Gå til innhold

Fra vask av felger til legging av voks


BompiI

Recommended Posts

Noen som har lyst å forklare framgangsmåten fra vask - voks på felger, er det likt som på karosseri :) ?

Legg gjerne ved biler og produktet du har brukt :) .

På forhånd takk for alle svar ;) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsnSupra

Anbefaler deg å ta en titt i show and shine delen eller søk. Er noe som er godt dokumentert i flere tråder her inne :)

Følg joa2jz på instagram for updates!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Du kan se i loggen min om legging av c5

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja, er det klarlakk på felgene bruker du produkter ment for lakk, vask, rens og voks.

Hei, beklager å dra opp en gammel tråd, men hvordan vet man om det er klarlakk på felgene? Jeg har alltid kun hatt stålfelger så er lite kjent med lettmetall (faktisk usikker om lettmetall og alu er det samme?), Jeg skal sette på helt nye vinterhjul til helgen, og lurer på om jeg skal vokse felgene først... Bør vel være unødvendig å polere..

Det er originale Skoda 5-eikers alufelger (?) i vanlig sølvgrå utførelse.. Er det noen som vet om det er klarlakk på disse?

Lurer også på en annen ting. Var uheldig og veltet ett aluhjul en gang så det landet på asfalten og fikk stygge skrammer/hakk pga at felgen stikker lenger ut enn dekket. Tidligere når jeg har vasket har jeg satt dekkene på skrått på høykant mot veggen i vaskehallen og spylt de med HT. Men skjer jo ofte da at dekket velter som vil lage liknende hakk i de nye felgene.... Hvordan gjør dere dette når dekkene skal spyles på baksiden? Noen gode tips for å sikre at de står oppreist? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skydancer

Originale Skoda felger har klarlakk.

Hvis felgene ramler ned når du spyler bør du kanskje vurdere å stå lenger unna eller støtte de opp på noen måte

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Da blir det HD Wax på felgene. :)

Og ja, tenker meg om har jeg kanskje stått altfor nært med HT. Hadde jo ikke hørt om Prickbort, Surfex. Korrosol og felgrens før nå nylig så måtte bruke mye HT på felgene før. Med ordentlig forvask går det nok lettere.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...