KingPro 0 Skrevet 29 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2014 (endret) Artig forum. Jeg har lest mye, og kjøp endel utstyr og midler til vasking og rens av bil, men ventet litt med å kjøpe maskin, da det hele virket litt uoversiktelig for meg. Har lest mye og til slutt bestemt meg for å gå for en Rupes 21. Men den virker litt stor til å ta små detaljer så jeg lurer på å bare kjøpe en Rupes 75 i tillegg. Det er nok å ta litt hardt i for en nybegynner, men jeg tenker det er like greit å bare kjøpe det jeg trenger med en gang, og med god kvalitet. Jeg skal ikke si at prisen ikke spiller noen rolle, men jeg er villig til å betale litt ekstra for noe som er greit å jobbe med. Kommer jeg til å klare meg med Rupes 21, og bør jeg vente med å kjøpe 75, eller bør jeg gå for en mellomting som 12/15? Vil jeg klare å korrigere lakken på mine biler, bla annet en sølvfarget W211 Mercedes som er sliten i lakken, eller trenger jeg andre maskiner. Jeg kommer ikke til å gå tom for biler å polere med det første, så vil ha noen som fungerer bra. I tillegg lurer jeg på hvilke poleringspads jeg trenger. Det følger jo med noen i kitene, men det ser ut som om det er anbefalt å ha endel flere, og i tillegg ser det ut for at jeg trenger noen MF pads for grovkorrigering? Jeg skjønner meg ikke helt på MF pads størrelsene heller, virker som de er litt for liten til maskinen, er redd for å gjøre feil. De ser ut som de er utsolgt for MF pads i enkelte størrelser i de fleste nettbutikkene. Spørsmålet er altså: hvilken maskin(er) og pads kombinasjon og ikke minst hvor mange av hver pad anbefaler DU dersom du har et budsjett på mellom 5 000-15 000 og du skulle kjøpt din første maskin(er) i dag? Tar gjerne imot alternative forslag. Endret 30 August, 2014 av KingPro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNa 46 Skrevet 29 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2014 (endret) Rupes duetto uten tvil:-) Så kjøper du 21 og mini ettervert men da har du en konge alrounder som start maskin og som du har bruk for hele tiden selv når de andre evt kommer i stallen:-) Begynd og lek deg med det som følger med det baller uansett på seg fort. Endret 29 August, 2014 av RNa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarB 206 Skrevet 29 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2014 Bigfoot 21(+15 bakplate) og mini så får du tatt alt. Hadde aldri klart meg uten min roterende. 1 Siter S&S Touran S&S LR Discovery S&S Audi Q5 S&S Tesla Åsen Zoo & poleringsbu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNa 46 Skrevet 29 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2014 Bigfoot 21(+15 bakplate) og mini så får du tatt alt. Hadde aldri klart meg uten min roterende. Har bare sånn sansen for "firmanavnet" ditt he he vifkelig kuult:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 29 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2014 Husk masse pads 4-5 av hver, da du bør bytte ofte slik at de holder seg fine lenge. PS: Bilnerden har nå tilbud på Rupes pads , mikrofiber pads kan du kjøpe senere. Og så finnes det en 21 på forumet til salgs tror jeg her 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomTom 9 Skrevet 29 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2014 Jeg er veldig fornøyd med min Rupes 15 med washer mod og MF pads. Korrigerer akkurat så mye jeg ønsker og kommer til de fleste steder. Det jeg ikke får tatt med maskin kan jeg ta for hånd. Du blir ikke noe flinkere med maskin fordi du har alle modellene. Begynn med en av gangen og vurder behovet etterhvert. Jeg har korrigert alt fra Lotus Elise til kassebiler med min. Jeg synes du gjør lurt i å kjøpe en skikkelig god maskin med en gang. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmosberg 65 Skrevet 30 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 30 August, 2014 Jeg er også meget fornøyd med min Rupes 15. Korrigering går fint på knallhard VW og Audi lakk med Menzerna FG400. Går sikkert fortere med roterende uten at jeg har noen erfaring med denne typen maskiner. Skal du bare ha en maskin så er en Rupes DA en bankers Siter Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte) Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk VCDS / VAGCOM bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bateman 41 Skrevet 30 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 30 August, 2014 Skulle jeg kun hatt en maskin til å ta egen bil, hadde jeg kjøpt duetto. Hvis det blir snakk om en bil i ny og ne, hadde jeg tatt 21 + en ekstra bakplate for 15, samt rupes mini. Bruker 15 og mini selv og er meget godt fornøyd, men i ettertid så kunne jeg godt tenkt meg 21 for litt mer "omf" til tider. Du bør som nevnt over ha godt med pads, minst 4-5 av hver + en god del gode mf kluter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeejayTID 29 Skrevet 30 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 30 August, 2014 Har duette og jeg følte behovet for en liten spotpad maskin ala mini eller krauss med liten plate da jeg kjørte over min bil. Klarte meg greit, men det blir jo et luksusproblem med tanke på kostnaden for den lille maskinen bare fordi man ikke skal klare å trikse til den større maskinen i de aerodynamiske ujenhetene på bilen. Siter Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 30 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 30 August, 2014 Jeg er også meget fornøyd med min Rupes 15. Korrigering går fint på knallhard VW og Audi lakk med Menzerna FG400. Går sikkert fortere med roterende uten at jeg har noen erfaring med denne typen maskiner. Skal du bare ha en maskin så er en Rupes DA en bankers Er virkelig vw så knallhard? Jeg har fyrt opp medium kombo på Golf'er, uten at lakken virker veldig hard på meg (siste generasjon golf) Hvit golf var hvertfall ikke noe hardere enn min sorte 2012Avensis.. Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmosberg 65 Skrevet 30 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 30 August, 2014 Er virkelig vw så knallhard? Jeg har fyrt opp medium kombo på Golf'er, uten at lakken virker veldig hard på meg (siste generasjon golf) Hvit golf var hvertfall ikke noe hardere enn min sorte 2012Avensis.. Sharanen og Audien hos oss er like harde i lakken, veldig harde. Det er perleeffekt lakk med klarlakk på begge bilene. Siter Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte) Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk VCDS / VAGCOM bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 30 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 30 August, 2014 Jeg har ikke tatt annet enn nyere vw, hvit og grå metallic, og de var ikke veldig hard.. Ikke hatt behov for mer enn en Das6 på de jeg tok. Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 1 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 September, 2014 For å kunne kalle lakken knallhard bør man faktisk ha kjørt den (og mange andre lakktyper) med roterende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.