Gå til innhold

Bilshampo med voks på allerede vokset bil?


chrsag

Recommended Posts

Hei! Vokser bilen min 1-2 ganger i året med co.845 og har brukt Mg nxt til hverdagsvask. Skulle handle ny shampo på bilekstra her om dagen og da hadde de kun en Gul MG med voks i. Wash and wax eller noe sånt. Så mitt spørsmål er, gjør jeg noe galt i bruke denne? Burde jeg kjøre til neste butikk og holde meg til Nxt? Forlenger denne levetiden på nåværende beskyttelse på bilen eller motsatt? Selgeren sa at så lenge ikke bilen var ditech behandlet eller lignende var det god sort. Tar det dog med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte denne såpa selv hos bilxtra og har behandlet bilen med nxt 2.0. Selger her (som faktisk har litt peiling på bilpleie) sa at denne tok vare på voksen. Den fungerer fint og lukter i tillegg så godt at man får lyst til å drikke den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Lyst på den shampooen selv! Men vær forsiktig på ditec behandlede biler som sagt lengre opp her;) Hehe tuller bare.Det er jo de bilene som virkelig trenger shampoo med voks!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Vil den forbedre holdbarheten på den gamle voksen? Tenker det gjerne ble som QD at en har null kontroll på om det er beskyttelse igjen på lakken eller bare QD eller shampovoks i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det vil beskytte beskyttelsen :) Blir litt som qd ja. Jeg legger nesten altid ny voks innen 1-3 mnd. Men om jeg først skal ha bøttevask skulle jeg likesågodt hatt noe som beholder voksen litt ekstra.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Nanolex sin Reactivating shampoo, som er litt det samme prinsippet.

Jeg er veldig fornøyd med den.

Men jeg vasker med annen shampo hvis jeg skal legge voks eller polere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å bruke såpe m/voks eller QD før voksen begynner å bli naturlig sliten, både QD og voksshampo vil tære på voksen og samtidig legge igjen noe som varer en vask eller to. Men det er selvfølgelig smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Jeg bruker ingen såper med voks på behandlede biler.
Når beskyttelsen blir litt slapp legger jeg ny voks, eller CarPro Hydro2 så holder den en måned eller to ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både wash and wax og nxt såpen fra meguiars. Jeg fikk muligheten til å teste begge på en bil uten noen som helst form for lsp igjen. Glans messig er det over hode ingen synlig forskjell. Det er heller ikke antydning til at vannet pærler seg heller. Om det er det som i utgangspunktet skulle vært poenget med såpen, vet jeg ikke. Inntrykket mitt er av nxt skummer bedre og glir lettere, etter min mening. Billige er den også.

Tok forøvrig 3 sprut med meguiars ultimate quick detailer på halve panseret for et par uker siden, på samme bilen. Den har blitt vasket med skum i vaskehall en gang etter det, og så at vannet perlet veldig bra fortsatt. Veldig imponerende!

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

NXT såpa er sterk, så bland som Christer foreslår her. 1 kork er som regel nok. True story

  • DCN Poeng 1

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg kjøpte en 64oz (ca 1.9l)-flaske/dunk med NXT-såpen og har brukt den mye, men totalt sett har jeg vel brukt kanskje 1/6 av den... "En klunk" er som regel altfor mye såpe, og jeg har klunket en del i bøtten... så fant jeg ut at 1-2 korker var plenty og har holdt meg til det siden, så jeg kommer aldri til å få brukt den opp. :P

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...