Gå til innhold

Sommervask


Kriller

Recommended Posts

Hei.

Har en nesten sort bil som alt syntes på. Liker å vaske bil og har kjøpt inn mye midler.

Lurer på om når dere tar en sommervask på bilen som er lite møkkete, om dere kjører på med skumkanon først?

Holder det med høytrykkspyling før en går på med bøtte og mitt, eller er det full pakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Jeg blander surfex 1:10 men kan egentlig gå 1:15/20 ..

Dynka bmwen i surfex i går og synes jeg spylte meg ihjel med ht, men fikk endel rester igjen.. Da var bilen ganske ren fra før men skulle få fredagsvasken sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

1:10 hørtes ganske brutalt ut med tanke på LSP.

Selv bruker jeg 1:30/1:35 ish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander surfex 1:10 men kan egentlig gå 1:15/20 ..

Dynka bmwen i surfex i går og synes jeg spylte meg ihjel med ht, men fikk endel rester igjen.. Da var bilen ganske ren fra før men skulle få fredagsvasken sin

Prøv å bland surfex ca. 1:30, da er den mer enn sterk nok, langt enklere å spyle av, snillere mot LSP og sjansen for skjolder e.l reduseres betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Har brukt 1:20 tidligere og den tar ikke lsp da. Men kjøpte bilen sist uke og har ikke lagt på noe så da har 1:10 blitt brukt.

Ikke fordi jeg er slakk jeg ikke har lagt på noe.. Klør i fingrene men skal ha den inn på lakk neste uke for å fjerne litt steinsprut og handlevognbulker fra tidligere eier så når lakken er herda... DA blir det action :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...