Bakken 125 Skrevet 13 Juli, 2014 Rapporter Share Skrevet 13 Juli, 2014 God søndagskveld folkens! Bestemte meg for å bytte trommelbremsene bak idag, noe som selvfølgelig ikke gikk uten problemer. Innmaten fikk jeg byttet relativt kjapt og greit, selv om det var et herk med alle fjørene og at jeg aldri har vært borti noe sånt som dette før. Brukte mye energi og tid på å få av tromlene i førsteomgang, men nå når jeg er så og si ferdig nekter de idiotene å gå på. Jeg har slakket bremsebandene maksimalt til ingen nytte. Såeh, er det noen som har noen smarte tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 50 Skrevet 13 Juli, 2014 Rapporter Share Skrevet 13 Juli, 2014 hei , når du sier innmaten så går jeg utifra at det er bremsebånd som også er nye , prøv å klemme sammen sylinderen som står mellom bremsebåndene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 13 Juli, 2014 Rapporter Share Skrevet 13 Juli, 2014 Du må Være sikker på at dei er maks innstilt om ikke vil du få problem, sjekk en gsng til Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 13 Juli, 2014 Rapporter Share Skrevet 13 Juli, 2014 du kan no se om denne gir deg noe mer info. Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiaan 4 Skrevet 13 Juli, 2014 Rapporter Share Skrevet 13 Juli, 2014 Hvis du har slitekant i trommelen, kan det være en idé å slipe vekk denne. Siter Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken 125 Skrevet 13 Juli, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 Juli, 2014 (endret) Takker for gode råd. Det var slipekanten som var synderen. Edit: Fjernet tekst. Endret 13 Juli, 2014 av Bakken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 13 Juli, 2014 Rapporter Share Skrevet 13 Juli, 2014 bra det ordnet seg, i mitt hode så trodde eg du byttet trommel også, og klart om man bruker en brukt så er slitekanten ikke god Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken 125 Skrevet 13 Juli, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 Juli, 2014 bra det ordnet seg, i mitt hode så trodde eg du byttet trommel også, og klart om man bruker en brukt så er slitekanten ikke god Skjønner, skulle vel helst ha byttet trommel også, men det får jeg ta neste gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken 125 Skrevet 15 Juli, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2014 Har av en eller annen grunn ødelagt bremsesylinderen når jeg holdt på med bremsene bak. Idag var beholderen tom for bremsevæske og det var vått på bakken samt på undersiden av trommelen. Har bestilt ny bremsesylinder, men lurer på om jeg må lufte på alle plasser siden jeg gikk tom for bremsevæske eller om det holder å bare lufte der det lekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 15 Juli, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2014 Har av en eller annen grunn ødelagt bremsesylinderen når jeg holdt på med bremsene bak. Idag var beholderen tom for bremsevæske og det var vått på bakken samt på undersiden av trommelen. Har bestilt ny bremsesylinder, men lurer på om jeg må lufte på alle plasser siden jeg gikk tom for bremsevæske eller om det holder å bare lufte der det lekker. Alle steder, det er luft i hele systemet :/ Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken 125 Skrevet 15 Juli, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2014 Alle steder, det er luft i hele systemet :/ Oh god... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 15 Juli, 2014 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2014 Å hvis det har lekket ut bremseveske på bremseskoene, så må nok disse også byttes. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken 125 Skrevet 15 Juli, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2014 Å hvis det har lekket ut bremseveske på bremseskoene, så må nok disse også byttes. Det har heldigvis ikke kommet noe nevneverdig på båndene. Det har bare dryppet rett ned imellom dem. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg klarte å ødelegge den bremsesylinderen... Gruer meg til å begynne å lufte dette, har ikke noe særlig god erfaring med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 15 Juli, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2014 Er det hovedbremsesylinderen i motorrommet du har ødelagt? Gått i søvne og gitt den deng med et bankejern eller noe? Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken 125 Skrevet 15 Juli, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2014 Er det hovedbremsesylinderen i motorrommet du har ødelagt? Gått i søvne og gitt den deng med et bankejern eller noe? Nei, det er bremsesylinderen bak som jeg ødela da jeg bytte bremseband og fjører... Men hvordan jeg ødela den er for meg et mysterium. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 15 Juli, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2014 Du er rett og slett en trollmann! Evt har du et anti-talent for å fikse bremsetromler... (Og jeg prøver å muntre deg opp, selv om det ikke nødvendigvis ser sånn ut...) Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken 125 Skrevet 15 Juli, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2014 Du er rett og slett en trollmann! Evt har du et anti-talent for å fikse bremsetromler... (Og jeg prøver å muntre deg opp, selv om det ikke nødvendigvis ser sånn ut...) Haha Jo, takk for at du prøver, men jeg ser veldig mørkt på den luftinga akkurat nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 16 Juli, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 16 Juli, 2014 Luftingen er det minste problemet når du bare får alt på plass igjen og det er tett. Da er det bare å helle på bremsevæske og lufte ett og ett hjørne til du har fått ut luften. Ha med deg en kompis og pass på å etterfylle bremsevæskebeholderen fortløpende sånn at dere ikke drar ny luft inn i systemet. Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken 125 Skrevet 16 Juli, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Juli, 2014 Luftingen er det minste problemet når du bare får alt på plass igjen og det er tett. Da er det bare å helle på bremsevæske og lufte ett og ett hjørne til du har fått ut luften. Ha med deg en kompis og pass på å etterfylle bremsevæskebeholderen fortløpende sånn at dere ikke drar ny luft inn i systemet. Jada det går sikkert greit. Utover det så fikk jeg beskjed om at bremsesylinderen ligger på Prix, så ikveld blir det mekking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 16 Juli, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 16 Juli, 2014 Husk rekkefølge på lufting, passasjer bak, fører bak, passasjer foran, fører foran. Alltid lufte punktet lengst unna tanken Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.