Lena Kristin 92 Skrevet 24 Juli, 2014 Rapporter Share Skrevet 24 Juli, 2014 Det har seg slik att jeg hadde bilen min på verksted hos audi i tyskland 1-2/7. Byttet ble register reim + servo og dymamoreim siden disse likevel må av for og få byttet registerreim. Tirsdag 22/7 på vei hjem fra jobb begynte ladelampen og lyse og bilen ble sykt tung på rattet, stoppet da på første mulige ok plass og stoppe på. Det viser seg da att servo og dynamoreim ligger kilt mellom kjøleviften og registerreim dekslet på bilen så audi mobilitetsgaranti ble ringt. Fikk mobilitets garanti pga servicen utført i tyskland. Alt vel så langt, bilen blir hentet og kjørt til møller bil jessheim. Onsdag er jeg innom de for og hente meg leiebilen jeg har krav på (5 dager i følge mobilitetsgaranti) og får da beskjed om att de ikke har ledig time før 4 august. Får også vite att dette må jeg koste selv og selv ta "fighten" med audi tyskland for og få refusjon for mine utlegg. Service medarbeideren til møller tar en kjapp kikk på bilen og konstanterer att bolten til strammehjul/vibrasjonsdemper til reimene er knekt og reimhjulet ligger derfor løst i motorrommet på bilen. Møller Jessheim har så lite ressurser på jobb (bare 2 mekanikere, og verksted oppe kun til kl 16 om dagen) att de ikke får sett på og dokumentert skaden overenfor audi tyskland før neste uke. Problemet da er jo att jeg bare har bil ut mandag. etter det har jeg ingen løsning for hvordan jeg skal komme meg på jobb. I tillegg sier møller jessheim att det her er en kjent feil, og att det ikke er første knekte bolt de ser. De sier videre att årsaken til att den knekker er att den blir dratt til skjevt og da får feil belastning og knekker. Han sier også att audi tyskland bør dekke kostnaden, men att han ikke kan si att dem faktisk dekker det siden audi tyskland må ta den avgjørelsen selv. Det største problemet er att audi tyskland vil ha dokumentert skaden på bilder slik att de kan ta stilling til om skaden skal dekkes av dem eller ei, men dette har ikke møller jessheim mulighet til før neste uke pga underbemanning. Noen kloke hoder her som har greie på hvordan rettigheter jeg har i en slik sak? Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild 1 088 Skrevet 24 Juli, 2014 Rapporter Share Skrevet 24 Juli, 2014 Lei sak, men haster det å få dem til å dekke det så fort da? Blir vel møllersjappa di som skal fikse den uansett? Og dette vil vel være på plass når den skal repareres siden du hadde time 4e august? Tipper uansett at audi tyskland tar på seg dette. Har hatt en del servicer og sånn tidligere der selv og alt har alltid vært ryddig og som avtalt og ikke sånn jall som ekle møller roter med her for makan til useriøsitet skal du lete lenge etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 24 Juli, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 Juli, 2014 (endret) Var veldig imponert over servicen i Tyskland. Ble kjørt dit jeg skulle etter og ha levert fra meg bilen, her i Norge tar de nøkkelen din og sier: takk vi ringer deg når bilen er ferdig. Det som er problemet mitt er att jeg har ingen mulighet til å komme meg på jobb fra tirsdag neste uke til mandag 4 august. Problemet er absolutt ikke å midlertidig dekke rep kostnad, men å prøve få dekket leiebil fram til min egen er ferdig Endret 24 Juli, 2014 av Lena Kristin Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MKLars1 141 Skrevet 24 Juli, 2014 Rapporter Share Skrevet 24 Juli, 2014 Audi sin mobilitetsgaranti er en ting, men om du har en god forsikring så får du dekket leiebil i en mnd. Siter 2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro 1998 Opel Omega STV Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 24 Juli, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 Juli, 2014 Forsikringen min dekker kun leiebil bed kasko skade hvilket detta ikke er Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild 1 088 Skrevet 24 Juli, 2014 Rapporter Share Skrevet 24 Juli, 2014 Naf medlem? De dekker lenger leiebil tror jeg. De kunne også hjulpet deg med saken. Du kan jo evt høre om det er andre møller verksteder som har tid i nærheten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 24 Juli, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 Juli, 2014 Desverre ikke NAF medlem da jeg har berging i forsikringen og da ikke ville betale ekstra for og ha NAF i tillegg Har hørt med møller i Oslo og Akershus og alle er minimalt bemannet grunnet ferietid Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein 90 Skrevet 24 Juli, 2014 Rapporter Share Skrevet 24 Juli, 2014 Forsøkt Albjerk i Drammen? De har jo rykte på seg for å være gode på kundeservice. Jeg er storfornøyd med dem. Siter www.sanne.com / www.oysteinsanne.comAudi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011, Audi A3 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 25 Juli, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2014 Kan ta en Tlf til dem i dag. Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 25 Juli, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2014 Det har foreløpig løst seg veldig greit med att møller Jessheim dekker leiebil for meg i 13 dager istedenfor de 5 som er utgangspunktet for mobilitetsgarantien. Så langt: cred for god service Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.