Gå til innhold

Erfaringer med lavorwash HT


jonas_

Recommended Posts

Da har jeg planer om å gå til innkjøp av min første HT.

Og siden budsjettet er lavt, har jeg funnet denne www.torshovbil.no/lavorwash-hoytrykkspyler

Er det noen som har noen erfaringer med disse? Er det ok vaskere til en ok pris?

Vil også si hei til alle her, siden jeg er helt ny i all galskapen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har ingen erfaringer med denne spyleren, men jeg kan nevne et par viktige punkt.

Punkt 1, er vannmenden. Dette er faktisk så viktig at du heller bør se på dette punktet fremfor trykk. Med høyt trykk og lav vannmengde flåser spyleren mer enn den skyller.

500 liter per time eller mer er anbefalt. Spyleren du linker til leverer 450 liter i timen. Litt lavt, men det er såpass nærme at jeg vil si dette er godkjent.

Punkt nr. 2 er slangen. Det lønner seg å ha en lang slange som fint rekker rundt en bil. Den bør også være av rett materiale slik at den ikke krøller seg så lett. Spyleren du linker til har kun 6 meter slange som også mest sannsynlig er av plast slik at den krøller seg veldig lett.

Slangen på denne maskinen er grunn nok til at jeg anbefaler deg å legge litt ekstra på prisen å se etter noe annet.

Du kan fint bruke spyleren til å vaske bilen med, men jeg er sikker på at det tar ikke lang tid før du kjenner igjen det jeg skriver under punkt nr 2 her.

Anbefaler deg å lese (og eventuelt bidra) i denne tråden: Høytrykkspyler 2014

Velkommen til DCN. :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Ja, så også at lengden på slangen var noe lite..

Er det ikke mulig å,kjøpe lengere slange? Da også av bedre materiale? Hvis jeg finner ut av at den blir helt dritt å jobbe med.

Hva syntes folket om foma 775? Har søkt litt rundt på den, men kan ikke finne så mye om den, den jeg har funnet er en 2004 modell..

Er dette ett bedre valg en lavorwashen? ( foma kjøpes brukt, lavor kjøpes ny)

Takk takk for velkomsten :) har vært inne å snoket en stund, våget å åpne kjeften først nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg har en 780 med uant alder som bare går og går. Er knallfornøyd!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Løse slanger koster såpass at du like gjerne kan legge de pengene i en litt bedre spyler med lenger slange i utgangspunktet...

Foma 775 er vel en gammel modell som ikke selges lenger?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--Jonas--

Hvis budsjettet er lavt og du skal ha mye for pengene så sjekk finn.no for en pent brukt spyler. Jeg kjøpte ny i 2013 og sjekket finn dagen etter kjøpet. Skulle nok ha gjort det i forkant og spart et par tusen!

Hva med denne til eksempel? Også kostbar, men mye for pengene.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49216687

eller.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49400036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en Foma 775 til 500,- :) så på vannmengden på den, stod oppført 500 l/t på merkelappen på spyleren, så da var det solgt!

det er en gammel spyler, men funker nok helt fint til mitt bruk :)

takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...