Gå til innhold

Polere chrome, hvordan og med hva?


atleoyhus

Recommended Posts

atleoyhus

Hei!
Noen som har noen lure tråder med/ eller har tips ang. polering av chrome?
Har AF Mercury nå og har prøvd med DAS6Pro, men får ikke helt bra resultat. Det blir blankt men ikke veldig blankt.

Og til slutt, er det noen som har tips til eksentersliper? Eller går det ann å bruke DAS6Pro til å slipe med?
Hva anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

atleoyhus

DAS6 Pro går fint an å slipe med, jeg har gjort det selv med gode resultater.

Jeg brukte Mirka Abralon slipeputer på den.

Takk for svar! :)

Noen som har tips ang. polering av chrome?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Avhengig av hvor ille krommen er, i rekkefølgen snill-slem:

1. Kjemisk rens (Swissvax Metal Polish, Meguiar's NXT All Metal Polysh, CG Metal Shine, Autosol Anti-Blau...)

2. Sterk kjemisk rens (Collinite 850 Metal Wax, Dodo Juice Supernatural Metal Polish step 1-2-3...)

3. Slipende rens (Autosol Chrom Glans)

4. Slipende polish for hånd (vanlige poleringsmidler på pad eller mikrofiberklut)

5. Slipende polish på maskin (vanlige poleringsmidler på pad på DA eller roterende poleringsmaskin)

6. Sliping med sandpapir/slipeputer for hånd

7. Sliping med sandpapir/slipeputer på maskin

På Passaten jeg tok i fjor gikk jeg gjennom hele listen her for å få gjort noe med de stygt oksiderte takrailene. Nå var de ikke i krom, men hadde i utgangspunktet en børstet finish. Det eneste som hadde noen effekt var Autosol Chrom Glans på gul Uber og Scholl hvit/rød spiderpad, og våtsliping med DA.


På "vanlig" krom vil det som regel være tilstrekkelig med produkter fra punkt 1 eller 2, i verste fall 3/4.

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

atleoyhus

Avhengig av hvor ille krommen er, i rekkefølgen snill-slem:

1. Kjemisk rens (Swissvax Metal Polish, Meguiar's NXT All Metal Polysh, CG Metal Shine, Autosol Anti-Blau...)

2. Sterk kjemisk rens (Collinite 850 Metal Wax, Dodo Juice Supernatural Metal Polish step 1-2-3...)

3. Slipende rens (Autosol Chrom Glans)

4. Slipende polish for hånd (vanlige poleringsmidler på pad eller mikrofiberklut)

5. Slipende polish på maskin (vanlige poleringsmidler på pad på DA eller roterende poleringsmaskin)

6. Sliping med sandpapir/slipeputer for hånd

7. Sliping med sandpapir/slipeputer på maskin

På Passaten jeg tok i fjor gikk jeg gjennom hele listen her for å få gjort noe med de stygt oksiderte takrailene. Nå var de ikke i krom, men hadde i utgangspunktet en børstet finish. Det eneste som hadde noen effekt var Autosol Chrom Glans på gul Uber og Scholl hvit/rød spiderpad, og våtsliping med DA.

På "vanlig" krom vil det som regel være tilstrekkelig med produkter fra punkt 1 eller 2, i verste fall 3/4.

Takk for svar igjen!

Da skal jeg prøve dette når jeg kommer hjem fra sjøen :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Avhengig av hvor ille krommen er, i rekkefølgen snill-slem:

 

1. Kjemisk rens (Swissvax Metal Polish, Meguiar's NXT All Metal Polysh, CG Metal Shine, Autosol Anti-Blau...)

2. Sterk kjemisk rens (Collinite 850 Metal Wax, Dodo Juice Supernatural Metal Polish step 1-2-3...)

3. Slipende rens (Autosol Chrom Glans)

4. Slipende polish for hånd (vanlige poleringsmidler på pad eller mikrofiberklut)

5. Slipende polish på maskin (vanlige poleringsmidler på pad på DA eller roterende poleringsmaskin)

6. Sliping med sandpapir/slipeputer for hånd

7. Sliping med sandpapir/slipeputer på maskin

 

På Passaten jeg tok i fjor gikk jeg gjennom hele listen her for å få gjort noe med de stygt oksiderte takrailene. Nå var de ikke i krom, men hadde i utgangspunktet en børstet finish. Det eneste som hadde noen effekt var Autosol Chrom Glans på gul Uber og Scholl hvit/rød spiderpad, og våtsliping med DA.

På "vanlig" krom vil det som regel være tilstrekkelig med produkter fra punkt 1 eller 2, i verste fall 3/4.

Bruker man hånd pad eller kjører man på med maskin? tenker på nivå 1,2 og 3.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

longbow

Eg gjorde begge deler

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...