Gå til innhold

Litt hjelp til produkter


bmwpil

Recommended Posts

Hei lurer litt på dette med produkter, jeg ønsker å ta vare på bilen (til en viss grad)

Etter å ha lest\sett videoer rundt forbi tror jeg at jeg ender med denne metoden.

1. Påføre avfetting

2. Høyttrykksspyle bil

3. Legge RIM7 på felgene (hvilken kost trenger jeg her)

4. Bruker vaskehandske og vaskebøtte og gå over med såpe

4. Spyle og tørke av bilen

Her er det jeg har i handlekurven foreløpig, men lurer på hva mer trenger jeg? Felgbørste? Evt noen forslag til en god pakke rundt 1-1500kr

Takk for svar

post-8515-0-81465300-1404125440_thumb.pn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Heisann. Rekkefølgen du har på jobben du skal gjennomføre ser bra ut, men om du bare skal vaske bilen bør du ikke avfette med kun Korrosol. Dette er en avfetting som fjerner metallpartikler og bremsestøv som har satt seg fast i lakken. Du bør heller gå for en avfetting som heter Bilt Hammer Surfex HD. Denne kan du blanne ut i vann etter hvor møkkete bilen er. Du KAN selvfølgelig bruke Korrosol i tillegg, men dette er ikke et must om du ikke skal polere bilen. Er bilen veldig møkkete, eller du ser sorte partikler som virker litt "klissete" er dette tjære/asfalt. Dette må du bruke avfettingen Prickbort på.

1. Påføre Prickbort (Ikke på vinduer og dekk, da dekk kan bli brune og vinduer kan få skjolder)

2. Påføre Surfex HD (Blandet ut i vann. Dette kan du bruke på vinduer om det ikke tørker ut)

3. Påføre Korrosol (Dette er ikke et must kun for en håndvask, men gjerne før en polering)

4. Høytrykkspyle bilen.

5. Håndvask fra oven og ned.

6. Høytrykkspyle bilen igjen.

7. Tørk med håndkle fra oven og ned. (Dette er for å unngå flekker i lakken, såkalte waterspots)

Felgrensen legger du først, og lar den virke sammen med Prickbort. Surfex kan du legge over RIM7.

Husk, alle avfettinger skal legges fra bunn av bilen og oppover. Jobb deg rundt bilen.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Ser fin ut den pakka der da :) kjøpte en slik til søstra mi å hu var strålende fornøyd :) Felgbørste ville jeg uten tvil valgt wheel woolies det er et sett på 3 som er sykt gode å jobbe med.Clay ville jeg også tatt med for å fjerne urenheter i lakken som ikke avfetting o.l tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Rekkefølgen du har på jobben du skal gjennomføre ser bra ut, men om du bare skal vaske bilen bør du ikke avfette med kun Korrosol. Dette er en avfetting som fjerner metallpartikler og bremsestøv som har satt seg fast i lakken. Du bør heller gå for en avfetting som heter Bilt Hammer Surfex HD. Denne kan du blanne ut i vann etter hvor møkkete bilen er. Du KAN selvfølgelig bruke Korrosol i tillegg, men dette er ikke et must om du ikke skal polere bilen. Er bilen veldig møkkete, eller du ser sorte partikler som virker litt "klissete" er dette tjære/asfalt. Dette må du bruke avfettingen Prickbort på.

1. Påføre Prickbort (Ikke på vinduer og dekk, da dekk kan bli brune og vinduer kan få skjolder)

2. Påføre Surfex HD (Blandet ut i vann. Dette kan du bruke på vinduer om det ikke tørker ut)

3. Påføre Korrosol (Dette er ikke et must kun for en håndvask, men gjerne før en polering)

4. Høytrykkspyle bilen.

5. Håndvask fra oven og ned.

6. Høytrykkspyle bilen igjen.

7. Tørk med håndkle fra oven og ned. (Dette er for å unngå flekker i lakken, såkalte waterspots)

Felgrensen legger du først, og lar den virke sammen med Prickbort. Surfex kan du legge over RIM7.

Husk, alle avfettinger skal legges fra bunn av bilen og oppover. Jobb deg rundt bilen.

