Gå til innhold

Swissvax voks , Glans følger pris?


Boundish

Recommended Posts

Boundish

Jeg bruker SV Shield på min audi 80 .

jeg er veldig fornøyd med shield , men jeg har et nybegynner spm her . Jeg lurer på hvordan resten av swissvax voksene er mtp glans og holdbarhet . Er det sånn at jo dyrere voksen er jo mer glans og holdbarhet har den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel som med alt annet her i livet, kvalitet følger pris opp til et visst nivå. Der slutter fornuften og galskapen begynner ;)

Shield ligger nok på den grensen. Betaler du mer enn den får du nødvendigvis ikke proporsjonalt tilbake for pengene i form av glans og holdbarhet.

Dessuten ligger vel den råeste holdbarheten og glansen i sealere nå om dagen snarere enn voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boundish

Er vel som med alt annet her i livet, kvalitet følger pris opp til et visst nivå. Der slutter fornuften og galskapen begynner ;)

Shield ligger nok på den grensen. Betaler du mer enn den får du nødvendigvis ikke proporsjonalt tilbake for pengene i form av glans og holdbarhet.

Dessuten ligger vel den råeste holdbarheten og glansen i sealere nå om dagen snarere enn voks.

noen gode sealere å anbefale som ikke koster mer enn den gamle vag dingsen min er verdt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndréE90

Sånn jeg har opplevd det, så har ikke SW crystal rock noe lenger holdbarhet enn Shield. Jeg vil si at de har samme holdbarhet, så om du betaler 6k mer for en voks betyr ikke at du får noen lenger holdbarhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

griffenfeldt

noen gode sealere å anbefale som ikke koster mer enn den gamle vag dingsen min er verdt? :P

Jeg er meget fornøyd med Polishangel Master sealent. Koster ikke skjorta og er drøy i bruk.

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Holder meg til vokser som varer 6-12 mnd.på egen bil, og Shield som du nevner er jo knallbra.Maskinpolerer for å få opp glans minst 2 ganger i året.Legger ett nytt lag voks minst 2 ganger i mellom hver maskinpolering.Liker ikke qd og sånt :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boundish

Jeg er meget fornøyd med Polishangel Master sealent. Koster ikke skjorta og er drøy i bruk.

Er den å få kjøpt i norske nettbutikker ?

Holder meg til vokser som varer 6-12 mnd.på egen bil, og Shield som du nevner er jo knallbra.Maskinpolerer for å få opp glans minst 2 ganger i året.Legger ett nytt lag voks minst 2 ganger i mellom hver maskinpolering.Liker ikke qd og sånt :)

Er denne "strategien"jeg har brukt til nå er sånn sett , men er spennede å prøve nye produkter i blandtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen gode sealere å anbefale som ikke koster mer enn den gamle vag dingsen min er verdt? :P

Ikke noe personlig erfaring å komme med nei, men det begynner å bli forvirrende mange gode å velge iblant.

Det har vært endel tråder i senere tid her er et par jeg fant i farta med masse namedropping :)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/20194-voks-med-lang-holdbarhet-eller-sealer/

http://www.detailersclub.no/forum/topic/21247-lakkforsegling/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjekt å prøve noe nytt :) Har gått bakover i tid isteden jeg hehe.Noen vokser fra 20- 70 tallet er faktisk knallbra ;)

Ikke mindre enn 1920 tallet ja.... Det må du fortelle mer om :)

Endret av Hyperd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ikke mindre enn 1920 tallet ja.... Det må du fortelle mer om :)

Den fra 20 tallet har skilt seg da så ikke prøvd så gammelt.Men fra 40-60 tallet har jeg prøvd på bilen min :) står litt om de på forumet "mine bilpleieprodukter". Silver dollar er favoritten :) simoniz var og bra, men duftet ikke så godt. beader og sheeter akkurat like bra som mange av de beste voksene nå til dags.Holdbarhet har jeg ikke fått testa skikkelig, men er sikker på at den er god også!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel som med alt annet her i livet, kvalitet følger pris opp til et visst nivå. Der slutter fornuften og galskapen begynner ;)

Shield ligger nok på den grensen. Betaler du mer enn den får du nødvendigvis ikke proporsjonalt tilbake for pengene i form av glans og holdbarhet.

Dessuten ligger vel den råeste holdbarheten og glansen i sealere nå om dagen snarere enn voks.

