Gå til innhold

Lakk ødelagt av maskinvask


Krisse

Recommended Posts

Kom helt tilfeldig over denne artikkelen isted: http://www.an.no/nyheter/article7486711.ece

Intervjuobjektet skylder på at maskinvask har ødelagt lakken hans, og hevder dette vil koste så mye å polere hos et verksted (av alle ting) det har han ikke råd til. Svart japselakk blir jo fort stygg, men dette skulle det da være greit å ordne opp i for noen her inne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært nærmere så skulle jeg gjerne hjulpet han....men er et stykke mellom bodø og harstad :P

men med tanke på at det står "har fikset opp enhver skramme som har oppstått siden." og har nettopp fått rettet ut et skjerm....da får det meg til å stusse på at om han er så glad i bilen og såpass nøye...hvorfor bruke vaskemaskin? de fleste ungdommer nå til dags vet at vaskemaskin er fyfy :P

Endret av WernerH

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikWake

Har lyst å hjelpe, men fyren virker så uviten at jeg egentlig ikke har lyst å legge meg borti.. Man går heller ikke til et verksted for at dem skal se på lakken, det må man ihvertfall ta med en klype salt. Er greit nok at enkelte maskinvask lager riper, men det der kom IKKE av en enkelt vask.

Også lener han seg på bilen på et av bildene :P

  • DCN Poeng 1

1965 VW Bug 1200

1994 BMW E36 320i Sedan

2007 BMW E90 325d Sedan

1995 BMW E36 M3 3,2 touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å hjelpe, men fyren virker så uviten at jeg egentlig ikke har lyst å legge meg borti.. Man går heller ikke til et verksted for at dem skal se på lakken, det må man ihvertfall ta med en klype salt. Er greit nok at enkelte maskinvask lager riper, men det der kom IKKE av en enkelt vask.

Også lener han seg på bilen på et av bildene :P

Det kan jo være lakkerings-verksted ?

Og mye av dette kan nok være etter en børste vask, børstene går jo fort og i forskjellige retninger.

Har vert borti lakk som ikkje liker MF håndkler engang.

Endret av IvarB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zepticon

Har lyst å hjelpe, men fyren virker så uviten at jeg egentlig ikke har lyst å legge meg borti.. Man går heller ikke til et verksted for at dem skal se på lakken, det må man ihvertfall ta med en klype salt. Er greit nok at enkelte maskinvask lager riper, men det der kom IKKE av en enkelt vask.

Også lener han seg på bilen på et av bildene :P

De uvitne må læres opp da vettu ;) Virker jo som han har en viss gede i bilen, og noen nudge i rett rettning så blir det kanskje ett nytt medlem her av det. Og så slutter han å vaske på shell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikWake

Det kan jo være lakkerings-verksted ?

Og mye av dette kan nok være etter en børste vask, børstene går jo fort og i forskjellige retninger.

Har vert borti lakk som ikkje liker MF håndkler engang.

Han besøkte verkstedet til ei videregående skole. Enig i at mye av dette kan være av maskinvasken, men studerer man bildet så ser det ut som lakken har vært borti en del andre påkjenninger også..

1965 VW Bug 1200

1994 BMW E36 320i Sedan

2007 BMW E90 325d Sedan

1995 BMW E36 M3 3,2 touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Hmm... Jaja, noen er uvitende.. :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikWake

Fikk også høre at han kjørte den inn i maskinvasken 2 dager etter lakkering, så da er det kanskje ikke så rart.. :P

1965 VW Bug 1200

1994 BMW E36 320i Sedan

2007 BMW E90 325d Sedan

1995 BMW E36 M3 3,2 touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. En av kommentarene:

Ville vel aldri funnet på å vaske en nylakkert bil med børste. Lakken er vel neppe ferdig herda! Vask gjøres med like stor ømhet som når du vaske dama.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Var jo ikke nylakkert bil,men en skjerm som var lakkert.

Jeg har ikke problemer med å tro at lakken på resten av bilen fikk skikkelig juling av maskinbørstene.

Dette er jo en Toyota, de har jo normalt sett veldig myk lakk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...