Gå til innhold

Nye felger, hva bør jeg gjøre?


Josruu

Recommended Posts

Skal hente meg nye felger på tirsdag, hva bør jeg gjøre med dem for å holde de fine lengst mulig?

Tenker da på i form av voks osv.

Jeg har UC,all metal polish og super resin polish. Ingen av disse r kansje egnet for felg? Burde kansje investert i en skikkelig felgvoks samtidig.

De ser slik ut: DSCF7288_zps4475f815.jpg (dessverre ikke min bil....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinite og swissvax autobahn er populære. Evt en coating.

Edit: man får collinite til en grei penge på ebay/bilnerden. Da har du en god voks til hele bilen :)

Endret av Johnchr

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

C5 holder som bare rakkern. Har hatt på mine før denne sesongen og henger med for fullt enda. Vasken er en lek! Har måttet bortpå med børste en gang i sommer. Utover det p21s hver 2-3 vask uten agitering

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte felger!

Har troa på at de blir bra på bilen. Er stasjonsvogn jeg har men har sett ett par bilder av det med slike felger og det var bra:)

Avbildet er ekte vossen felger, det jeg har kjøpt er replica men jeg ser ikke forskjell på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

De felgene passet meget godt på en 211. Du får oppdatere oss med bilder når du får slengt de på :) Ang. voksing av felger bruker jeg både Autobahn og Collinite 845. Collinite har vart lengst.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg burde prøve Gtechniq c5 jeg også. Collinite funker bra til prisen, men jeg får den ikke til å vare like lenge som autobahn som er den felgvoksen jeg foretrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C5 er jo "relativt dyrt" ift felgvoks. Jeg håper den er mer langvarig og tåler kjemikalier bedre enn exo:-)

Noen som har forening om hvor lenge c5 faktisk varer? Dersom det kun er snakk om en sesong er jeg ikke direkte imponert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

C5 er jo "relativt dyrt" ift felgvoks. Jeg håper den er mer langvarig og tåler kjemikalier bedre enn exo:-)

Noen som har forening om hvor lenge c5 faktisk varer? Dersom det kun er snakk om en sesong er jeg ikke direkte imponert..

Ett år. Min får smake alt av kjemikalier hver gang jeg vasker bilen. Inklusive surfex 1:5 da jeg prøver å mishandle mohs så mye som mulig :) ikke svekket enda

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet felgene i dag og skuffelsen var mildt sagt stor da fram felgene ikke passer...

Nav og støvkoppen på navet stikker for langt ut så med støvkoppen på mangler det 1cm før felgen er inntil anlegget. Uten støvkoppen redet snarveien til raserte lager og det mangler 4mm før felgen er innpå....

Spacer går ikke da det vil gjøre at hjulet stikker utenfor og det er heller ikke lovlig med spacer...

Snakket med selger og det var bare å stikke innom igjen i morgen og bytte til ett annet sett eller få igjen penger.

De har ihvertfall 4- 5 forskjellige til å velge i mellom så det blir nok nye. De har kleeman kopiering jeg må si jegvhar sansen for de.

De har også noen som ligner på audi sine tornado felger bare at eikene er mer vridde. Må stille opp felgene ved siden av bilen og se.

Bilde kommer når jeg får satt de på.

Men kjenner jeg blir irritert av å tenke på det, satte på uten støvkoppen og senterkopp på felgen og bilen ble skikkelig fin med de hjula...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Spacer er vel ikke ulovlig? Aldri fått påpakk på det. Har 15mm på hver side bak

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Jeg er ganske sikker på at det går på at man ikke har lov å endre aksel-bredde, noe man gjør med spacere. Greia er at de er vanskelige å se hvis man ikke kikker etter, og mange som tar eu-kontroll gir blanke.

Men hva med å få tak i en framfelg som er 1 eller 0,5 tomme smalere, evt med et annet innpress?

Det vil jo løse problemet uten spacere og med de felgene du egentlig vil ha

Endret av RuZleBiFf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det går på at man ikke har lov å endre aksel-bredde, noe man gjør med spacere. Greia er at de er vanskelige å se hvis man ikke kikker etter, og mange som tar eu-kontroll gir blanke.

Men hva med å få tak i en framfelg som er 1 eller 0,5 tomme smalere, evt med et annet innpress?

Det vil jo løse problemet uten spacere og med de felgene du egentlig vil ha

Finnes TUV godkjente spacere, å da får man det godkjent.

Reglene er ganske klare at en kan endre innpress med 15mm(7,5mm hver side) fra orginalt.

Men reglene sier ingenting om endring av felgbredde, inpress vil også endre seg med felgbredde.

Det som er litt rart er like biler(feks Audi A4) levert med 16" så er innpress i vognkort ET 43

Men er de levert med 17" så er det ET 37 eller 40.

Er det A6 4b vi snakker om nå?

Eg hadde 8,5x19 fremme med ET38 og 9,5 bak ET35 om eg husker korrekt.

Endret av IvarB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...