Hva er proposjonalt mtp pris vs glans og holdbarhet? og en skikkelig god voks holder tilsvarende lenge en STOR mengde sealere/coatinger som er på markedet idag. Jeg ser skjeldent samme dybden og wetlooken en voks hjelper på å holde lenge om grunnarbeidet er gjort korrekt i en coating, coatingen er kanskje blankere og skarpere, men det vises og de fleste "imperfections" som kommer på mye lettere også. Skjeldent en klarer å holde en bil ripefri :)

Edit:

Vil også legge til at voks oppfører seg ofte litt forskjellig ifra farge til farge og lakktype til lakktype :) noen lakk så vil "ingen" voks ligge lenge, mens på andre kan den samme voksen litt overdrevent lenge. (ref CR vs Shield vs Rainforest rub osv)

Endret av Vårhus

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er proposjonalt mtp pris vs glans og holdbarhet? og en skikkelig god voks holder tilsvarende lenge en STOR mengde sealere/coatinger som er på markedet idag. Jeg ser skjeldent samme dybden og wetlooken en voks hjelper på å holde lenge om grunnarbeidet er gjort korrekt i en coating, coatingen er kanskje blankere og skarpere, men det vises og de fleste "imperfections" som kommer på mye lettere også. Skjeldent en klarer å holde en bil ripefri :)

Edit:

Vil også legge til at voks oppfører seg ofte litt forskjellig ifra farge til farge og lakktype til lakktype :) noen lakk så vil "ingen" voks ligge lenge, mens på andre kan den samme voksen litt overdrevent lenge. (ref CR vs Shield vs Rainforest rub osv)

Det jeg prøvde å få frem var at betaler du dobbelt som mye som Shield for en voks er den ikke dermed dobbelt så holdbar og dobbel så blank.

Jeg skal ikke krangle med deg jeg, har ikke voldsom personlig erfaring med verken voks eller coatinger, men utifra hva de lover og hva man leser her inne har jeg inntrykk av at flere og flere velger coatinger og at de generellt har hvassere holdbarhet, ripebestandighet og glans enn hva mange vokser kan hamle opp med.

Men det blir vel som så mye annet her inne, tilslutt er det så mange bastante meninger og polariteter at man må bare teste selv og gjøre seg opp sin egen mening vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg prøvde å få frem var at betaler du dobbelt som mye som Shield for en voks er den ikke dermed dobbelt så holdbar og dobbel så blank.

Jeg skal ikke krangle med deg jeg, har ikke voldsom personlig erfaring med verken voks eller coatinger, men utifra hva de lover og hva man leser her inne har jeg inntrykk av at flere og flere velger coatinger og at de generellt har hvassere holdbarhet, ripebestandighet og glans enn hva mange vokser kan hamle opp med.

Men det blir vel som så mye annet her inne, tilslutt er det så mange bastante meninger og polariteter at man må bare teste selv og gjøre seg opp sin egen mening vel ;)

Og jeg skal ikke krangle med deg ;) Pris på voks er ikke alltid = bedre enn alt som er billigere. Og voks og coatinger har sine fordeler og ulemper uten tvil. Alt til sitt bruk, og alle har sin mening ;) Jeg elsker å legge voks, spesielt CR, synes det gir en glød på enkelte biler ingen coatinger jeg har sett hamler opp med, og synes og den holder vanvittig godt med rett forarbeid (med unntak på enkelte sorte og brune farger av sikkert 100 årsaker) Men sheeting og ripemotstand i noen coatinger er jo også rimelig heftige. Jeg er utrolig heldig som får mulighet til å legge både vokser, sealere og coatinger av mange slag, og enda finnes det et ekstremt mangfold der ute. Prøv det som lommeboka og interessen sier at du kan prøve, og nyt det. Lite slår musikk på øra, ferdig korrigert og perfekt finish på lakken og du legger på den lspen du skal, og ser at dette, ja dette blir akkurat som du tenkte, og enda mer til. Og smilet er ikke nødvendigvis så stort på utsiden, for du er så fokusert på det du driver med, nyter hvert et sekund. Men på insiden så jubles det ganske så heftig :D

