Gå til innhold

Quick detailer? Hvilken?


Hmen7

Recommended Posts

  • Forhandlere
polishduden

Kan ikke skjønne annet enn at Gtechniq sin Quick Detailer er bra, selvom jeg ikke har prøvd den :P Det er i hvertfall ikke noe annet fra Gtechniq som har skuffet meg :P

Har en på vei i posten nå :) Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ikke kjøpt en stor dunk med QD før man i det hele tatt har prøvd den, og bruker man QD slik den egentlig er ment til, altså for å friske litt opp NÅR voksen er begynt å bli sliten, vil den dunken vare halve livet. Det skjer mye på QD fronten, Meguiars UQD og Gtechniq C2v3 har holdbarhet som varer i type måneder, og ikke bare til neste vask er unnagjort :)

(nå er vel strengt tatt ikke C2v3 en QD, men det er likevel spray på og tørk av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg synes ikke CG Hybrid V7 var noe særlig i det hele tatt, egentlig. Superglatt og finfin beading like etter påføring, etter en uke var den slapp som et pølseskinn og etter to uker var den borte... og de har markedsført den som en spraybar sealer og bablet om flere måneders holdbarhet da den kom.

Min favoritt for tiden er Blank Bil sin QD som kommer i konsentratform og blandes ut med vann. Den blir latterlig glatt og holder like lenge som V7, og koster vesentlig mye mindre.

Ellers er fokuset her litt feil, føler jeg - hvis man er ute etter holdbar beskyttelse skal man ikke ha en QD, men en QW (eller QS, om man er etter en quicksealer).

Min favoritt-QW er Scholl SW40 og SW20. SW20 holdt ca 1 måned, SW40 holder nesten to med noenlunde pent Bergensvær. Om vinteren holder den en ukes tid, ca.

Gtechniq C2v3 har blitt nevnt og skal holde 8 måneder, og koster vel mye det samme som V7. I samme åndedrag kan Gtechniq C3 Smart Carnauba nevnes, dette er (om jeg husker rett) også en QW med noe syntetisk lurium som gjør at den også varer lenge, ca 3 måneder var vel antatt holdbarhet.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

blir vell en qw, men scholl Neo syns jeg er fantastisk. Kan brukes på alt og har god holdbarhet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Til QD synes jeg P40 har til nå vært best til sitt bruk, denne fungerer meget fint uten å sjolde, selv ved påføring i sola.

Mange andre har en tendens synes jeg til å sjolde litt, inkludert V7.

Da tenker jeg i de retninger at jeg bruker en QD etter vask før bilen blir stilt ut på treff, slipper da evt vann dråper og skjolder fra tørkehåndkle som man fort kan få.

Skal man ha en QW synes jeg carpro reload er veldig fin..

så er det utelukkende det produktet jeg har prøvd som lukter best.. herregud for en fantastisk lukt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg synes ikke CG Hybrid V7 var noe særlig i det hele tatt, egentlig. Superglatt og finfin beading like etter påføring, etter en uke var den slapp som et pølseskinn og etter to uker var den borte... og de har markedsført den som en spraybar sealer og bablet om flere måneders holdbarhet da den kom.

Min favoritt for tiden er Blank Bil sin QD som kommer i konsentratform og blandes ut med vann. Den blir latterlig glatt og holder like lenge som V7, og koster vesentlig mye mindre.

Ellers er fokuset her litt feil, føler jeg - hvis man er ute etter holdbar beskyttelse skal man ikke ha en QD, men en QW (eller QS, om man er etter en quicksealer).

Min favoritt-QW er Scholl SW40 og SW20. SW20 holdt ca 1 måned, SW40 holder nesten to med noenlunde pent Bergensvær. Om vinteren holder den en ukes tid, ca.

Gtechniq C2v3 har blitt nevnt og skal holde 8 måneder, og koster vel mye det samme som V7. I samme åndedrag kan Gtechniq C3 Smart Carnauba nevnes, dette er (om jeg husker rett) også en QW med noe syntetisk lurium som gjør at den også varer lenge, ca 3 måneder var vel antatt holdbarhet.

C3 inneholder carnauba

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...