Gå til innhold

Garanti/reklamasjon OZ felger


villans

Recommended Posts

Ha 4 stk oz supertourismo som er kjøpt den 18.04.2012..De er kun behandlet med swissvax produkter .Men nå plutselig begynner klarlakken på alle 4 felger å løsne av i store og små flak...

Har pratet med selger og han sier d er kun 1 års garanti på felger og det er ikke noe han kan gjøre....

Synes dette er skuffene, har alltid hørt at oz er et veldig bra merke og at pullverlakkerte felger skal tåle mer...At felgene av en eller annen grunn ikke tåler mere en 2 korte sommersesonger(man har jo ikke f.eks salt påkjenninger om sommeren) synes jeg er skuffene..jeg mener selger burde ta tilbake felgene og henvende seg til fabrikk og be om nye fra de..Trodde alle var interresert i å ha fornøyde kunder...

Hva mener dere her inne om saker,burde selger gi meg nye felger eller har han rett i det han sier ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet nå ikke hva som gjelder av regler osv.

Men synes nå at 2 korte sesonger er ALT for lite før lakken ska begynne løsne, så ville nok stått på mitt og prøvd å få dette fikset!

2014 Toyota GT86 TRD aka TRD86 ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Felger er ment å vare lenger enn 2 år. Kjør sak, åpenbar reklamasjon!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felger er ment å vare lenger enn 2 år. Kjør sak, åpenbar reklamasjon!

Skal ta meg en tur til forhandler(Ås) så fort ferien begynner å vise han felgene og høre om han forsatt står på sitt..

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at garanti og reklamasjon ikke er det samme. Jeg tror nok forbrukerrådet vil være enig i at det bør være 5års reklamasjonsrett på lakk på felger, sålenge skaden ikke skyldes ytre påvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrikooo

Dette står i forbrukerkjøpsloven §27: "Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år."

Felger er ment å vare "vesentlig lengre" enn to år, så du har ihvertfall all grunn til å reklamere og kanskje også få reparert/erstattet dem. Men det spørs jo hvor samarbeidsvillig selgeren er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

hvordan finner jeg ut hvem importør er ?

Ser ut til at Norgesdekk AS er importør av OZ i Norge for tiden, ref http://ozracing.no/dealer/importer.aspx . Scroll til NORWAY i listen og klikk på den, så får du opp følgende:

NORGESDEKK AS

Avd. Jæren

Jærveien 338

4322 SANDNES

NORWAY

Phone: +47 51 78 68 62

Fax: +47 51 78 68 61

Email: arne@norgesdekk.no

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at Norgesdekk AS er importør av OZ i Norge for tiden, ref http://ozracing.no/dealer/importer.aspx . Scroll til NORWAY i listen og klikk på den, så får du opp følgende:

NORGESDEKK AS

Avd. Jæren

Jærveien 338

4322 SANDNES

NORWAY

Phone: +47 51 78 68 62

Fax: +47 51 78 68 61

Email: arne@norgesdekk.no

Ok,takk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en hyggelig samtale med Arne hos importøren av OZ..Skal sende inn bilder og kvittering til han, så får vi se hva vi får til svar fra fabrikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Liten oppdatering av saken her: Ringte nå idag igjen 4 måneder etter første henvendelse til importøren Norgesdekk for å høre hvordan det går med reklamasjonssaken ang QZ felgene...Fikk til svar at de ikke hadde fått noe svar fra fabrikken ennå men at de var 99% sikre på at svare ble nei og at de(Norgesdekk) ikke var interessert i å erstatte felgene fordi det hadde de ikke råd til...!!

Tenker da at hvis Norgesdekk driver firmaet sitt på det viset at de ikke har råd til å ta imot en reklamasjon på 4 stk OZ felger så bør de revurdere om de bør legge ned hele bedriften.

Skuffende/elendig kundeservice..Anbefaler ingen til å handle OZ felger, da de ifølge importør ikke er laget for å holde mer enn 2 år eller 2 somre som de er brukt når problemet startet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig sak dette når selger og importør ikke spiller på lag med deg.

Er nok som Krisfje og Bjelle anbefaler, det beste er å ta kontakt med andre som kan hjelpe deg om de tror det er noe man kan nå frem med.

Når det gjelder OZ felger har jeg vært og er svært fornøyd med mine, ikke opplevd noen problemer.

Kan jeg spørre hvor du kjøpte felgene?

Tta det gjerne på PM.

Endret av Bukken74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Dette er en helt klar sak, hvor tingen er ment å vare i minst 5 år.

Importøren eller forhandler har krav på å utbedre skaden for egen regning, med andre ord sende felgene til overhaling og lakkering.

Hvis hverken forhandler eller importør vil erstatte noe, er det forhandleren sitt ansvar siden du kjøpte produktet der.

Foreslår at du kjører sak til forbrukerrådet, og får all komunikasjon med motpart skriftlig.

Neste skritt er evt media. Da gjerne med en skriftlig bekreftelse på at hverken importør eller forhandler har råd til å erstatte et ødelagt produkt. Den omtalen vil koste dem langt mer enn å reparere et par ødelagte felger.

Endret av magne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får vel ta meg en tur til forbrukerrådet...Spurte importøren om han ikke var interessert i å ha fornøyde kunder,joa men de hadde ikke råd til å ta dette på deres kappe..Smålig synes jeg av et så stor firma....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt.. Leste denne saken, også tittet jeg på fjesboka, der hadde de noe kalender greier hvor man kunne vinne en OZ klokke :P

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...