  • DCN Poeng 1

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boundish

Ja kjekt å prøve noe nytt :) Har gått bakover i tid isteden jeg hehe.Noen vokser fra 20- 70 tallet er faktisk knallbra ;)

hvor finner du disse ? ebay ? , er jo litt kult i de tilfeller intetanende bedrevitere som kommer å skryter av at nå har han hatt på den råeste turtle spraywaxen de hadde på statoil å kunne fortelle at min 50år gamle voks er bedre ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen gode sealere å anbefale som ikke koster mer enn den gamle vag dingsen min er verdt? :P

Jeg synes MG #21 er en god sealer. Litt dumt at den må herde i 12-24t. Billigste jeg fant på ebay koster 120+ frakt på 170,- for 0,5l. Siden prisen for produktet er kun 120,-, slipper man å betale moms :thumbs: Det har vært flere tråder om hvor man får kjøpt Meguiars på nett i Norge, men det ser ut til at det er veldig få, og noen mener dette skyldes importøren. Så ebay er nok det letteste valget akkurat her..

Ellers prøvde jeg CG Jet-seal tidligere i sommer, ikke å anbefale. Jeg lurer på om jeg gjorde en (eller flere) feil, for synes den egentlig begynte å dabbe litt av etter 2 uker ^_^

Man har også GTechniq som er en god sealer-kombo, men der er nok prisen uaktuell da C1 (basecoat, 30ml) og C2v3 (topcoat, 100ml) ligger på rundt 600,-. Uansett så skal C1 visstnok beskytte i opptil 36mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

hvor finner du disse ? ebay ? , er jo litt kult i de tilfeller intetanende bedrevitere som kommer å skryter av at nå har han hatt på den råeste turtle spraywaxen de hadde på statoil å kunne fortelle at min 50år gamle voks er bedre ^^

Har funnet de fleste mine på ebay ja. Søk vintage eller old car wax f.eks. Men innholdet om det er noe, er ofte i dårlig stand da :) Anbefaler deg å søke etter gamlest mulig simoniz med innhold. Den er helt ok å legge og buffe av . Skal være mulig å få tak i en til under 200 kr inkl frakt.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes MG #21 er en god sealer. Litt dumt at den må herde i 12-24t. Billigste jeg fant på ebay koster 120+ frakt på 170,- for 0,5l. Siden prisen for produktet er kun 120,-, slipper man å betale moms :thumbs: Det har vært flere tråder om hvor man får kjøpt Meguiars på nett i Norge, men det ser ut til at det er veldig få, og noen mener dette skyldes importøren. Så ebay er nok det letteste valget akkurat her..

Ellers prøvde jeg CG Jet-seal tidligere i sommer, ikke å anbefale. Jeg lurer på om jeg gjorde en (eller flere) feil, for synes den egentlig begynte å dabbe litt av etter 2 uker ^_^

Man har også GTechniq som er en god sealer-kombo, men der er nok prisen uaktuell da C1 (basecoat, 30ml) og C2v3 (topcoat, 100ml) ligger på rundt 600,-. Uansett så skal C1 visstnok beskytte i opptil 36mnd.

MG #21 er en god sealer synes jeg. Enkel å påføre, enkel å buffe og koster ganske lite for mye produkt om en kjøper ifra andre steder enn i norge.

Jetseal er håpløst overpriset i forhold til hva den gir synes jeg, jeg synes ikke den gir noe annet enn en litt blankere bil rett etter polering, og det forsvinner nesten fortere enn vannet når du vasker neste gang.

C1 tror jeg neppe varer i 36mnd, men at det kan vare godt og vel ett år og opp mot 2 med rett påføring, rett vask, rett etterbehandling (bruk av c3v2 jevnlig) det har jeg tro på. Vi har et litt for hardført klima og all den fine saltinga på veier iløpet av en vinter til at jeg tror noe kan vare så lenge som produsent påstår.

  • DCN Poeng 1

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I.fht holdbarhet vs pris har vel bla. collinite 845 satt spikeren i kista for de fleste, men det er jo ikke noen hemmelighet at det på et entusiastforum også vil være snakk om følelser. Etter en lang korrigering/polering er det for min del mye mer stas å legge Concorso enn å legge 845, selv om jeg hadde fått det lille ekstra i.fht holdbarhet med 845, og på nypolert bil ser jeg ikke forskjell på de uansett.

For min del stopper den feelingen på concorso til ca 2000.-, mens andre synes Crystal Rock eller Divine er greit. Skal man kun tenke prestanda for pengene trenger man ikke bruke all verden, det er jåleriet som virkelig koster penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...