smithes 0 Skrevet 28 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Noen som vet hva dette er og hvordan det kunne ha skjedd? Noen måte å fikse det på? Har prøvd å vri den tilbake men den vil nok knekke om jeg prøver hardere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianMH 234 Skrevet 28 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Trenger du den? Er nok noe som er defekt. Min er også ikke helt som den skal, så jeg har tatt sikringen. Det du kan gjøre er å ta den ut i "skifte blad" posisjon, og prøve å hjelpe den på vei med å skru på viskeren bak. Siter NAD - Nanolex Approved Detailer [] 17 MB E200T, iridium silber. [] 17 Kia Soul EV, Grå. [x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak [x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smithes 0 Skrevet 28 August, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Er vel ikke det viktigste på bilen, men vil ikke fjerne den når den først er der. Har prøvd dette, men var ingen mulighet med håndmakt hvert fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 28 August, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Du må ta den av og sette på igjen. Er rilla spor den sitter festet i som oftest 1 Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CFM 846 Skrevet 28 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Ta av dekselet over spylern så ser du en mutter. Skru av den, lirk forsiktig av viskerarmen og sett den på igjen, bare ett hakk mer mot klokka. Er som skrevet over her rilla feste. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 28 August, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Men hvorfor skjer det hvis man aldri har fiklet med den? Jeg har sett flere biler som kjører rundt med bakruteriperen på metallet... 1 Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smithes 0 Skrevet 28 August, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Takk, skal gjøre et forsøk. Lurer også på hvorfor det skjer? Har aldri gjort noe spesielt med den som skulle forårsake dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 28 August, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Visker med mye snø på? Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwpil 1 Skrevet 28 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Visker med mye snø på? Korrekt (Evt is) dette er jo som regel veldig humpete og kan fort gjøre mutteren slakk slik at denne synker nedover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CFM 846 Skrevet 28 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 (endret) Tror det ligger en service bulletin fra Audi om dette. Var i hvertfall det fattern fikk beskjed om. Veldig mange A6 4F sliter med dette. Hva Audi gjør vet jeg ikke, men jeg bare gjorde som jeg beskrev tidligere. Veldig enkel fiks som tar 5 minutter. Har holdt i 2 år til nå i hvertfall. Endret 28 August, 2014 av CFM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 28 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Det er spesielt snø som legger seg på viskeren, og i verste fall snø fra taket som ramler ned på viskeren som kan til det. Løsningen er beskrevet over: Løsne plastdekslet, løsne mutteren som holder viskerarmen fast. Dra den av (må ofte bruke en ters), og flytt den et hakk mot klokken før den settes på plass igjen. Gjelder stort sett alle biler som har denne patenten på bakrutevisker, uansett merke. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr88 258 Skrevet 28 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 1 Gå hit: http://www.gecleant.de/shop/glasstopfen-fuer-audi-vw-seat-skoda.html 2 Fjern bakruteriperen 3 Monter glassplugg 4 Ferdig;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 28 August, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Det er spesielt snø som legger seg på viskeren, og i verste fall snø fra taket som ramler ned på viskeren som kan til det. Løsningen er beskrevet over: Løsne plastdekslet, løsne mutteren som holder viskerarmen fast. Dra den av (må ofte bruke en ters), og flytt den et hakk mot klokken før den settes på plass igjen. Gjelder stort sett alle biler som har denne patenten på bakrutevisker, uansett merke. Så hva er det som gir seg? Beslagene motoren er festet i eller noe inni motoren? Bakruteripemotoren min begynte å lage noen jævlige rallelyder etter en lang vinter med mye snø, så jeg regner med det er noe som har blitt overbelastet. Ikke at jeg bruker den, og jeg har en erstatning liggende, men siden jeg ikke bruker den har jeg ikke giddet demontere hele bakluken for å bytte den enda. Når jeg skal bytte gripslisten og baklyktene bytter jeg motoren i samme slengen (siden den må løsnes for å komme til boltene for gripslisten), så da forsvinner jo problemet sånn sett... hadde bare vært greit å vite hva som gir seg for å kunne ta forholdsregler sånn at det ikke skjer igjen. Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 28 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Vanligvis hopper den bare over en "tann" for å si det slik. Det er kon, med riller. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 28 August, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Så hva er det som gir seg? Beslagene motoren er festet i eller noe inni motoren? Bakruteripemotoren min begynte å lage noen jævlige rallelyder etter en lang vinter med mye snø, så jeg regner med det er noe som har blitt overbelastet. Ikke at jeg bruker den, og jeg har en erstatning liggende, men siden jeg ikke bruker den har jeg ikke giddet demontere hele bakluken for å bytte den enda. Når jeg skal bytte gripslisten og baklyktene bytter jeg motoren i samme slengen (siden den må løsnes for å komme til boltene for gripslisten), så da forsvinner jo problemet sånn sett... hadde bare vært greit å vite hva som gir seg for å kunne ta forholdsregler sånn at det ikke skjer igjen. Det der var meget selvmotsigende Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 28 August, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Det der var meget selvmotsigende Hvilken del av det? Det at jeg skal bytte motoren selv om jeg ikke bruker den? Hvis jeg må bruke den er det greit at den ikke høres ut som en døende kamel. Husker ikke sist jeg brukte den bevisst, men jeg rotet meg borti bryteren i går, så da gikk den for første gang i år, hvertfall... Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 28 August, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 (endret) Hvilken del av det? Det at jeg skal bytte motoren selv om jeg ikke bruker den? Hvis jeg må bruke den er det greit at den ikke høres ut som en døende kamel. Husker ikke sist jeg brukte den bevisst, men jeg rotet meg borti bryteren i går, så da gikk den for første gang i år, hvertfall... At den lager rallelyder på grunn av all snøen enda du ikke bruker den Ja, og det du sa og hehe Endret 28 August, 2014 av polishduden Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsa 289 Skrevet 28 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Vanligvis hopper den bare over en "tann" for å si det slik. Det er kon, med riller. Så man må bruke en tvers for å få den av, men den hopper over en tann. Det synes jeg høres rart ut. Fant denne i et kjapt søk. http://m.youtube.com/watch?v=6o8YHDC2qrI Er ikke noe liknende justering bak da? Men at det kan være lettere å ta den av og justere et hakk kan jeg kanskje være med på...dog har jeg hørt at de sitter no inne helsike noen ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 28 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 28 August, 2014 Så man må bruke en tvers for å få den av, men den hopper over en tann. Det synes jeg høres rart ut. dog har jeg hørt at de sitter no inne helsike noen ganger. Ja, det blir ikke noe slakk av at den hopper over. Men noe må jo gi etter og det er ikke bolten. I tillegg ruster de vanligvis litt etter noen år, og enkelte armer er laget i et komposittmateriale som "gror"fast med stålbolten. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 29 August, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 29 August, 2014 At den lager rallelyder på grunn av all snøen enda du ikke bruker den Ja, og det du sa og hehe Jeg brukte den jo den gangen... og det var flere år før jeg visste om DCN Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.