Gå til innhold

Får ikke på bremsetrommel. Hjelp!


Bakken

Recommended Posts

God søndagskveld folkens! smile.png

Bestemte meg for å bytte trommelbremsene bak idag, noe som selvfølgelig ikke gikk uten problemer. Innmaten fikk jeg byttet relativt kjapt og greit, selv om det var et herk med alle fjørene og at jeg aldri har vært borti noe sånt som dette før. Brukte mye energi og tid på å få av tromlene i førsteomgang, men nå når jeg er så og si ferdig nekter de idiotene å gå på. Jeg har slakket bremsebandene maksimalt til ingen nytte.

Såeh, er det noen som har noen smarte tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei , når du sier innmaten så går jeg utifra at det er bremsebånd som også er nye , prøv å klemme sammen sylinderen som står mellom bremsebåndene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra det ordnet seg, i mitt hode så trodde eg du byttet trommel også, og klart om man bruker en brukt så er slitekanten ikke god :)

Skjønner, skulle vel helst ha byttet trommel også, men det får jeg ta neste gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har av en eller annen grunn ødelagt bremsesylinderen når jeg holdt på med bremsene bak. Idag var beholderen tom for bremsevæske og det var vått på bakken samt på undersiden av trommelen. Har bestilt ny bremsesylinder, men lurer på om jeg må lufte på alle plasser siden jeg gikk tom for bremsevæske eller om det holder å bare lufte der det lekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Har av en eller annen grunn ødelagt bremsesylinderen når jeg holdt på med bremsene bak. Idag var beholderen tom for bremsevæske og det var vått på bakken samt på undersiden av trommelen. Har bestilt ny bremsesylinder, men lurer på om jeg må lufte på alle plasser siden jeg gikk tom for bremsevæske eller om det holder å bare lufte der det lekker.

Alle steder, det er luft i hele systemet :/

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Å hvis det har lekket ut bremseveske på bremseskoene, så må nok disse også byttes.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvis det har lekket ut bremseveske på bremseskoene, så må nok disse også byttes.

Det har heldigvis ikke kommet noe nevneverdig på båndene. Det har bare dryppet rett ned imellom dem. :)

Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg klarte å ødelegge den bremsesylinderen... Gruer meg til å begynne å lufte dette, har ikke noe særlig god erfaring med det. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hovedbremsesylinderen i motorrommet du har ødelagt? Gått i søvne og gitt den deng med et bankejern eller noe?

Nei, det er bremsesylinderen bak som jeg ødela da jeg bytte bremseband og fjører...

Men hvordan jeg ødela den er for meg et mysterium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Du er rett og slett en trollmann! Evt har du et anti-talent for å fikse bremsetromler... :)


(Og jeg prøver å muntre deg opp, selv om det ikke nødvendigvis ser sånn ut...)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rett og slett en trollmann! Evt har du et anti-talent for å fikse bremsetromler... :)

(Og jeg prøver å muntre deg opp, selv om det ikke nødvendigvis ser sånn ut...)

Haha :D

Jo, takk for at du prøver, men jeg ser veldig mørkt på den luftinga akkurat nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Luftingen er det minste problemet når du bare får alt på plass igjen og det er tett. Da er det bare å helle på bremsevæske og lufte ett og ett hjørne til du har fått ut luften. Ha med deg en kompis og pass på å etterfylle bremsevæskebeholderen fortløpende sånn at dere ikke drar ny luft inn i systemet.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftingen er det minste problemet når du bare får alt på plass igjen og det er tett. Da er det bare å helle på bremsevæske og lufte ett og ett hjørne til du har fått ut luften. Ha med deg en kompis og pass på å etterfylle bremsevæskebeholderen fortløpende sånn at dere ikke drar ny luft inn i systemet.

Jada det går sikkert greit. Utover det så fikk jeg beskjed om at bremsesylinderen ligger på Prix, så ikveld blir det mekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Husk rekkefølge på lufting, passasjer bak, fører bak, passasjer foran, fører foran. Alltid lufte punktet lengst unna tanken

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...