Gå til innhold

GTechniq C5 vs Swissvax Autobahn?


thomasll

Recommended Posts

Siden jeg må av med sommer hjulene og bytte dekk (fantastisk dårlig 4-hjulskontroll og 4 havarerte dekk).

Så tenkte jeg at jeg skulle gi de en skikkelig shine før det siste store treffet i sommer.

Før så har jeg brukt Autobahn, men nå er den krukken tom. Så nytt må kjøpes inn.

Har lest masse fantastisk bra om C5, men hvordan gjør den seg på felgen annet en ved vask?

Jeg har vært litt skuffet over holbarheten til Autobahn innimellom, men det ser jo veldig bra ut. Får C5 fram samme glansen. Eller er den litt "kjipere"/tammere i utseende men helt fantastisk når det vaskes?

Eller er det kanskje noe annet jeg burde prøve som jeg ikke har tenkt på?

Er Rotiform hjul i fargen Rootbeer det er snakk om forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg synes Autobahn er et veldig godt produkt, men jeg skjønner at lysten til å prøve noe nytt er der

Jeg har ikke testet C5, men jeg er ganske sikker på at du ikke ser noen forskjell på utseende. Isåfall er det såpass lite at du ikke legger merke til det.

Slik jeg ser det så er C5 ganske dyr og den krever mer tid til å herde enn Autobahn da dette er en sealer. GT har mange gode produkter så dette er nok et bra alternativ, men jeg er skeptisk til holdbarheten som loves. Jeg opplever generelt sett at man kan halvere holdbarheten som loves på de fleste produkter. Holder C5 så lenge som GT sier så er jo det en kjempefordel.

Jeg er også skuffet over holdbarheten noen ganger fordi når mange her sier at denne holder 6 mnd så forventer jeg at den holder ca. 6 mnd. Jeg har erfart at 2-3 mnd holdbarhet er mere realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

C5 er et fantastisk produkt, helt klart. Og det sier en som faktisk er veldig glad i vokser.. Jeg har lett opplevd veldig god goldbarhet på C5 etter 6mnd.

Men det er alltid noe MEN.

Påføring og lukt gjør at jeg forektreker Autobahn på egne biler. Kundebiler er noe helt annet ;)

Autobahn er kos, lukten er jo helt fantastisk og man har nesten ikke lyst å vaske fingrene etterpå..

Du blir nok ikke skuffet over C5, men husk i så fall, bruk liiite av den på makeup paden :)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

C5 er helt king. Det er verdt bryet med å legge :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke lett å bestemme seg. Men hvorfor er det så mye jobb å legge på C5 kontra Autobahn?

Står at 15ml holder til ett sett med 17" Da må jeg opp på 30ml for å ha nok til mine 19"...

Å er det ett annet produkt man burde ta med i vurderingen, eller det dette de 2 kongene? :P

GS bildeler har kun 50ml, men har fri frakt i helgen ( t.o.m 31.08) :)

Gtechinq har 15ml til ca 230,- ink frakt.

Hva slags Rotiform felger har du da?

19" BLQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke lett å bestemme seg. Men hvorfor er det så mye jobb å legge på C5 kontra Autobahn?

Står at 15ml holder til ett sett med 17" Da må jeg opp på 30ml for å ha nok til mine 19"...

Å er det ett annet produkt man burde ta med i vurderingen, eller det dette de 2 kongene? :P

19" BLQ

BLQ er Konge med eller uten lsp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Bilnerden har C5

og Gyeon Rim. Ser ut til at han er utsolgt for rim. Har en liggende jeg da :P

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har jeg collinite 845 på, funker det og men ikke akkurat en kose jobb..

Hehe, nei. Holder på for andre gang nå selv. Men jeg glemmer hvor kjedelig det er mellom hver gang :P

C5 er helt king. Det er verdt bryet med å legge :)

Men er det noe spesielt jeg må ha for å legge C5, siden det er så mye jobb?

Veldig fristende å prøve C5, spesielt her jeg sitter å polerer felgene med maskin og for hånd, å husker så allt for godt hvor mye jobb det er å holde de reine <_<

Endret av thomasll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hehe, nei. Holder på for andre gang nå selv. Men jeg glemmer hvor kjedelig det er mellom hver gang :P

Men er det noe spesielt jeg må ha for å legge C5, siden det er så mye jobb?

Veldig fristende å prøve C5, spesielt her jeg sitter å polerer felgene med maskin og for hånd, å husker så allt for godt hvor mye jobb det er å holde de reine <_<

Siden du allerede polerer så er det panel wipe og c5 :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Makeup pads og god lys slik at du ser lett hvor du har påført:)

Bruk minst mulig ;)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vell bare å gå på den lokale kiwi å se hvor lang tid det tar å finne makeup pads :blink:

Så får vi se hvordan det går :P

Endret av thomasll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte spørre på bunnpris hvor de var etter å ha leita i 20 minutter.. Gikk tom for vanlig størrelse..

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har C5 endelig kommet i hus, etter masse rot fra postenn sin side :mad: Så det skal bli morro å teste .

Men nå kan alle menn trygt bestille C5 fra Bilnerden uten å stresse etter å finne sånne makeup pads. Får de følger med!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...