Gå til innhold

Noen her som har god peiling på tysk reklamasjon?


Lena Kristin

Recommended Posts

Lena Kristin

Det har seg slik att jeg hadde bilen min på verksted hos audi i tyskland 1-2/7. Byttet ble register reim + servo og dymamoreim siden disse likevel må av for og få byttet registerreim. Tirsdag 22/7 på vei hjem fra jobb begynte ladelampen og lyse og bilen ble sykt tung på rattet, stoppet da på første mulige ok plass og stoppe på. Det viser seg da att servo og dynamoreim ligger kilt mellom kjøleviften og registerreim dekslet på bilen så audi mobilitetsgaranti ble ringt. Fikk mobilitets garanti pga servicen utført i tyskland. Alt vel så langt, bilen blir hentet og kjørt til møller bil jessheim. Onsdag er jeg innom de for og hente meg leiebilen jeg har krav på (5 dager i følge mobilitetsgaranti) og får da beskjed om att de ikke har ledig time før 4 august. Får også vite att dette må jeg koste selv og selv ta "fighten" med audi tyskland for og få refusjon for mine utlegg. Service medarbeideren til møller tar en kjapp kikk på bilen og konstanterer att bolten til strammehjul/vibrasjonsdemper til reimene er knekt og reimhjulet ligger derfor løst i motorrommet på bilen. Møller Jessheim har så lite ressurser på jobb (bare 2 mekanikere, og verksted oppe kun til kl 16 om dagen) att de ikke får sett på og dokumentert skaden overenfor audi tyskland før neste uke. Problemet da er jo att jeg bare har bil ut mandag. etter det har jeg ingen løsning for hvordan jeg skal komme meg på jobb. I tillegg sier møller jessheim att det her er en kjent feil, og att det ikke er første knekte bolt de ser. De sier videre att årsaken til att den knekker er att den blir dratt til skjevt og da får feil belastning og knekker. Han sier også att audi tyskland bør dekke kostnaden, men att han ikke kan si att dem faktisk dekker det siden audi tyskland må ta den avgjørelsen selv. Det største problemet er att audi tyskland vil ha dokumentert skaden på bilder slik att de kan ta stilling til om skaden skal dekkes av dem eller ei, men dette har ikke møller jessheim mulighet til før neste uke pga underbemanning. Noen kloke hoder her som har greie på hvordan rettigheter jeg har i en slik sak?

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Lei sak, men haster det å få dem til å dekke det så fort da? Blir vel møllersjappa di som skal fikse den uansett? Og dette vil vel være på plass når den skal repareres siden du hadde time 4e august?

Tipper uansett at audi tyskland tar på seg dette. Har hatt en del servicer og sånn tidligere der selv og alt har alltid vært ryddig og som avtalt og ikke sånn jall som ekle møller roter med her for makan til useriøsitet skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Var veldig imponert over servicen i Tyskland. Ble kjørt dit jeg skulle etter og ha levert fra meg bilen, her i Norge tar de nøkkelen din og sier: takk vi ringer deg når bilen er ferdig.

Det som er problemet mitt er att jeg har ingen mulighet til å komme meg på jobb fra tirsdag neste uke til mandag 4 august. Problemet er absolutt ikke å midlertidig dekke rep kostnad, men å prøve få dekket leiebil fram til min egen er ferdig

Endret av Lena Kristin

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Forsikringen min dekker kun leiebil bed kasko skade hvilket detta ikke er

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Naf medlem? De dekker lenger leiebil tror jeg. De kunne også hjulpet deg med saken.

Du kan jo evt høre om det er andre møller verksteder som har tid i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Desverre ikke NAF medlem da jeg har berging i forsikringen og da ikke ville betale ekstra for og ha NAF i tillegg :(

Har hørt med møller i Oslo og Akershus og alle er minimalt bemannet grunnet ferietid

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Det har foreløpig løst seg veldig greit med att møller Jessheim dekker leiebil for meg i 13 dager istedenfor de 5 som er utgangspunktet for mobilitetsgarantien. Så langt: cred for god service :)

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...