20 dager blir nevnt her og der, men jeg regner med det har med hvor mye den blir brukt å gjøre også? Når merker man at den er oppbrukt og må byttes? Hvilke tegn ser jeg etter?

Hvor lenge kan man forvente at et batteri varer? Jeg har jo forseglede mods med ladbare batterier fra starterkitet mitt, så jeg regner jo med at de parkerer tøflene på et tidspunkt. Siden de ikke kan byttes ut må jeg jo egentlig over på en annen mod med utskiftbare batterier...

Hvor mange tanker trenger man? 1 pr juice? Har det noe for seg å kjøpe 10 tanker "for testing" av juicer? Jeg ser jo for meg at jeg kommer til å finne en favorittjuice eller to, så å ha 2-3 skikkelige tanker a la Nautilus eller Protank 3 kan være en fordel... men da burde man jo ha tilsvarende mange mods sånn at man slipper å skru av og på tanker hver gang man vil bytte.

Siden jeg åpenbart ikke har peiling på dette her er det veldig fristende å bare gå for det Belle anbefaler... :)

Du er ihvertfall mer nøye på renholdet ved bytting av juice enn meg, jeg har bare tørket av glasset og deler som er tilgriset med torky og fyllt på ny væske når jeg har brukt opp tanken.

Når jeg har testet nye smaker har jeg bare brukt slike atomizers http://eciggs.se/produkter/clearomizer/ce4-v2/ eller rett og slett bare fyllt på tanken når den er tom. 1% av gjenværende væske tror jeg ikke man legger merke til, avhengig av hvilken smak selvsagt.

Når det kommer til bakterievekst og hvor lenge åpnede flasker kan oppbevares kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har noe kunnskap om det, men det finner du sikkert lett ut av ved å søke litt

Men jeg innbiller meg at det er forskjell på holdbarheten mellom VG og PG

Jeg oppbevarer forøvrig mine flasker i en skuff på soverommet bare

Jeg tror du klarer deg med én tank, men jeg liker å bytte på litt.

Jeg har også kjøpt et par av disse for å ha til forskjellige smaker http://www.ismokeking.com/svinesund/en/Home/ProductDetails?prodId=190&returnUrl=%2Fsvinesund%2Fen%2FHome%2FCatalog%3FupperCatId%3D2

Tror jeg betalte 100 for 3 stk +100 for 5 coiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Nettbutikken til iSmokeKing gjør meg gal... Den glemmer innholdet hele tiden, siden er lidelsesfullt treig og de har ikke engang et søkefelt sånn at jeg enkelt kan søke frem de produktene jeg vil ha... argh.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er håpløs. Grunnen til at jeg linker dit er at jeg handlet i butikken deres på Svinesund :P

Angående coiler stemmer det nok med 15-20 dager, men som du sier er det nok mange faktorer som spiller inn.

Både hvordan og hvor mye man damper, men også hvordan coilen er bygd opp og hva slags wick det er på den. Ohm har sikkert også noe å si

Du merker at den er oppbrukt når det smaker brent og smaken er dårligere

Det er jo også mange som bygger coilene selv, og bygger opp brukte på nytt. Det må jo være perfekt for deg Christer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Fant en selger i dag som kjørte 85% rabatt på original Vamo V5 starter kit, samt 55% på Kanger Protank 3, så jeg røk på en Vamo og tre Protanker, 20 coiler samt noen latterlig billige engangstanker til $4.70 for 5 stk. Totalen kom på $70, der Vamoen kostet $30... :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til en god E-juice med nikotin som smaker sigaretter og hvor denne kan kjøpes på nett?

Jeg har bare erfaring med denne og synes den er helt grei

http://eciggs.se/produkter/e-juice/ejuice-international/usa-light/

Fant en selger i dag som kjørte 85% rabatt på original Vamo V5 starter kit, samt 55% på Kanger Protank 3, så jeg røk på en Vamo og tre Protanker, 20 coiler samt noen latterlig billige engangstanker til $4.70 for 5 stk. Totalen kom på $70, der Vamoen kostet $30... :)

Om den dukker opp eller ikke kan du ihvertfall trøste deg med at jeg kjøpte Vamo V5 over disk for 800sek + aspire nautilus for 300 :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ting fra AliExpress pleier dukke opp, det bare tar lidderlig lang tid (gratis frakt = sendes med sommerfugler). Nautilustanken og coiler til den kjøpte jeg fra Fasttech.com.

Og nå må jeg få bestilt meg noe juice...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...