Gå til innhold

Opti-Coat vs. Cosmic


hennla

Recommended Posts

Hei.

Jeg skal lakkforsegle bilen min. Det står nå mellom Cosmic vs. Opti-Coat.

Hvilken er best for en fabrikkny grå metallic Tesla Model S?

Jeg ønsker primært en så hard og slitesterk beskyttelse for lakken, sekundært ønsker jeg varme, dybde, glans, etc..

Mvh, Henning Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Styr unna opti coat. Den er den dårligste forseglinga jeg har vært borti. Det beste er nok crystal serum eller modesta

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna opti coat. Den er den dårligste forseglinga jeg har vært borti. Det beste er nok crystal serum eller modesta

Hva er ditt grunnlag for den påstanden ?

Jeg har brukt dette stoffet på veldig mange biler og produktet er utrolig bra, har brukr mye c1 og exo men synes optimum er minst like bra ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hva er ditt grunnlag for den påstanden ?

Jeg har brukt dette stoffet på veldig mange biler og produktet er utrolig bra, har brukr mye c1 og exo men synes optimum er minst like bra ,

Se loggen min. Har den på familiefraktern med myk lakk. Mulig jeg har gjort noe galt men for en drittforsegling. Er i min s&s Outlander extreme makeover

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Av de du faktisk nevner, tror jeg cosmic er enklest og helt greit for bilen din;)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

Se loggen min. Har den på familiefraktern med myk lakk. Mulig jeg har gjort noe galt men for en drittforsegling. Er i min s&s Outlander extreme makeover

Ligger nok mer i "mulig eg har gjordt "ja, Dessuten er det ikke Opti Coat Pro.

Er nok mange tusen Opticoat brukere og kunder som ikke kjenner igjen att det er dårlig nei.

Her er fra de 2 siste Teslaene vi tok Opti Coat Pro på.

DSC_0172-EFFECTS.jpg

https://plus.google.com/109347615101681792737/posts/dDnHtBD2aqu

DSC_0212.JPG

https://plus.google.com/109347615101681792737/posts/PdwFCMtBTyu

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

Se loggen min. Har den på familiefraktern med myk lakk. Mulig jeg har gjort noe galt men for en drittforsegling. Er i min s&s Outlander extreme makeover

Dessuten er det god folkeskikk om du ikke kan si noe positivt om noe så la heller vær. Alle de ulike coatingene uansett merke trenger å behandles/påføres riktig. Så gå heller igjennom egne fremgangsmåter før du fremmer utalelser mange milioner andre bilpleiere ikke er enig i. Fuktighet og temp kan gi store utslag. Men sånn som du fremstår blir kunden usikker på et valg han skal investere mange tusen i fordi noen kom med usaklig info uten bakgrunn i virkeligheten. Det rakker og ned på din egen fremtoning som seriøs detailer, en selger som snakker drit om andre er ikke en god selger. Presenter deg på best mulig måte ikke bare ved arbeidet men og på måten du fremstår utad.

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Dessuten er det god folkeskikk om du ikke kan si noe positivt om noe så la heller vær. Alle de ulike coatingene uansett merke trenger å behandles/påføres riktig. Så gå heller igjennom egne fremgangsmåter før du fremmer utalelser mange milioner andre bilpleiere ikke er enig i. Fuktighet og temp kan gi store utslag. Men sånn som du fremstår blir kunden usikker på et valg han skal investere mange tusen i fordi noen kom med usaklig info uten bakgrunn i virkeligheten. Det rakker og ned på din egen fremtoning som seriøs detailer, en selger som snakker drit om andre er ikke en god selger. Presenter deg på best mulig måte ikke bare ved arbeidet men og på måten du fremstår utad.

Så her skal man ikke få dele negative erfaringer. Tesla har myk lakk, bilen min har myk lakk. Opti coat sin "ripebestandighet" er tragisk og jeg har dokumentert det. Kanskje bedre å fraråde folk fra et dårlig produkt.

Jeg ønsker kun at folk skal bli fornøyd, hvis jeg har observert at noe er dårlig sier jeg heller ifra eller sender kunden videre. Jeg nekter å selge et produkt som jeg vet at kunden kan/vil bli misfornøyd med. Derfor tester jeg alt av produkter på mine egne biler.

Du får feie for egen dør og slutte med skinnhelligheten!

Til post 2 så var bilen min fin ei stund den og, det er langtidsresultatet som teller. Jeg kunne heller lagt en billigvoks som ville holdt bedre

Endret av polishduden
  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

Så her skal man ikke få dele negative erfaringer. Tesla har myk lakk, bilen min har myk lakk. Opti coat sin "ripebestandighet" er tragisk og jeg har dokumentert det. Kanskje bedre å fraråde folk fra et dårlig produkt.

