Gå til innhold

Lakkere parkeringssensorer?


605

Recommended Posts

Jeg tenkte jeg skulle lakkere den nedre grillen på Modeoen min blank svart, (slik som den er på senere modeller), men så lurer jeg på om det er en god ide å lakkere p-sensorene.

De ser ikke særlig fine ut nå så noe burde gjøres, men kommer de til å fungere om de blir lakkert? Noen som har forsøkt?

P-sensor_zpsfa938022.jpg

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt da jeg har byttet en som jeg kjøpte ulakkert og lakkerte. Virket ikke etter heller, men det var en annen feil (diagnosen fant den ikke før eller etter). Bilen ble borte dagen etter. Vet du får kjøpt både lakkert og ulakkert så det burde vel ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammut89

mange parkeringssensorer som kommer ulakkerte, for eksempel flere av volvo sine , og må lakkerers i ettertid så det burde gå bra men skal ikke si HELT SIKKERT for akkurat din sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da kjører jeg på, men skal forsøke å legge tynt akkurat på sensorene, så får vi se hvordan det går.

Takk for innspill! :)

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Hvordan er det de nymoderne sensorene er bygd opp i forhold til å finne avstand mellom sensor og noe foran ettersom at de er lakkerte osv? Hvorfor kan det gå med noen, men ikke andre? Litt spennende og morsomt å vite hvordan de fungerer ^^

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noen problemer med og lakkere sensorer. det er jo som dere fleste vet at det er ikke mye lakk på en bil. Men med det er jo litt spesielt at litt mye vann, møkk eller snø gjør at dem varsler. man trenger jo ikke 5 lag med lakk heller.

Men få bort all gammel lakk. tror det blir utoligt mye penere med svart blank. lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Kanskje jeg skulle oppdatere denne, siden jeg startet den, og kanskje andre lurer på det samme.

Jeg har lakkert grill og sensorer på denne måten: Først silikonfjerner, deretter plastgrunning, ett strøk svart blank, og ett strøk med klarlakk til slutt. Jeg forsøkte å holde lakken akkurat på sensorene så tynn som mulig.

Sensorene fungerer akkurat som før, ingen problemer :)

Dessuten ble det litt penere enn den gamle grå plasten da, og heller ingen tegn til flassing.

grill_svart_zpssamh1gbv.jpg

  • DCN Poeng 2

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg jobbet hos møller lakkerte vi masse sensorer uten problemer. Hadde bare ett strøk klarlakk. Selv om eg tror det har lite å si om det hadde blitt to lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Hvis bilen leveres med lakkerte sensorer, har de blitt montert før bilen blei lakkert, og dermed fått nøyaktig lik mengde lakk som resten av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...