Gå til innhold

Bakvinduspusser ute av posisjon


smithes

Recommended Posts

Trenger du den?

Er nok noe som er defekt. Min er også ikke helt som den skal, så jeg har tatt sikringen.

Det du kan gjøre er å ta den ut i "skifte blad" posisjon, og prøve å hjelpe den på vei med å skru på viskeren bak.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Du må ta den av og sette på igjen. Er rilla spor den sitter festet i som oftest

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av dekselet over spylern så ser du en mutter. Skru av den, lirk forsiktig av viskerarmen og sett den på igjen, bare ett hakk mer mot klokka. Er som skrevet over her rilla feste. :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Visker med mye snø på?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ligger en service bulletin fra Audi om dette. Var i hvertfall det fattern fikk beskjed om. Veldig mange A6 4F sliter med dette. Hva Audi gjør vet jeg ikke, men jeg bare gjorde som jeg beskrev tidligere. Veldig enkel fiks som tar 5 minutter. Har holdt i 2 år til nå i hvertfall. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spesielt snø som legger seg på viskeren, og i verste fall snø fra taket som ramler ned på viskeren som kan til det.

Løsningen er beskrevet over:

Løsne plastdekslet, løsne mutteren som holder viskerarmen fast. Dra den av (må ofte bruke en ters), og flytt den et hakk mot klokken før den settes på plass igjen.

Gjelder stort sett alle biler som har denne patenten på bakrutevisker, uansett merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er spesielt snø som legger seg på viskeren, og i verste fall snø fra taket som ramler ned på viskeren som kan til det.

Løsningen er beskrevet over:

Løsne plastdekslet, løsne mutteren som holder viskerarmen fast. Dra den av (må ofte bruke en ters), og flytt den et hakk mot klokken før den settes på plass igjen.

Gjelder stort sett alle biler som har denne patenten på bakrutevisker, uansett merke.

Så hva er det som gir seg? Beslagene motoren er festet i eller noe inni motoren? Bakruteripemotoren min begynte å lage noen jævlige rallelyder etter en lang vinter med mye snø, så jeg regner med det er noe som har blitt overbelastet. Ikke at jeg bruker den, og jeg har en erstatning liggende, men siden jeg ikke bruker den har jeg ikke giddet demontere hele bakluken for å bytte den enda. Når jeg skal bytte gripslisten og baklyktene bytter jeg motoren i samme slengen (siden den må løsnes for å komme til boltene for gripslisten), så da forsvinner jo problemet sånn sett... hadde bare vært greit å vite hva som gir seg for å kunne ta forholdsregler sånn at det ikke skjer igjen. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Så hva er det som gir seg? Beslagene motoren er festet i eller noe inni motoren? Bakruteripemotoren min begynte å lage noen jævlige rallelyder etter en lang vinter med mye snø, så jeg regner med det er noe som har blitt overbelastet. Ikke at jeg bruker den, og jeg har en erstatning liggende, men siden jeg ikke bruker den har jeg ikke giddet demontere hele bakluken for å bytte den enda. Når jeg skal bytte gripslisten og baklyktene bytter jeg motoren i samme slengen (siden den må løsnes for å komme til boltene for gripslisten), så da forsvinner jo problemet sånn sett... hadde bare vært greit å vite hva som gir seg for å kunne ta forholdsregler sånn at det ikke skjer igjen. :)

Det der var meget selvmotsigende :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det der var meget selvmotsigende :D

Hvilken del av det? Det at jeg skal bytte motoren selv om jeg ikke bruker den? :)

Hvis jeg må bruke den er det greit at den ikke høres ut som en døende kamel. Husker ikke sist jeg brukte den bevisst, men jeg rotet meg borti bryteren i går, så da gikk den for første gang i år, hvertfall...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hvilken del av det? Det at jeg skal bytte motoren selv om jeg ikke bruker den? :)

Hvis jeg må bruke den er det greit at den ikke høres ut som en døende kamel. Husker ikke sist jeg brukte den bevisst, men jeg rotet meg borti bryteren i går, så da gikk den for første gang i år, hvertfall...

At den lager rallelyder på grunn av all snøen enda du ikke bruker den ;)

Ja, og det du sa og hehe

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis hopper den bare over en "tann" for å si det slik. :)

Det er kon, med riller.

Så man må bruke en tvers for å få den av, men den hopper over en tann. Det synes jeg høres rart ut.

Fant denne i et kjapt søk.

http://m.youtube.com/watch?v=6o8YHDC2qrI

Er ikke noe liknende justering bak da?

Men at det kan være lettere å ta den av og justere et hakk kan jeg kanskje være med på...dog har jeg hørt at de sitter no inne helsike noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man må bruke en tvers for å få den av, men den hopper over en tann. Det synes jeg høres rart ut.

dog har jeg hørt at de sitter no inne helsike noen ganger.

Ja, det blir ikke noe slakk av at den hopper over. Men noe må jo gi etter og det er ikke bolten. I tillegg ruster de vanligvis litt etter noen år, og enkelte armer er laget i et komposittmateriale som "gror"fast med stålbolten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

At den lager rallelyder på grunn av all snøen enda du ikke bruker den ;)

Ja, og det du sa og hehe

Jeg brukte den jo den gangen... og det var flere år før jeg visste om DCN :P

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...