Gå til innhold

Xanderion's 89' 190E Mercedes


Xanderion

Recommended Posts

Anskaffet meg i dag en hvit Mercedes Benz 190E med produksjonsår 1989.

Denne ble importert til Norge i 1995, men vet ikke fra hvilket land.

Den er ganske så fin for rust, men er nok nylig lappet sammen. Så må nok regne med å pusse rust en gang iblant.

Kjøpte den for 13 000 kr, og fornøyd med hvor mye bil jeg har fått for pengene.

Bremser må nok skiftes ut neste år. På nedbremsinger over 90 km/t kjenner jeg kast i skivene.

Ser også at det er endel grader på skivene. Må nok også overhale kalipperene.

Forrige eier sa den brukte litt olje. Utifra hva jeg kan se kommer det ingen blårøyk, selv ved fullt gasspådrag. Men den svetter noe fryktelig fra ventilkåpedekselet. Så det må ihvertfall byttes.

Han har også brukt 10-40 olje, som er ganske tyntflytende. Kan vel være kjekt med en litt tykkere olje på en slik gammel bil.

Interiøret er for det meste helt og pent med unntak fra førerstol. Men alt er blått.

Litt sært men blir vel vant til dette etterhvert, hehe.

Er endel annet småtterier som må fikses men får kommet til dette senere ettersom jeg utbedrer dette.

Skal prøve å bruke denne tråden som Worklogg til bilen min, samtidig som jeg har muligheten til å dele det på forumet. Kanskje i håp om få litt ekspertisehjelp når det kommer til både skruing og vasking.

Har fulgt dette forumet en stund, men har fortsatt ikke begitt meg ut på en skikkelig maskinpolering av en bil.

Håper det kan være litt interessant lesestoff for folk, og skal bombardere med bilder!

Her er stjerna!

HC1hzQ.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fikk gjort en liten jobb i motorrom her om dagen. Forhåpentligvis vil den ikke lekke noe mer olje nå.

- Byttet ventilkåpepakning

- Vasket ren ventilkåpa med WD40. Forferdelig mye "oljejord" på hele kåpa.

- Nye plugger (NGK).

- Har lagt ledninger til anlegg.

Vurderer rød LED belysning i instrumenter og annen belysning i dashbord.

Annet småtteri som må fikses er:

- Belysning i klima funker ikke.

- Belysning ved girkassa funker ikke.

- Varmeapparatvifte skriker en gang iblant.

- Bytte høyttalere foran og bak.

- Anskaffe original hattehylle.

- Kanskje et lag med olje under bilen før vinteren.

- Lakke alle grå paneler i hvit.

- Ellers friske opp diverse plasser. feks. hengerfestet.

Kanskje noe lett soting og et senkesett etterhvert. Og noen felg som passer denne bilen.

Kommer nok ikke til å bytte/gjøre noe særlig annet enn dette. Foretrekker original looken.

Endret av Xanderion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...