Gå til innhold

Forslag til "pakkeløsning" for "Senior" bilpleie ?


Morrizon

Recommended Posts

Morrizon

God formiddag Folkens,

Jeg tenker sette sammen et forslag til en god pakke så opphavet mitt på snart 70 kan vedlikeholdsvaske og pleie sin kjære 2010 Passat...

Hva ser dere for dere vil være den ultimate "seniorpakken" foruten vaskebøtte, mitt/svamp, såpe og et par supre håndkle for å tørke bilen ?

Jeg skal snart ned til DK der han bor og skal ta en 2 stegsjobb på lakken på den, så det blir mest for å vedlikeholde lakken etter dette...

Kom gjerne med noen tanker / forslag / råd så kan han selv følge med her og høre hva "ekspertene" sier ;)

Jeg tenker på en grei god voks, polish, qd etc, og sikkert annet som jeg glemmer og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Når du sier såpe har du da også produkter til forvasken i tankene? F.eks SurfexHD også kanskje en flaske med PB kunne hvert lurt å ta med. Husk også en god pumpeflaske til å ha Surfex i.

Når det gjelder voks så tror jeg at jeg ville gått for en av Natty's voksene. Gode vokser som er billige og veldig fine å jobbe med.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morrizon

Når du sier såpe har du da også produkter til forvasken i tankene? F.eks SurfexHD også kanskje en flaske med PB kunne hvert lurt å ta med. Husk også en god pumpeflaske til å ha Surfex i.

Når det gjelder voks så tror jeg at jeg ville gått for en av Natty's voksene. Gode vokser som er billige og veldig fine å jobbe med.

Ja det glemte jeg å skrive Øyvind ;)

Joda, tanken er å utstyre han med PB, Surfex HD, RIM7 til felger og Green Clean så han har et utvalg av det "nødvendige" der og ;)

HAdde det vært en tanke å utstyre han med en Carpro HydrO2 og kanskje som han kan påføre innimellom slagene? Tanken min er iallefall enklest mulig bilhold, og han og kona farter Europa rundt med fort 50-60.000 km I året, så må være noe så det duger ;) (Forrige Passaten hans rundet 560'000 km fær den ble pensjonert forøvrig ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hvis du får felgene helt rene og han vasker de regelmessig så kan du bytte ut Rim7 med en felgrens som blandes ut (f.eks Espuma Revolution). Dette er et mye billigere alternativ enn Rim7 da 1 liter av denne for blir brukt opp. Revolution blandes 1:10 og er ganske effektiv. På hjul som holdes rene ser jeg ikke helt poenget med å bruke dyrere felgrenser. Bare et tips. :)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sprek er han når han er 70? Er det ikke mye å forvente at han vokser bilen, det må vel sønnen kunne gjøre ;) ?

Så kanskje bedre å ta med en såpe som inneholder voks.

Jeg er veldig glad i Nanolex sin reactivating shampoo, den holdt bilen min fin i en hel sesong selv om den ikke var vokset eller beskyttet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Bøtte, svamp, håndkle, såpe, pb og surfex samt felgrens

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...