Hei og takk for svar, har laget en ny liste nå og lurer på om denne ser bedre ut, har jeg alt jeg trenger her?

post-8515-0-75905100-1404126654_thumb.pn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tilgang på høytrykkspyler så ville jeg kanskje jeg kjøpt en skumkanon+kobling og en såpe til denne :)

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/category&path=61_65

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_74&product_id=397

Okey takk :) Ja har opptil flere høyttrykk spylere men tror ikke jeg gidder å legge penger i det enda, men får se, kanskje etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Okei :)

Men send en mail til Ketil/ Scandicshine med det du har lagt i kurven pluss det jeg linka til så ordner han sikkert en god pakkepris så er ikke sikkert det blir så mye mer,

Evt så kan du bli VIP medlem her så får du 10% hos samarbeidspartnerne

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de "beste" bruksområdene for Korrosol er jo faktisk før polering, og ihvertfall hvis du ikke skal bruke clay.

Den tar metallpartikler som du ikke vil gnikke rundt på bilen ved polering, samt at den reduserer behovet for clay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

En av de "beste" bruksområdene for Korrosol er jo faktisk før polering, og ihvertfall hvis du ikke skal bruke clay.

Den tar metallpartikler som du ikke vil gnikke rundt på bilen ved polering, samt at den reduserer behovet for clay.

Korrosol er viktig før polering ja, sparer clayen for mye partikler. Men før håndvask som ikke er etterfulgt av en polering er det hverken nødvendig med clay eller korrosol. Er det lenge siden bilen er vasket, kan det fort hende jeg slenger med korrosol også. Trådstarter skulle ikke polere bilen, men bare utføre en grundig DCN vask, iallefall etter min oppfatning.

Clay kan vel fort lage litt ugang, hvis man ikke har tenkt å polere..

Ja, derfor bruker jeg kun clay før maskinpolering, ikke ellers.

Endret av alexanderst

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg er litt i tvil om er den surflex HDen er bare 1 liter, og spray flasken jeg kjøper med er og bare 1 liter, bør jeg heller kjøpe en 5 liters spray flaske og en 5 liters surfex HD? Da 1 liter blir kanskje litt lite når man skal avfette en hel bil? Men her vet dere bedre

(Fikk forresten 10% på scandicshine ja :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Surfex HD skal blandes ut, og ikke brukes som konsentrat. Blandes ut 1:10 og opp mot 1:50 (har brukt 1:150 på coatinger ved regelmessig bruk, funker knall) Altså 1 del surfex og 10 (eller annen mengde) vann.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Du bør heller gå for en avfetting som heter Bilt Hammer Surfex HD. Denne kan du blanne ut i vann etter hvor møkkete bilen er.

2. Påføre Surfex HD (Blandet ut i vann. Dette kan du bruke på vinduer om det ikke tørker ut)

Nevnte det også :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfex HD skal blandes ut, og ikke brukes som konsentrat. Blandes ut 1:10 og opp mot 1:50 (har brukt 1:150 på coatinger ved regelmessig bruk, funker knall) Altså 1 del surfex og 10 (eller annen mengde) vann.

Ja jeg vet det men tenkte litt langsiktig, er vell veldig klumsete å gå rundt hele bilen med en 1 liters spray flaske iforhold til en 5 liters med stav ut fra slangen og pumpe på? Men her er ikke jeg sikker hvor mye surfex HD det går på en typisk vask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

Ja jeg vet det men tenkte litt langsiktig, er vell veldig klumsete å gå rundt hele bilen med en 1 liters spray flaske iforhold til en 5 liters med stav ut fra slangen og pumpe på? Men her er ikke jeg sikker hvor mye surfex HD det går på en typisk vask

Jeg har i hvertfall bare sprayflasker (på 650ml :o) og det funker greit. Har ikke tenkt å kjøpe 5liters med stav med det første.

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i hvertfall bare sprayflasker (på 650ml :o) og det funker greit. Har ikke tenkt å kjøpe 5liters med stav med det første.

Ok da så, men det er vell hele bilen som skal bades i dette middelet eller er det kun nedre del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

Ok da så, men det er vell hele bilen som skal bades i dette middelet eller er det kun nedre del?

Det ser du selv etter hvor skittent det er ;)

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...