Gå til innhold

Tåler Collinite #845 varmt vann?


mmosberg

Recommended Posts

Jeg sendte følgende spørsmål til Collinite:

I am using Your Collinite #845 on my cars. I am very happy with the duration of the product. However, as I live in Norway, I like using hot water when I am washing and HP steaming the cars during winter. My experience is that hot water is a lot more effective in removing salts and other road dirt. My question is: Will hot water melt away or make the Collinite #845 disappear faster from the cars?

Og fikk følgende konsise svar:

Hot water will not affect the durability for the 845. Thanks for the email.
-Mark

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at varmt vann i HT svekker voksen mye raskere enn kaldt vann.

#845 er syntetisk med løsemidler, det må vel gi et godt utgangspunkt? Jeg skal ihvertfall gå på med varmt vann nå utover høsten. Skal bli spennende å se.

Endret av mmosberg

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også erfaring med at varmt vann fjerner voksen raskere, og spesielt med steaming.

Vasker egne biler utelukkende med kaldt vann.

Gjelder dette #845 også?

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker hvilken interesse skulle Collinite ha i å feilinformere her?

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i vinter brukte jeg NAF hallen i oslo som har varmt vann, den er ikke glodhet men sånn litt over lunka. 845n holdt 3 mnd med pricbort og surfex og det varme vannet. Nå skal ikke jeg si noe om hvor lenge den eventuelt hadde holdt om jeg hadde brukt kaldt vann. Men jeg tror det ikke er så nevneverdig merkbart så lenge du ikke kjører på med 50-60 grader og enda varmere med en dieseldreven sak. da blir det noe annet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en teori om at hvis det er som dere sier at varmt vann kan svekke voksen, så kan også sola til dels gjøre det samme. Har kjøpt meg et lite og enkelt IR-termometer og målte over 50 grader på den svarte lakken på Audien. Og det var på kvelden med litt svekket sollys... Skal måle igjen over lengre tid, bare det blir vær til det igjen. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Joda men husk at vann med trykk som i tillegg er varmt river litt mer da :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda men husk at vann med trykk som i tillegg er varmt river litt mer da :)

Derfor jeg skrev tildels. :)

Men jeg er enig med deg, det bør ikke ha noe særlig å si. Det er bare det eneste jeg selv har igjen å teste mtp. holdbarhet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det kommer også litt an på hvor varmt vannet er. Jeg vasker med springvarmt vann (ca 60 grader ut til spyler, siden den ikke tåler varmere vann) hos min mor vinterstid, men det er jaggu ikke 60 grader ut av spylerdysen og hvertfall ikke når det treffer bilen. 20-22 kanskje?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJørte 845 på bilen som lsp sist vinter. Den hang fint på til rundt påsketider da jeg tok vårshining.Gjorde ikke noen stor poleringsjobbførste, det fik vente til våren. KJørte bare lett over med CG Vertua Bond.

Da ble den vasket i løpet av vintern i litt forskjelige haller, ikke alle hadde varmt vann. Vet heller ikke hvor varmt vannet var i de hallene som hadde det.

Brukte prickbort de fleste ganger og iron-x et par ganger. Skum var det som fantes i hallen. Såpe i bøtta var enten Meguiars NXT eller CG Glossworkz. Men jeg vasker nok ikke bilen like ofte som mange andre her. I snitt hver 14. dag, litt oftere når det er mye sørpe. Litt sjeldnere når veien har tørket litt opp.

Hadde Menzerna Powerlock forrige vinter, den tålte hvertfall avfettning og vask dårligere enn 845 så den slapp uti februar. Nå på sommern sitter Powerlock helt supert, bruker en fordi den er veldig lett å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...