Gå til innhold

Oljeservice fra helvete


smithes

Recommended Posts

Bare det at verkstedet roter sånn som TS sier er nok til at jeg hadde krevd å få byttet hele girolja på verkstedets regning. Høres ut som et lugubert bakgårdsverksted.

Hvordan går det an å ta på seg en jobb når du ikke vet hvordan du tapper olje engang? Brukte de rett motorolje da som følger audi sine krav?

Jeg ble veldig pertentlig på valg av olje på min gamle 2006 passat etter at jeg hadde 2 turbohavari på 30000 km.

Jeg ville også fått på ny girolje, eller om verkstedet kunne dokumentert om det var korrekt girolje eller ikke.

Er meget glad for at jeg gjør det aller meste selv på mine biler. Da har jeg kun meg selv å bebreide. ;-)

Må skrive at jeg er fornøyd med møller på gjøvik. Der har jeg hatt bilene frem til garantiene er ute. Etter det skrur jeg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorolja som ble brukt het noe med synpower c3 5w-30. Presiserte i bestilling på mail at det var meget viktig at originaldeler ble benyttet, og at det ble brukt longlife-olje, helst den samme som et merkeverksted ville brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også fått på ny girolje, eller om verkstedet kunne dokumentert om det var korrekt girolje eller ikke.

Er meget glad for at jeg gjør det aller meste selv på mine biler. Da har jeg kun meg selv å bebreide. ;-)

Må skrive at jeg er fornøyd med møller på gjøvik. Der har jeg hatt bilene frem til garantiene er ute. Etter det skrur jeg s

Gjør også selv det meste på mine biler.. Nå eksempelvis har jeg akkurat bytta 4 bærearmer.

Men et par ting jeg ikke gjør selv og en av dem er oljeskift på girkasser.

Fører til så jævlig store utgifter om du gjør en liten feil sånn at kassa ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

ame="KjetilR" post="423173" timestamp="1409988824"]Jeg ville også fått på ny girolje, eller om verkstedet kunne dokumentert om det var korrekt girolje eller ikke.

Er meget glad for at jeg gjør det aller meste selv på mine biler. Da har jeg kun meg selv å bebreide. ;-)

Må skrive at jeg er fornøyd med møller på gjøvik. Der har jeg hatt bilene frem til garantiene er ute. Etter det skrur jeg s

Gjør også selv det meste på mine biler.. Nå eksempelvis har jeg akkurat bytta 4 bærearmer.

Men et par ting jeg ikke gjør selv og en av dem er oljeskift på girkasser.

Fører til så jævlig store utgifter om du gjør en liten feil sånn at kassa ryker.

Samme her i gården. Skrur min egen, familie frakteren får dog verkstedtimer da jeg ikke orker å skru på 2 :P

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her i gården. Skrur min egen, familie frakteren får dog verkstedtimer da jeg ikke orker å skru på 2 :P

Hehe, hos meg er det ingen som får ta på mine biler, kun meg som tar det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ame="KjetilR" post="423173" timestamp="1409988824"]Jeg ville også fått på ny girolje, eller om verkstedet kunne dokumentert om det var korrekt girolje eller ikke.

Er meget glad for at jeg gjør det aller meste selv på mine biler. Da har jeg kun meg selv å bebreide. ;-)

Må skrive at jeg er fornøyd med møller på gjøvik. Der har jeg hatt bilene frem til garantiene er ute. Etter det skrur jeg s

Gjør også selv det meste på mine biler.. Nå eksempelvis har jeg akkurat bytta 4 bærearmer.

Men et par ting jeg ikke gjør selv og en av dem er oljeskift på girkasser.

Fører til så jævlig store utgifter om du gjør en liten feil sånn at kassa ryker.

Ganske enkelt om man har vagcom/vcds. Ikke vanskeligere enn å fylle på mengden du tok ut. Bare å følge prosedyre som jeg la ut i linken til vacn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...