Jeg ønsker kun at folk skal bli fornøyd, hvis jeg har observert at noe er dårlig sier jeg heller ifra eller sender kunden videre. Jeg nekter å selge et produkt som jeg vet at kunden kan/vil bli misfornøyd med. Derfor tester jeg alt av produkter på mine egne biler.

Du får feie for egen dør og slutte med skinnhelligheten!

Så Polishduden har dokumentert det ??????

Vel godt att ikke hele verden kjenner en detailer fra Norge som sitter på sannheten da.

For dine vurderinger er vel de eneste som holder mål??

Vet ikke hvem som er den skinnhellige her .

Ripebestandigheten er 9H , og det er dokumentert. Opti Coat er blandt verdens ledende innen keramisk og har vært det i mange år

Om du ikke har klart å fjerne alle Rupes oljene med IPAen din en sen kveld og binding/herding ikke ble bra har vel ingenting med produktet å gjøre.

I saker der folk spør om råd som her er det fryktelig useriøst å fare frem sånn, gulpe opp egne preferanser istedenfor å presentere dine favoritter.

Skal du stå frem som seriøs bør du endre litt den fremgangsmåten.

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremstår ikke som særlig seriøs du heller, Resistes. For meg er det tydelig at du er svært interessert i å beskytte produktene/tjenestene du selger.

Hvis polishduden har dårlig erfaring med et produkt så er det en selvfølge at han skal ha lov til å nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Så Polishduden har dokumentert det ??????

Vel godt att ikke hele verden kjenner en detailer fra Norge som sitter på sannheten da.

For dine vurderinger er vel de eneste som holder mål??

Vet ikke hvem som er den skinnhellige her .

Ripebestandigheten er 9H , og det er dokumentert. Opti Coat er blandt verdens ledende innen keramisk og har vært det i mange år

Om du ikke har klart å fjerne alle Rupes oljene med IPAen din en sen kveld og binding/herding ikke ble bra har vel ingenting med produktet å gjøre.

I saker der folk spør om råd som her er det fryktelig useriøst å fare frem sånn, gulpe opp egne preferanser istedenfor å presentere dine favoritter.

Skal du stå frem som seriøs bør du endre litt den fremgangsmåten.

Til informasjon bruker jeg ikke IPA. Hvert panel ble buffet med top inspection før hele bilen ble tørket over med gyeon prep.

Uansett så gidder jeg ikke å ødelegge tråden til ts med vissvasset ditt.

Moderator: fritt frem og rensk tråden :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

Så når du ikke får godt resultat med Modesta så er det dårlig og ? Eller et annet merke. Ja du kan dele negative erfaringer men hvorfor kalle noe for dritt når du kun har lagt det en gang? Og ja med bakgrunn i erfaringer mine og internasjonale av verdens ledende detailer så står eg bak OptiCoat uansett om eg har det selv eller ikke , når det beader som nytt på 8 år gamle forseglinger så er ikke det fortjent att et enkelt individ uten tidligere erfaring med det slenger sine påstander ut som fakta. Det er forskjell på "nevne" erfaring til å kalle det drittforsegling Fornavn Etternavn.

Endret av Resistes

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Resistes: Polishduden sine påstander er helt legitime i denne diskusjonen mener jeg. Han har testet produktet, og hans langtidserfaring er dårlig, derfor fraråder han trådstarter å kjøpe det. Hvis trådstarter hadde to alternativer, Cosmic og Opti-Coat, og noen sier noe negativt om produktet så blir han jo ikke forvirret, men tvert i mot mer sikker på at Cosmic er det rette valget.

Synes du har en relativt krass og overlegen holdning når du svarer her.

Rensk og be polishduden oppføre seg som folk

Hvaforno?

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

DavisRS: for det første tester han Opti Coat 2.0 og presenterer Opti Coat Pro som dårlig og sammenligner den med GT sin Pro og Modesta. Cosmic er og kun for godkjent detailer. Opti Coat Pro kan kun legges av godkjente også. Det blir som å kjøpe den billigste fra GTechnic og definere alle som dårlig, lurer på om bifallet hadde vært annerledes om det hadde vært feks Modesta som hadde vært nevnt.

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

2.0 er fobruker produktet , pro er sterkere , tørker fortere og har garanti , kun godkjente av Opticoat får kjøpe det og legge det.

Kan ikke svare på Cosmic og Modesta , PolishAngel har nylig kommet med Cosmic etter det eg forstår og Modesta har vist sin kvalitet i mange år , Det blir ikke feil valg uansett. Men noen mener att glans,dybde og sheeting er bedre i CQuartz Finest men der er det kortere levetid. Det blir som i sukkertøy butikken , alle er gode men med ulike smaker. :)

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...