Gå til innhold

"alt i en polish" hvilken er best?


sjynaa

Recommended Posts

Hei! Jeg oppretter dette emnet på vegne av min far. Han orker ikke å drive å polere bil i mange steg, så jeg lurer på hva som er den beste alt i en polishen å gå for, han bruker i dag auto glym super resin polish med min flex da maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hvis han har en Flex DA (eller annen maskin) så er det ikke anbefalt å bruke produkter som SRP.

Man ikke gå over mange steg for å få et ok resultat. Det kommer ann på hva man forventer.

Med en medium compound og en voks får han et mye bedre resultat enn han får med en AIO og det er ikke så mye mer jobb.

Vil tro at f.eks S17 og sort pute fra Scholl er en fin kombo (kommer ann på hardheten på lakken). Etter han har gått over hele bilen med denne komboen har han fått fjernet det meste av små riper og han har en blank og strøken lakk i de fleste sine øyne (dette er som natt og dag sammenlignet med SRP).

Ang. valget av voks kan du velge alt fra billige produkter som Natty's, #845 mm til dyrere vokser som f.eks Dodo, Swissvax mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Nja... de trådene der tar for seg beste 1-stegs, men det er ikke en all-in-one.

Scholl A15 på hel-hvit spiderpad er en bra AIO-kombo, siden produktene er laget for hverandre. A15 inneholder litt slipemidler og litt beskyttelse, og er knall for salgsklargjøringer og slike ting, men for langvarig beskyttelse bør man nok legge på et lag voks etter endt polering.

Mener Scholl nevnte ca 2-3 måneders holdbarhet av beskyttelsen i A15 en gang for lenge siden, da jeg kjøpte en flaske... (har solgt den siden, så kan ikke sjekke heller).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt i overkant av 6 liter med Meguiars D151. Den funker fint den, og kan brukes på alt fra ull til finpolish-puter, og på roterende og DA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode svar, jeg har selv tenkt å anskaffe meg de forskjellige menzerna polishene med egnede puter og en god lsp. Så da tenker jeg min far får bruke den grovhetsgraden av polish som egner seg best for hans lakk, og så får han bare finne seg i å legge en lsp etterpå :P ser for meg ut som om det er dette alternativet som gir best og lengst varig resultat ut ifra mengden jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Hvis han har en Flex DA (eller annen maskin) så er det ikke anbefalt å bruke produkter som SRP.

Sånn at det er klart, NYE AG SRP kan brukes på maskin og det fungerer faktisk. Men blir litt feil å si at SRP er AIO da denne gir nesten ingen beskyttelse..

A15+ fra Scholl fungerer ganske bra som AIO produkt ja! ;)

Har faktisk sett noen forhandlere i regionen her som bruker denne :)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Av AIO ment for håndpolering er min favoritt AutoFinesse Tripple.
For bedre holdbarhat kan denne toppes med voks av eget valg, men da kan man heller bruke AutoFinesse Rejuvinate som jeg mener er enda et hakk bedre, men har ikke noe beskyttelse.

Her er en liten test av Tripple jeg gjorde tidligere:
http://www.detailersclub.no/forum/topic/17946-test-auto-finesse-tripple/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Sånn at det er klart, NYE AG SRP kan brukes på maskin og det fungerer faktisk. Men blir litt feil å si at SRP er AIO da denne gir nesten ingen beskyttelse..

A15+ fra Scholl fungerer ganske bra som AIO produkt ja! ;)

Har faktisk sett noen forhandlere i regionen her som bruker denne :)

Det er noe i det du sier, men jeg er ikke helt enig.

Ja, alle håndprodukter kan brukes på DA med lav hastighet, men på en Flex DA med tvunget rotasjon kan det hende at du får for høy varme noen steder hvis ikke du er meget forskiktig. Det lar seg nok gjøre, men man kan risikere å måtte fjerne "fastbrent" produkt.

Jeg har ikke testet den nye typen SRP, men det gir deg ingenting å kjøre denne på maskin så sant den ikke har fått slipemiddler i seg.

SRP har dårlig holdbarhet som beskyttelse, men er på papiret likevel en AIO.

Når far til trådstarter allerede har en skikkelig maskin så ser jeg ikke helt vitsen med å bruke en AIO som er ment å bruke for hånd. Får han hjelp til å finne en kombo som ikke lager ugang så kan han fint gå over med denne komboen selv uten å lage spor eller ødelegge noe samtidig som han vil ta litt riper og ende opp med et bedre resultat på ca. samme tid (alt etter hvor lang tid han pleier å bruke og hvor lang tid han ønsker å bruke når han får testet skikkelige produkter).

Han må riktignok legge på ca. en time pga. han må legge en voks over hvis han følger mitt forslag.

Ved kombotesting ville jeg lagt hovedfokus på en kombo som ikke lager ugang fremfor en som tar så mye som mulig og kan lage ugang. Da kan "far" holde på slik som han vil og bli fornøyd med arbeidet han har gjort. Etter dette så kan det jo hende han får smaken for dette og tar bilen senere med 2-3 steg. :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...